۰
گزارش تفتان ما از گلايه هاي فرهنگیان از فساد مالی اخیر؛

از اختلاس ۸ هزار ميلياردي تا تعطيلي مدارس سيستان و بلوچستان به دليل نبود امكانات/ تجلی موج جدید اختلاس گری وزارت آموزش و پرورش با شلیک تیرخلاص بر پیکر فرهنگیان

فرهنگيان معتقدند كه با 8 هزار ميلياردي كه غارتگران از صندوق ذخيره فرهنگيان غارت كردند حداقل مي شود بسياري از مدارس فرسود و قديمي را تعمير و با خرید تجهیزات مناسب برای مدارس از وقوع اتفاقات ناگوار جلوگیری کرد و اين اختلاس از صندوقي كه سهامدارانش سالهاست که زیر بار سنگین هزینه های زندگی کمرخم کرده اند بسيار سخت و دردناك است.
از اختلاس ۸ هزار ميلياردي تا تعطيلي مدارس سيستان و بلوچستان به دليل نبود امكانات/ تجلی موج جدید اختلاس گری وزارت آموزش و پرورش با شلیک تیرخلاص بر پیکر فرهنگیان
به گزارش تفتان ما، تنها چند روز از افشاي فساد 8 هزار ميلياردي در صندوق ذخيره فرهنگيان كشور مي گذرد و فسادي كه يكي از بزگترين فسادهاي مالي كشور است و اين فساد در سكوت محض دولت يازدهم بسيار تعجب برانگيز است و اين اختلاس در شرايط بد اقتصادي اتفاق افتاد در حالي كه خبري هم از سيب و گلابي و آفتاب تابان باغ برجام دولت شيخ روحاني نبود.
 
بسياري از دولتي ها و رسانه هاي كه هميشه سينه چاك دولت يازدهم بودند و فسادهاي اخير را منتشر مي كردند اما براي اين مورد به قولي توپ را  به زمين ديگري انداختند و يا برخي ديگر نيز كلاً روزه سكوت گرفتند و از اظهار نظر در اين خصوص خودداري كردند.
 
علي اي حال جاي تعجب دارد دولتي كه پرداخت يارانه را عذاب اليم مي داند اما بعضي از همين دولتي ها دست به اختلاسي چندين هزار ميلياردي مي زنند كه اگر دريافتي هر بازنشسته را يك ميليون تومان بدانيم به راحتي اين فساد سهم يك ميليوني 8 ميليون بازنشسته را غارت كرد و و يا يارانه حدود 3 ماه يارانه بگير ايراني را به جيب زد.
 
اما بسيار جالب است كه وزيرآموزش و پرورش پس از پخش اين خبر متن استعفاي خود را تقديم دولت كرد كه از زير بار اين اختلاس به نوعي فرار كند و روحاني كه هميشه در متن هاي تبليغات انتخاباتي خود دم از برداشتن تبعيض مي زد اينبار نيز مانند هميشه اين استعفاي دروغين فاني را قبول كرد و در اقدامي تعجب برانگيز وزير ديگري را براي اين وزارت خانه معرفي كرد.
 
روحاني پس از ماست مالي كردن استعفاي فاني اينبار ديگر نه تنها از سيب و گلابي هاي باغ برجام سخن به ميان نياورد بلكه روزه سكوت پيش كرده و براي هميشه خاطرات حقوق هاي نجومي، قرارداده هاي نفتي IPC ، بتن ريزي بر قلب آب سنگين اراك، خروج راكتورها و دهها عامل ديگر را در اذهان مردم باقي گذاشت و هر روز بر روي اين زخم هاي ملت غيور ايران اسلامي نمك پاشي مي كند.
 

 
اين صندوق كه در حقيقت براي قشر زحمتكش فرهنگي ايجاد شده بود و اين صندوق كه هر ماه بخشي از حقوق هاي معلمان را اخذ مي كرد و قرار بود با اين مقدار خدماتي به آنها انجام شود اما با اختلاس مسئولان دولت كليد روحاني غارت شد و دست معلمان را خالي گذاشت.
 
به گفته غفوری فرد عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی و رئیس هیات نظارت و بازرسی شورای عالی انقلاب فرهنگی 8 هزار میلیارد تومان یعنی اینکه اگر یک فردی همزمان با حضرت آدم متولد شده بود و از همان روز تاکنون بصورت ماهیانه حقوق‌های نجومی می‌گرفت، باز هم رقم 8 هزار میلیارد تومان بدست نمی‌آمد.
 
في الواقع اين روزها جيب و سفره هاي خالي مردمان اين سزمين رنگ و روي بيشتري به خود گرفته و در گوشه و كنار اين مملكت صداي تجمعات و اعتراضات مردم به گوش مي رسد و اينها همه نشان از ضعف كابينه دولت بنفش روحاني دارد و مردم نيز معتقدند كه وعده هاي پوچ و خيالي و رويايي دولت يازدهم تنها در حد حرف باقي مانده و فاصله بين حرف تا عمل آن ها به اندازه 8 هزار ميليارد اختلاس كنندگان است.
 
* بي عدالتي در وزارت خانه آموزش و پرورش غوغا مي كند
يكي از معلمان شهرستان خاش در اين خصوص به خبرنگار ما گفت: مشكلات معلمان و قشر عظيم معلمان بسيار زياد است و بي عدالتي در اين وزارتخانه غوغا ميكند و متاسفانه هيچگونه نظارتي نيز نيست و در فساد و اختلاس 8 هزار ميلياردي صندوق ذخيره فرهنگيان نيز وضع معلمان بدتر از قبل شد و در حقيقت دولت آب پاكي را روي دست فرهنگيان ريخت.
 
طاها شهنوازي با بيان اينكه هنوز تعداد بسياري از معلمان اين مناطق به صورت آزاد يا خريد خدمات يا قرار دادي مشغول به كار هستند، تصريح كرد: بسياري از دبيران دستمزد اندكي مي گيرند و بيمه نيز نيستند و متاسفانه آينده شغلي و تضميني براي سالهاي بعدي نيز ندارند اما برخي از آقايان ديگر ميلياردي اختلاس مي كنند و به فكر معلمان نيستند.
 

 
* دولت با قبول استفعا فاني در واقع اين وزير را از جايگاه پاسخگويي فراري داد
وي گفت: دولت با قبول كردن استعفا فاني وزير آموزش و پرورش او را از جايگاه پاسخگويي فراري داد و هيچكس نيست پاسخ فرهنگيان را در خصوص اختلاس هشت هزار ميلياردي بدهد.
 
اين معلم با بيان اينكه اكثر كارهاي مدارس به صورت رايانه اي و سيستمي شده است، اذعان كرد: متاسفانه اين معضل سبب شده تا مدارس روستايي كه دسترسي به اينترنت يا رايانه ندارند با مشكلات بسياري مواجه شوند و حتي از بخشنامه ها وجزییات اداره و نامه ها و جلسات نيز خبرنداریم و هنوز هيچ سرانه اي براي تجهيز و زيرساخت رايانه در مدارس تعريف نشده و بسياري از هزينه ها را حساب شخصي خودمان پرداخت مي كنيم اما مسئولان وزارت خانه آموزش و پرورش از جيب بيت المال براي تفريح خود اختلاس مي كنند؟.
 
* بيشتر مدارس خاش فرسوده و قديمي هستند
شهنوازي با انتقاد از برخي مدارس قديمي و فرسود، افزود: در گذشته مدارس به صورت مجتمعي اداره ميشد اما متاسفانه با جمع شدن و لغو طرح مجتمع های آموزشی و جایگزین شدن راهبرآموزشی،برخی مدارس به خصوص مدارس روستایی دچارمشکل شده اند اكنون بايد هر مدير به تنهايي به دنبال تمامي امورات مدارس برود و اين سبب مي شود از كيفيت آموزش مدارس كاسته شود اما درصدی از پول هایی که غارتگران از صندوق ذخيره فرهنگيان به جیب زده اند مشكلات مدارس اين مناطق حل می شود و می توان این مدارس را به بهترین نحو تجهیز کرد.
 

 
* برخي از مدارس خاش حتي از وجود رايانه محروم هستند آنوقت عده اي به دنبال اختلاس هستند
يكي ديگر از مديران مدارس شهرستان خاش نيز به خبرنگار تفتان ما گفت: بزرگترين مشكل و معضل مدارس نبود رايانه جهت انجام امورات مدرسه است و اين نبود سيستم مشكلاتي از قبيل عدم دريافت بخشنامه ها، ثبت نام دانش آموزان، ثبت نام سوخت زمستاني، صدور كارنامه و غيره را براي مدارس به وجود آورده و آنوقت عده اي در وزارت خانه آموزش و پرورش به دنبال اختلاس هاي ميلياردي هستند.
 
حميدرضا ميربلوچ زهي با بيان اينكه فساد و اختلاس در اين صندوق از فجايع بزرگ دولت روحاني است، گفت: عدم نظارت دولت بر اين صندوق يكي از مهمترين ضعف ها و انتقادات اين دولت است كه سبب شده تا افرادي دست به اختلاس از اين صندوق بزنند و حقوق معلمان را پايمال كنند.
 

 
وي با بيان اينكه اختلاس كنندگان صندوق ذخيره فرهنگيان بزرگترين خيانت را به قشر عظيم فرهنگي كردند، تصريح كرد: اين صندوق متاسفانه نتوانست در راستاي كمك و مساعدت به فرهنگيان گام بردارد و برعكس سبب ايجاد مشكلات بسياري براي فرهنگيان شد.
 
* بايد با اختلاس كنندگان صندوق ذخيره فرهنگيان به صورت قاطعانه برخورد شود
اين فرهنگي خاشي با بيان اينكه آموزش و پرورش اساس و اصل توسعه ايران اسلامي است، اذعان كرد: تربيت و پرورش نسل جوان بر عهده اين نهاد مهم است و بايد به صورت قاطعانه و محكم با اختلاس كنندگان حقوق معلمان برخورد كنند و از هيچ اقدامي كوتاهي نشود.
 
وي با بيان اينكه اختلاس 8000 ميلياردي صندوق ذخيره فرهنگيان كشور در تاريخ بي سابقه بوده است، اظهار كرد: اين اختلاس براي مجموعه نظام تعليم و تربيت بسيار سخت و دردآور است و بايد توسط مسئولان امر به صورت جدي و سريع پيگيري و نتيجه نيز اعلام شود.
 

.

.

.

.

.

.

 
انتهاي پيام/
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب: 435213
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *