۰
وزیر ارشاد دولت دهم:

ماهیت آمریکا هیچ تغییری نکرده است/برخی دوست ندارند ما درباره آمریکا حرف بزنیم

وزیر ارشاد دولت دهم ماهیت آمریکا هیچ تغییر نکرده است، ابراز کرد: تعدادی می گویند ما بر مرگ بر آمریکا نگوییم اینها فکر می کنند که آمریکا ساده لوح است در حالی که خود آقای عراقچی گفت آمریکا به تعهدات خودشان عمل نکرده اند.
ماهیت آمریکا هیچ تغییری نکرده است/برخی دوست ندارند ما درباره آمریکا حرف بزنیم
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما،سید محمد حسینی به مناسبت فرا رسیدن یومالله 13 آبانماه ظهر سه شنبه در در سالن شهید چمران دانشگاه یاسوج با بیان اینکه دانشجویان نیروهای انقلابی و حق طلب و آرمان خواه هستند، افزود: این دانشجویان نه تنها در عرصه علم بلکه در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس نقش ارزنده ای داشتند که نمونه آن را در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 1358 دیدیم.
اگر تسخیر لانه جاسوسی صورت نمی گرفت انقلاب هم پیروز نمی شد
وی با بیان اینکه بعضی ها فکر می کنند که  تسخیر لانه جاسوسی یک اقدام تهاجمی بود، اظهارداشت: اگر این کار توسط دانشجویان پیرو خط امام(ره) صورت نمی گرفت انقلاب نیز پیروز نمی شد.
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در این لانه جدانشجویان و داناسوسی دانشجویان اسناد مهمی از خیانت های آمریکا بر علیه مردم ایران کشف کردند، یادآور شد: اسناد موجود نشان از دخالت های قومی و قبیله ای، کودتاها، به شهادت رساندن ش آموزان و ترورها  از مهمترین این اسناد بودند.
وی با بیان اینکه دانشجویان طلایه دار و همیشه در صحنه های انقلاب پیش تاز هستند، گفت: امروزه نیز باید بیش از پیش به دانشجویان اهمیت داده شود چرا که آینده سازان هستند.
چند دقیقه ای از صحبت های حسینی نگذشته بود که دانشجویی صحبت های وی را قطع کرد و گفت: بله درسته دانشجویان طلایه دار و پیش تاز هستند اما وقتی ما می خواهیم حرفی بزنیم زود به سر ما می کوبند.
حسینی نیز در جواب این دانشجو گفت: باید اجازه به دانشجویان داد تا حرفهای خودشان را  بزنند.
وی به تبعید امام در سال 1342 اشاره کرد و  یادآر شد: در دی ماه 1343  امام (ره) سخنرانی آتشینی بر علیه کاپیتالاسیون کرد که این قانون  به اتباع آمریکایی مصونیت قضایی داده بود که آنها هر کاری دوست داشته باشند در کشور ما انجام دهند که بعد از آن امام را به ترکیه تبعید کردند.
در زمان شاه، ایران پایگاه آمریکایی ها بود
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در زمان شاه ملعون ایران پایگاه آمریکایی ها بود، ابراز داشت: در آن زمان هزاران مستشار نظامی آمریکایی در این کشور وجود داشت و اگر آنها کسی را با ماشین زیر می گرفتند یا با چاقو کسی را می زدند هیچ فردی حق نداشت به آنها چیزی بگوید و فقط ماموران شهربانی می گفتند ما بررسی می کنیم.
دوباره همین دانشجوحرف آقای حسینی را قطع کرد و گفت: در آن زمان ماموران شهربانی میگفتند ما بررس می کنیم اما امروز مردم را زیر می گیرند و چاقو می زنند اما کسی نمی گوید پیگیری می کنیم.
آمریکا به دنبال این است که ایران را تضعیف کند
حسینی با بیان اینکه امروزه ما با آمریکا مسئله داریم و آنها نیز همچین ، ادامه داد: آنها به دنبال این هستند که ایران را در دنیا تضعیف کنند.
وی با بیان اینکه ایران از کشورهای محور مقاومت حمایت می کند، تصریح کرد: اگر ایران نبود کشورهای سوریه، لبنان، عراق، فلسطین، یمن  نبودند.
وزیر فرهنگ و ارشاد  اسلامی با بیان اینکه ما وظیفه خودمان می دانیم که توطعه های آمریکا را از بین ببریم، اظهار داشت: اگر ما از کشوهای محور مقاومت حمایت نمی کردیم جمهوری اسلامی هم نبود.
وی بابیان اینکه یکی از آقایان در دانشگاه ها سخنرانی می کند و می گوید که شعار مرگ برآمریکا بعد از انقلاب عنوان شد، تاکید کرد: این فرد یا حالش خوب نیست یا از تاریخ معاصر خبر ندارد.
حسینی با بیان اینکه امام در سخنرانی خود در دهه 40 حرف مرگ بر آمریکا را عنوان کرد، یادآور شد: امام (ره) در سخنرانی های خود گفت که آمریکا پشت تمامی خیانت ها و تصرف ها و اشغال گرها است.
وی با بیان اینکه اگر عربستان امروزه دست به کودک کشی و جنایت در یمن و سوریه می زند همه به پشتوانه آمریکاست، گفت: این کشور هیچ چیزی از خود ندارد و چراغ سبز آمریکا است که آنها دست به این کارها می زنند.
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در دولت های عربی حامی آمریکا هیچ انتخاباتی صورت نمی گیرد و تمامی انتصاب ها مورثی و مشورتی هستند .
یکی از دانشجویان در نیز حرف آقای حسینی را قطع کرد و گفت: نماینده من در شهرستان کهگیلویه نیز انتصابی و مشورتی است .
وی در جواب به این دانشجو گفت: در زمان انقلاب شهید رجایی یک معلم ساده بود که بعد با انتخاب به وزارت خانه رفت و بعد با انتخاب مردم رئیس جمهور  شد که ما میبنیم در کشور ایران انتخابات وجود دارد.
تعدادی بدشان می آید ما در مورد آمریکا حرف بزنیم
حسینی با بیان اینکه تعدادی بدشان می آید در مورد آمریکا حرف بزنیم، گفت: ما باید واقعیت ها را بگوییم .
وی با بیان اینکه افرادی در کشور می خواهند چهره آمریکا را بزحک نشان دهند ساده لوح هستند، تصریح کرد: امام در سخنرانی خود در سال 1343 بر علیه آمریکا صحبت کرد و بعد به ترکیه تبعید کرد میبینیم که امام(ره) تمامی خطرات را به جان خرید.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش به شهادت دانش آموزان در 13 آبان 1357 در جلوی دانشگاه تهران اشاره داشت و گفت: برای بدست آوردن استقلال و آزادی باید شهید بدهیم که همانطور میبینیم 36 هزار شهید دانش اموز تقدیم انقلاب و اسلام شده است.
وی با بیان اینکه در دوران شاه و ابتدای انقلاب تمامی مدارس ما در کشور کپری بودند، یادآورشد : ما این را هم می گوییم که بعد انقلاب مدینه فاضله نشده اما کارهای خوبی برای توسعه و آبادانی مدارس ما صورت گرفته شده است.
ماهیت آمریکا هیچ تغییر نکرده است
حسینی با بیان اینکه ماهیت آمریکا هیچ تغییر نکرده است، ابراز کرد: تعدادی می گویند ما بر مرگ بر آمریکا نگوییم  اینها فکر می کنند که آمریکا ساده لوح است  در حالی که خود آقای عراقچی گفت آمریکا به تعهدات خودشان عمل نکرده اند.صبح زاگرس
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۸
کد مطلب: 435217
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *