۰
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

سرعت پیشرفت و توسعه استان سیستان و بلوچستان در دولت بسیار کم است/ ۳۰ درصد بیماران مراکز درمانی سیستان و بلوچستان از اتباع بیگانه و مهاجرین هستند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سرعت پیشرفت و توسعه استان سیستان و بلوچستان در دولت بسیار کم است و عمق فاجعه محرومیت در این استان بسیار گسترده است و باید موانع رشد این استان از سر راه برداشته شود.
سرعت پیشرفت و توسعه استان سیستان و بلوچستان در دولت بسیار کم است/ ۳۰ درصد بیماران مراکز درمانی سیستان و بلوچستان از اتباع بیگانه و مهاجرین هستند
به گزارش تفتان ما، دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی در سفر به شهرستان خاش و در جمع مسئولان، معتمدان و ریش سفیدان و قشرهای مختلف مردم در سرسرای اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی اين شهرستان اظهار كرد: رهبر معظم انقلاب همواره بر مسئله وحدت تاكيد داشتند و در جهان امروز مسئله مهم وحدت و اتحاد حلقه مفقوده جهان اسلام است.
 
وي با بيان اينكه بايد اين ايام كه تولد پيامبر خوبي ها و رحمت است را جشن بگيريم، تصريح كرد: مسلمانان بايد همواره در مسير سيره و روش زندگان رسول مكرم اسلام(ص) حركت كنند و فرزندان خود را نيز با سنت و دستورات الهي آشناكنند.
 
هاشمي بيان كرد: متاسفانه در عصرحاضر مشكلات جهان اسلام بسيار زياد است و اين مسئله مهم نشان از اين دارد كه مسلمانان با سنت رسول الله(ص) و دستورات قرآن كريم فاصله گرفته اند و با اين وضعيت مسلمانان در بدترين شرايط در طول تاريخ ميگذرانند.
 
وي با بيان اينكه مسلمان كشي و برادركشي در كشورهاي سوريه، يمن و عراق بسيار زياد شده و سبب ناراحتي شده است، گفت: متاسفانه در جهان كنوني گروه هاي تكفيري از اسلام چهره خشن و ظالم ساخته اند و به جهانيان معرفي ميكنند كه بايد علماي اسلام در اين خصوص در جهت خنثي سازي اين توطئه ها گام بردارند و مردم را به سوي دين واقعي هدايت كنند.
 
هاشمي با بيان اينكه دين اسلام دين خوبي ها و مهرورزي است، افزود: پيامبر مكرم اسلام(ص) همواره بر مسئله وحدت و اتحاد در جامعه تاكيد مي كردند و دين مبين اسلام همواره از هرگونه ظلم و ستمي بيزار و مخالف است و به زودي شر دشمنان اسلام به خودشان بازميگردد و جهان اسلام از هرگونه خشم و نفرتي پاك مي شود.
 
وزير بهداشت و درمان كشور بيان كرد: امام راحل همواره در آغاز انقلاب شكوهمند ايران اسلامي بر مسئله وحدت تاكيد مي كردند و خوشبختانه امروز اين وحدت در استان سيستان و بلوچستان كه داراي دومذهب شيعه و سني است در كنار يكديگر زندگي مسالمت آميزي دارند و با وحدت و برادري و برابري در كنارهم زندگي مي كنند.
 
هاشمي ادامه داد: دشمنان اسلام به بركت خون پاك شهداء، امام شهداء و رهنمودهاي رهبر فرزانه انقلاب اسلامي همواره در توطئه ها و ترفندهاي شوم خود شكست مي خورند و نميتوانند ميان مسلمانان اختلاف و جدايي بياندازند و ايران اسلامي نيز هرروز در مسير پيشرفت و توسعه حركت مي كند و در اين مسير موفقيت ها را يكي پس از ديگري طي مي كند.
 
وي با بيان اينكه امام راحل فرمودند:"هيچ تفاوتي ميان برادران شيعه و سني وجود ندارد"، گفت: خوشبختانه در جهان كنوني مسلمانان با اتحاد و همدلي همواره در مسير عزت و سربلندي قرار دارند و مسئولان نظام نيز با كنارگذاشتن حواشي به دنبال خدمت رساني هرچه مطلوب تر به مردم اين استان هستند كه واقعاً جاي خوشحالي دارد.
 
* بسياري از استعدادها و ظرفيت هاي سيستان و بلوچستان مغفول مانده و توسعه نيافته است
هاشمي با بيان اينكه استان سيستان و بلوچستان ظرفيت ها و استعدادهاي بالقوه فراواني دارد، ادامه داد: متاسفانه بسياري از پتانسيل ها و ظرفيت هاي اين استان مغفول مانده و توسعه نيافته است.
 
وي با تاكيد بر مسئله اشتغالزايي و توسعه استان سيستان و بلوچستان، گفت: اين استان از محورهاي مهم و تاثيرگذار توسعه و پيشرفت است و در اين اوضاع كشور بايد با اتكا بر مسئله اقتصادمقاومتي بتوانيم اين رشد و توسعه را محقق كنيم.
وزير بهداشت و درمان كشور خاطرنشان كرد: بدون شك ايران اسلامي اگر اخلاق بر آن حاكم نباشد هيچ فرقي با كشورهاي ديگر ندارد و لذا بايد اخلاق اسلامي را در اين كشور رعايت كنيم تا به پيروزي و سعادت برسيم و دست دشمنان را از اين كشور كوتاه كنيم.
 
* سرعت پیشرفت استان سیستان و بلوچستان در دولت تدبیر و امید بسیار کم است
وی با بیان اینکه محرومیت در استان سیستان و بلوچستان بسیار زیاد است، تصریح کرد: عمق فاجعه و محرومیت بسیار گسترده است اما از 35 سال گذشته تاکنون که بنده در این استان بوده ام واقعاً پس از انقلاب این استان پیشرفت های بسیاری کرده است ولی سرعت پیشرفت استان سیستان و بلوچستان در دولت تدبیر و امید بسیار کم است و باید این سرعت پیشرفت بیشتر شود و موانع سر راه را برداریم.
 
هاشمي خاطرنشان كرد: با مسئله افزايش 100 تا تخت بيمارستان امام خميني(ره) شهرستان خاش موافقم و بايد نماينده مردم پيگير اين مسئله باشد چرا كه افزايش تعداد تخت هاي بيمارستاني نيازمند مصوبه مجلس و اعتبارات سازمان برنامه و بودجه است.
 

 
وي افزود: دستگاه MRI و تصويربرداري، ارتقای موسسه آموزش سلامت به مجتمع آموزش عالی سلامت در خاش، ایجاد مرکز درمان بستر در نوک آباد و مرکز جامع سلامت در نقاط مختلف اين شهرستان را در اولويت كاري خود قرار ميدهم و پيگيري مي كنم.
 
هاشمي اظهار كرد: نيروهاي بومي حلال مشكلات هستند و با توجه به استعدادهاي درخشان مردم اين شهرستان بايد جذب بومي در اولويت قرار بگيرد و سهميه و رشته هاي پزشكي موسسه هاي آموزش سلامت را افزايش خواهيم داد تا جوانان اين مرز و بوم بتوانند هرچه بهتر در اين عرصه حضور پيدا كنند و استخدام شوند.
 
* 30 درصد بيماران مراكز درماني سيستان و بلوچستان از اتباع بيگانه و مهاجرين هستند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان نيز در ادامه اين مراسم، با بيان اينكه سلامت يعني اينكه به معناي واقعاي براي نجات افراد سعي و تلاش كنيم، گفت: 30 درصد بيماران مراكز درماني اين استان از اتباع بيگانه و مهاجرين هستند اما براي ما ايراني و غير ايراني هيچ فرقي نميكند و ما خدمات سلامت و بهداشت را به همه افراد ارائه مي كنيم.
 
دکتر محمودرضا میری بيان كرد: مشكلات بهداشتي و درماني بسيار زيادي در سطح مراكز درماني استان است كه بايد با همت و مساعدت وزير بهداشت و درمان اين مشكلات مرتفع گردد و زمينه براي ارائه خدمات هرچه مطلوب تر به مردمان اين استان فراهم شود.
 
وي تصريح كرد: تعداد تخت هاي بيمارستان امام خميني(ره) خاش بسيار كم است و با توجه به اينكه اين شهرستان در شاهراه اصلي استان قرار دارد بايد اين تعداد تخت ها افزايش پيدا كند.
 
ميري با بيان اينكه دانشگاه علوم پزشكي استان همواره تلاش كرده است تا مسير دستيابي مردم به خدمات سلامت و بهداشتي را تسهيل بخشد، گفت: تلاش كرديم كه حتي در بيمارستان هاي كه هنوز به صورت كامل تكميل و تجهيزنشده است بيمار پذيرش كنيم تا سلامت مردم به خطر نيافتد.
 


وي اظهار كرد: مردم بايد همواره در كنار وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكي تا اين وزارتخانه بتواند خدمات بهداشتي و سلامت را هرچه بهتر و بيشتر در اختيار مردمان اين مرز و بوم قرار دهد.
 
* 58 هزار متر مربع فضاي بهداشتي و درماني در خاش وجود دارد
فرماندار شهرستان خاش نيز در ادامه اين مراسم، با بيان اينكه 58 هزار متر مربع فضاي بهداشتي و درماني در خاش وجود دارد، گفت: در شهرستان خاش 130 خانه بهداشت و درمان وجود دارد كه با توجه با اين تعدا متاسفانه ضريب اشغال تخت هاي بيمارستان امام خميني(ره) اين شهرستان بسيار بالاست و وضعيت پذيرش بيماران به دليل اينكه اين شهرستان در شاهراه سه شهرستان قرار دارد و حجم تصادفات بالاست نيازمند ايجاد بيمارستان ديگري است.
 
* سالانه بيش از 220 نفر براثر تصادفات جاده اي در جاده هاي خاش جان مي دهند
محمداكبر چاكرزهي با بيان اينكه سالانه بيش از 220 نفر براثر تصادفات جاده اي در محورهاي مواصلاتي شهرستان خاش جان مي دهند، تصريح كرد: ضروري است در اين خصوص تعداد اورژانس هاي بين راهي افزايش يابد.
 

 
وي با بيان اينكه طرح تحول نظام سلامت سبب افزايش شاخص هاي درماني شده است، خاطرنشان كرد: پس از اجراي اين طرح خدمات بسيار خوبي در زمينه بهداشت و درمان به شهروندان ارائه شده است.
 
* يك بيمارستان جوابگوي نيازهاي مردم شهرستان خاش نيست
نماینده مردم خاش، میرجاوه، کورین و نصرت آباد در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه مشكلات فراوان بهداشتي و درماني در شهرستان خاش وجود دارد، گفت: يك بيمارستان جوابگوي نيازهاي مردم اين شهرستان نيست و اين شهرستان نياز به ايجاد بيمارستان تخصصي ديگري دارد كه بايد در اين خصوص وزير بهداشت و درمان همكاري و مساعدت كند.
 
علي كرد افزود: بايد موسسه عالي سلامت به مجتمع عالي سلامت ارتقاء يابد و اعتباراتي نيز در خصوص MRI به اين شهرستان تخصيص داده شود تا مشكلات درماني اين مردم حل شود.
 
وي با تاكيد بر صدور مجوز استخدامي در مراكز درماني و بيمارستان هاي اين شهرستان، تصريح كرد: بخش نوك آباد شهرستان خاش با وسعت 9 هزار كيلومتر مربع و 219 روستا وفاصله 120 كيلومتر با زاهدان و 100 كيلومتر با خاش نيازمند ايجاد مركز درمان بستر در اين بخش است.
 
وي خاطرنشان كرد: با توجه به گستردگي وسعت اورژانس هاي بين راهي كفايت نمي كند و اورژانس هوايي طبق نيازهاي و آرزوهاي ديرينه مردم كه حتي زمين آن در دهپابيد واگذار شده است، هنوز محقق نشده است.
 
كرد گفت: ايجاد هنرستان سلامت با همكاري وزارت آموزش و پرورش يكي از نيازهاي مردم اين مرز و بوم است و مردم اين شهرستان براي تحصيل در اين هنرستان ها هم اكنون كيلومترها راه را تا سيستان و يا ايرانشهر طي مي كنند.
 

 
وي اظهار كرد: صدور و مجوز احداث ساختمان مركز جامعه سلامت در روستاي مرزي روتك با فاصله 300 كيلومتر با شهرستان خاش، بعنوان سرزمين معلمان فداكار يكي ديگر از نيازهاي مردم اين منطقه است.
 
* مسئولان نظام با اراده شما مردم انقلابي با توان هرچه بيشتر كار مي كنند
نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی نيز در ادامه بيان كرد: هرزماني كه اراده شما مردم انقلابي به اين نظام است بدون شك مسئولان نيز با توان هرچه بيشتري كار مي كنند.
 
محمدنعیم امینی فرد با بيان اينكه خدمات سلامت از افتخارات نظام است، گفت: خدمات سلامت در عصركنوني با رعايت عدالت و اعتدال ارائه و به مراكز كمتر توسعه يافته نيز توجه ويژه اي در امر سلامت مي شود.
 

 
وي خاطرنشان كرد: استان سيستان و بلوچستان مشكلات و زيرساخت هاي بهداشتي فراواني دارد و بايد وزارت بهداشت و درمان اين مشكلات و موانع را حل كند.
 
به گزارش خبرنگار تفتان ما؛ دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزير بهداشت و درمان كشور در دومین سفرش به شهرستان خاش در ابتداي ورود به اين شهرستان مورد استقبال استاندار سیستان و بلوچستان، علماء و روحانيون شیعه و سنی، فرماندار و مسئولان محلي و معتمدان و اقشار مختلف مردم قرار گرفت.
 
 سپس با حضور در سرسراي دانشگاه آزاد اسلامي واحد خاش، کلینيک تخصصی الزهرا(س) و بلوک زایمانی کوثر بیمارستان امام خمینی(ره) جمعاً با متراژ يك هزار و 790 متر مربع و اعتباري بالغ بر 48 هزار ميليارد ريال در كمتر از يكسال افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفت و ساختمان اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) خاش نیز تا پایان امسال بهره برداری می شود و همچنين احداث مسکن متخصصین، مرکز بهداشتی درمانی میرآباد خاش از دیگر پروژه هایی افتتاح شده بود و نيز در شهرستان خاش، طرح توسعه اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره) با پیشرفت فیزیکی 66 درصد، خانه های بهداشت شنده، عباس آباد، اسکل آباد، کارواندر، گوشکان و حاجی آباد، مراکز سلامت شهری شماره یک، دو، ضمیمه3 و مرکز آموزش بهورزی، مراکز بهداشتی درمانی روستایی نجف آباد، میرآباد، اسلام آباد گرنچین و ناصری و نیزمراکز جامع خدمات سلامت شهری و روستایی شهید بهشتی، نجف آباد، میرآباد، ناصری و اسلام آباد گرنچین در شهرستان خاش در حال اجرا است که به زودی به بهره برداری می رسند.
 

 
دكتر هاشمي وزير بهداشت و درمان كشور در پايان سفر يكروزه خود، پس از افتتاح طرح هاي بهداشتي و درماني خاش را به مقصد زاهدان ترک کرد.
 
انتهاي پيام/
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب: 435584
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *