۰
وبلاگ "ناصح امین" نوشت:

چرا زین العابدین نامیده شد؟

روزی حضرت علی بن الحسین علیه السلام مشغول نماز بود، که ناگاه شیطان به صورت یک افعی بسیار هولناکی با چشم های سرخ از درون زمین آشکار شد و خود را به محراب عبادت آن حضرت نزدیک کرد.
چرا زین العابدین نامیده شد؟
به گزارش سرویس وبلاگستان تفتان ما،روزی حضرت علی بن الحسین علیه السلام مشغول نماز بود، که ناگاه شیطان به صورت یک افعی بسیار هولناکی با چشم های سرخ از درون زمین آشکار شد و خود را به محراب عبادت آن حضرت نزدیک کرد.
 
ولیکن امام سجاد علیه السلام کمترین حساسیتی در برابر آن موجود وحشتناک نشان نداد و ارتباط خود را با پروردگار متعال قطع نکرد. افعی دهان خود را نزدیک انگشتان پای آن حضرت آورد و آتشی از دهانش خارج ساخت که بسیار وحشتناک بود، ولی حضرت با آرامش خاطر و خیالی آسوده به نماز خود ادامه میداد و توجهی به آن نداشت.
در همین حال که شیطان با آن حالت وحشتناک مشغول اذیت و آزار بود، ناگهان تیری سوزاننده از سمت آسمان آمد و به آن ملعون اصابت کرد. همین که تیر به او خورد، فریادی کشید و به همان حالت و شکل اولیه خود بازگشت و کنار امام سجاد علیه السلام ایستاد و اظهار کرد: شما سید و سرور عبادت کنندگان هستی، و چنین نامی تنها زیبنده و شایستهی شماست.
و سپس در ادامه کلام خود افزود: من شیطان هستم و تمام عبادت کنندگان را از زمان حضرت آدم تاکنون فریب و بازی دادهام و کسی را قویتر و پارساتر نیافتهام. و پس از آن شیطان  از نزد امام سجاد علیه السلام خارج شد و حضرت بدون آنکه به او توجهی داشته باشد، به نماز و نیایش خود با خدا مشغول بود 
منبع: حدیقۀ الشیعه 511 /باشگاه وبلاگ نویسان
يکشنبه ۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب: 435135
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *