۰
گزارش تفتان ما از وحدت؛ رمز پيشرفت و توسعه هرجامعه؛

سيستان و بلوچستان تجلي گاه وحدت شيعه و سني در كشور/ امنیت و پیشرفت جنوب شرق كشور نتيجه وحدت و اتحاد ميان شيعه و سني است

مردم استان پهناور سيستان و بلوچستان اعم از برادران شيعه و سني سالهاست كه زندگي مسالمت آميز همراه با همدلي و محبت در كنار يكديگر دارند و همواره بر مسئله مشتركات ديني تاكيد مي كنند كه همين مسئله سبب شده تا اين استان تجلي گاه وحدت شيعه و سني در كشور باشد.
سيستان و بلوچستان تجلي گاه وحدت شيعه و سني در كشور/ امنیت و پیشرفت جنوب شرق كشور نتيجه وحدت و اتحاد ميان شيعه و سني است
به گزارش تفتان ما، بی ترديد یکی از مهمترين علل پيشرفتهاي ملل مختلف و راز ترقي و توسعه آنها در اين عصر كنوني، مسئله مهم و حياتي وحدت و اتحاد بين آنها بوده است و با اتحاد، برادري و انسجام است كه انسان ها مي توانند در يك صف واحد در برابر دشمنان نظام بايستند و كاري كنند كه متجاوزان فکر تجاوز به خاک آنها را از سر بیرون کنند.
 
خداوند متعال در سوره آل عمران تمامی ملل اسلامی را به سوی وحدت دعوت می کند و از آنها می خواهد که از هرگونه تفرفه دوری کنند.(وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ )
 
در تقویم ایران اسلامي از 12 ربیع الاول تا 17 ربیع الاول به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است و فرصت  بسيار مغتنمي است تا برادران اهل تشيع و تسنن در فضايي آكنده از همدلي و مهرباني مانند هميشه در جهت تحقق و تقويت وحدت و تقريب مذاهب گام بردارند و بدون شك وحدت بین دو مذهب با مشترکات بسیار، که می توان با تمسک به این مشترکات به هم نزدیک شوند و برای حفظ و تعالی اسلام با همدیگر همکاری ویژه ای داشته باشند و برای شکست دشمن در یک خط واحد با هم حرکت کنند.
 
در شرايط حساس عصرحاضر، دشمنان كه منافع خود را وحدت مسلمانان از دست رفته مي بينند همواره سعي و تلاش مي كنند تا بلكه بين آنها اختلاف و جدايي بيندازند و براي اين كار از هيچ اقدامي فروگذار نيستند اما آنچه كه امروز در ميان مسلمانان و شيعه و سني مورد تاكيد است مسئله مهم "وحدت كلمه" است و اصل قرار دادن اين مسئله در جهت تشكيل امت واحده اسلامي است و دشمنان نظام همواره از شگرد هاي خاصي براي تضادآفريني گسترده بهره مي برند و با كمك عمال خود و گروه ها و مكاتب فكري تكفيري مي خواهند مسلمانان را به جان يكديگر بياندازند و به قول معروف از آب گل آلود ماهي بگيرند.

 
علي اي حال؛ وحدت رمز پيروزي و موفقيت جهان اسلام و نصرت پروردگار متعال است كه از راه پيوند الفت قلوب و محبت و تاكيد بر مشتركات بين مذاهب تجلي خواهد يافت تا مسلمانان جهان به شكرانه اعتقادي مبادي كلان دين مبين اسلام فراتر از مرزهاي جغرافيايي "وحدت و اتحاد" واقعي را رقم بزنند و نگذارند دشمنان بين آنها جدايي و تفرقه بياندزاد.
 
شیعه و سنی می توانند برای جلوگیری از سوء تفاهم ها و برای جلوگیری از سوء استفاده دشمنانان قسم  خورده اسلام به مشترکات خود نزدیکتر شوند تا بتوانند در دفاع از اسلام با قدم های محکمتری حرکت کنند.
 
في الواقع پیش از انقلاب شكوهمند ايران اسلامي تلاش هاي بسياري جهت تفرقه و جدايي بين شيعه  وسني انجام مي شد و افراد جاهل و نادان اين مسائل را بزرگ مي كردند اما با پيروزي انقلاب، اما راحل باتوجه به شرايط موجود، وحدت را سرلوحه امور قرار دادند و مردم استان پهناور سيستان و بلوچستان اعم از برادران شيعه و سني، يادگار ارزشمند امام خميني(ره) كه همان مسئله وحدت است را ارج نهادند و در حفظ آن تمام تلاش خود را انجام دادند و در اين زمينه از هيچ كوششي دريغ نكردند و روز به روز بر توفيقات آن افزوده ميشود.
 

 
مردمان اين ديار سالهاست كه با اتحاد و همدلي در كناريكديگر زندگي مسالمت آميز و خوبي دارند و در مسائل قوميتي و مذهبي مشكلي ندارند و همين خوشبختانه به نماد وحدت و همدلي در جهان تبديل شده است.
 
متاسفانه در عصرارتباطات، بعضي از جريانات وابسته به گروه هاي تكفيري و تندرو كه در رسانه ها خود را منتسب به شيعه و يا تسنن مي دانند با روش هاي غيراخلاقي يكديگر را تخريب مي كنند و همگان با بصيرت و بيداري مي دانند كه اين رسانه ها با پول هاي آل سعود كار ميكنند و از دشمنان نظام نشات مي گيرند تا عقايد ساير مسلمانان را تخريب كنند.
 

 
بنابه فرمايش گوهر بار امام راحل كه مي فرمايند: "هر شیعه‌ای که علیه سنی حرف بزند و هر سنی‌ای که علیه شیعه حرف بزند، هیچ کدام دلسوز اسلام نیستند!" لذا اين اعتقاد تمامي مردمان سيستان و بلوچستان است و اين مسئله مهم را تاكنون درك كرده و در جهت تحقق وحدت كلمه گام برداشته اند.
 
* شيعه و سني بايد بر روي مسئله مشتركات تاكيد و از اختلافات دوري كنند
امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: مسلمانان چه شیعه و چه سنی مشترکات زیادی دارند که می توانند برای پرهیز از تفرقه در مسیر این مشترکات حرکت کنند.
 
مولوي محمدعلي شهنوازي بيان كرد: دشمنان که برای هر گونه شکست اسلام ومسلمین قسم خورده اند همواره می کوشند با تبلیغات های مسموم خود بین صف های مستحکم آنها اختلاف بینندازند و به بهانه مذهب به اهداف خود دست یابند.
 
وي خاطرنشان كرد: پيامبرمكرم اسلام(ص) نخستين مخلوق پروردگار متعال و در حقيقت نورجهان بود كه جوهر عالم هستي را تشكيل داد و زماني كه هدف مشترك باشد بايد تفاوت ها كنار گذاشته شود تا بتوانيم در مسير وحدت و اتحاد گام برداريم و برروي مشتركات تاكيد كنيم تا جامعه اي سالم داشته باشيم و به دشمنان اجازه نفوذ ندهيم.
 
مولوي شهنوازي گفت: بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران به وحدت اهتمام ویژه ای داشتند و بارها در سخنان خود ملت ایران را به حفظ وحدت سفارش کرده است چرا که اعتقاد داشتند این وحدت است که ملت های مسلمان را به پیروزی نزدیک می کند.
 

 
وي با بيان اينكه قطعاً پيشرفت و اقتدار ايران اسلامي در سايه وحدت و همدلي است، اذعان كرد: رهبر معظم انقلاب اسلامي در حقيقت ركن ركين وحدت در كشور است و اين مسئله از ضروريات جامعه اسلامي است.
 
امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش وحدت را موجب نزدیک شدن دلها و باعث نشاط دانست و افزود: وحدت این نیست که ما مذاهب خود را رها کنیم و شیعه و یا سنی شویم و یک مذهب داشته باشیم، بلکه وحدت یعنی اتحاد و همدلي ميان برادران دینی با هر مذهبی که می خواهند باشد.
 
وي اظهار كرد: مسلمانان بايد اختلافات را كنار بگذارند و با تاكيد بر مشتركات بتوانند از تسلط بيگانگان بر خود جلوگيري كنند و با جذب حداكثري مسلمانان، وحدت بيشتري در جامعه ايجاد و دشمنان نظام را مايوس و اين وحدت را همانند خاري در چشمان آنها بزارند.
 
انتهاي پيام/
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۶:۵۳
کد مطلب: 435582
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *