۰
گزارش تفتان ما از حقوق بشر با طعم آمریکایی؛

آمریکاي جنايتكار؛ کانون شرارت و سردمدار نابودی حقوق بشر/ ترفند "حقوق بشر" دستمایه و عاملی برای پنهان کاری جنایات آمریکا در دنياست

آمریکاي جنايتكار؛ کانون شرارت و سردمدار نابودی حقوق بشر در جهان است و بدون شك اگر كشورهاي دنيا را در زمينه حقوق بشر رتبه بندي كنيم، كشور آمريكا رتبه نخست نقض حقوق بشر را كسب خواهد كرد و تناقض تلخي است كه غرب همواره هم به دنبال حقوق بشر است و هم بنيانگذار و حامي تمامي جنگ هاي بزرگ و كودك كشي هاي منطقه است.
آمریکاي جنايتكار؛ کانون شرارت و سردمدار نابودی حقوق بشر/ ترفند "حقوق بشر" دستمایه و عاملی برای پنهان کاری جنایات آمریکا در دنياست
به گزارش تفتان ما، حقوق بشر موضوعی بوده که مورد اهتمام همه جهانیان و جزء موارد مشترک میان ملت هاست در حالی که مورد آماج حملات مستکبرین قرار میگیرد. ناقضان حقوق بشر در سطح عالی و بین المللی از ابزار حقوق بشر به عنوان فشار علیه دیگران استفاده كرده و هرجایی که منافع خویش را در خطر ببینند از این ترفند استفاده می کنند.
 
جالب اینجاست که آندسته از کشورهایی که مدعی اصلی حقوق بشر بوده خود بزرگترین ناقض حقوق بشر در سطح جهانی هستند. ایالت متحده آمریکا پس از فروپاشی شوروی سابق به رویکرد حقوق بشر بعنوان دستاویزی جهت توجیه جنایات خود در کشورهای خاورمیانه دست زد.
 
بسیاری از تحلیلگران معتقدند که حقوق بشر آمریکایی دروغی بزرگ است،  چراکه دولت آمریکا خود بزرگترین ناقض حقوق بشر بوده و تنها بدنبال منافع خویش در جهان است و در راه رسیدن به این منافع براحتی حقوق سایر کشورها را پایمال میکند.
 
دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران برای همگان محرز و آشکار بوده و افشای جنایات آمریکا در ایران همچون تحمیل جنگ هشت ساله علیه انقلاب نوپای مردم ایران و تضعیف آن،  سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران در خلیج فارس،  ترور دانشمندان هسته ایی، تغذیه گروهک های تروریستی منافقین و اعمال تحریم های ظالمانه نمونه ای از خروار در کتاب سند نقض حقوق بشر آمریکایی است.
 

 
علي اي حال سابقه نقض حقوق بشر در آمریکا قصه طولانی دارد که نه تنها در خاور میانه و ایران بلکه حقوق مردم خود را زیر پا گذاشته و در موارد فراوانی که در این مختصر نمی گنجد دچار نقض آزادی های دموکراتیک شده و با واژگون نشان دادن حقایق حقوق بشر را به یغما برده است.
 
نمونه ای از این نقض سیاه پوستانی هستند  که به ظاهر پس از گذشت سالیان دراز موفق به پرچیده شدن نظام برده داری شدند ولی باز هم در مواردی مشاهده می شود که در کشوری که از بزرگترین مدعیان حقوق بشر است از حقوق مساوی با سفید پوستان برخوردار نیستند و گاه گداری اخباری مبنی بر اذیت و آزار یا کشتار بدون دلیل و تبعیض آمیز توسط پلیس و مواردی همچون عدم امنیت جانی و شغلی،  افزایش نرخ بیکاری سیاه پوستان نسبت به سفیدپوستان و بیدادگری سیستم قضایی نسبت به سیاه پوستان در خروجی خبرگزاریها درز می کند که نشان از نقض آشکار حقوق بشر توسط دولتمردان آمریکایی است.
 

 
في الواقع پارادوکس موجود در سیاست خارجی و موارد گسترده تبعیض نژادی در داخل آمریکا این پرسش را مطرح میکند که چگونه این دولت می تواند دیگر حکومت ها را به رعایت حقوق اقشار مختلف مردم مجاب یا دعوت كنند، در حالی که خود متهم ردیف اول این پروژه تبلیغاتی است. کشوری که با حربه های نظامی گری تبعیضات فراوانی بوجود آورده چگونه می تواند منادی توسعه دموکراسی واحقاق حقوق بشر در دنیا باشد.
 
آمریکا علی رغم اینکه ژست حقوق بشر به خود می گیرد و جنگ های خانمان براندازی در راستای استیفای حقوق بشر براه می اندازد اما در این پدیده دچار تناقض گویی فراوان گشته است.
 
مدعیان حقوق بشر و در راس آن آمریکا اگر در ادعای خود صادق هستند باید اجازه دهند تا گزارشگرانی ویژه و مستقل از طرف سازمان ها و مراکز مستقل جهانی بصورت آزادانه برای تهیه گزارشی جامع در تمامی سطوح به این کشورها راه یافته تا ابهامات مطرح شده رفع گردند.
 
در پایان چه زیبا فرمودند رهبر فرزانه انقلاب اسلامي: "من تعجب میکنم،  آمریکاییها خجالت نمی کشند اسم حقوق بشر را به زبان می آورند، هر کس در این دنیا ادعا بکند طرفدار حقوق بشر است دولتمردان آمریکایی نباید این ادعا را بکنند".
 

 
——————————-
گزارش از شعيب جمالزهي
——————————-
انتهاي پيام/
يکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب: 435327
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *