۰
جانشين ناحيه مقاومت بسيج سپاه خاش خبر داد؛

۲ مدرسه به همت سپاه در نقطه صفر مرزي شهرستان خاش افتتاح شد/ مقابله با بي سوادي و جهل از برنامه هاي اصلي سپاه در مناطق مرزي و محروم است

جانشين ناحيه مقاومت بسيج سپاه شهرستان خاش گفت: 2 مدرسه در روستاهاي نوكجو و نادرآباد بخش مركزي اين شهرستان كه در نقطه صفر مرزي پاكستان قرار دارد به همت سپاه پاسداران افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفت.
۲ مدرسه به همت سپاه در نقطه صفر مرزي شهرستان خاش افتتاح شد/ مقابله با بي سوادي و جهل از برنامه هاي اصلي سپاه در مناطق مرزي و محروم است
سرهنگ پاسدار علي ابراهيم زاده در حاشيه افتتاح پروژه هاي محروميت زدايي سپاه در شهرستان خاش در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: طبق سياست هاي كلي و اساسي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نيروي زميني و فرماندهي قرارگاه منطقه اي قدس سپاه در استان پروژه هاي محروميت زدايي و مردم ياري را در اين استان در اولويت نخست كارهاي خود قرار داده است.
 
وي بيان كرد: مدرسه معلم فداكار"حميدرضا گنگوزهي" در نقطه صفر مرزي كه جهت نجات جان دانش آموزان خود را فدا كرد با زيربناي 70 متر مربع مورد بازسازي كامل و ايمن سازي قرار گرفت.
 
سرهنگ ابراهيم زاده ادامه داد: اين بازسازي ها شامل احداث چند چشمه سرويس بهداشتي به صورت كامل و ايمن و نيز حيات سازي و ديوار كشي اين مدرسه بود.
 
وي خاطرنشان كرد: همچنين در راستاي اجراي سياست هاي محروميت زدايي و احداث مدارس توسط سپاه پاسداران، مدرسه " شهيد تندگويان" در روستاي نادرآباد (فاصله 400 كيلومتري با شهر خاش و در همسايگي كشور پاكستان) با زيربناي 75 متر مربع ظرف مدت 2 ماه احداث و امروز با حضور معاون ابتدايي وزير آموزش و پرورش افتتاح شد.
 
سرهنگ ابراهيم زاده افزود: همچنين كلنگ يك مدرسه ديگر نيز در منطقه صفر مرزي روتك بر زمين زده شد كه قرار است توسط سپاه و با همكاري خيران منطقه به زودي احداث شود.
 
وي با بيان اينكه مقابله با جهل و بی‌سوادی از برنامه‌های اصلي سپاه در مناطق محروم و نقاط مرزي است، ادامه داد: افتتاح و تعمير اين مدارس گام بسيار بزرگ و مثبتي در راه محروميت زدايي و كمك به ادامه تحصيل فرزندان اين خطه است.
 
سرهنگ ابراهيم زاده با بيان اينكه سپاه پاسداران به مناطق محروم و كمتر توسعه يافته توجه ويژه و خاصي دارد، گفت: اين رويه همچنان با قوت و قدرت ادامه دارد و درآينده كلنگ احداث چند پروژه ديگر در راستاي محروميت زدايي در چند نقطه محروم در شهرستان خاش به زمين خواهد زده شد.
 
جانشين ناحيه مقاومت بسيج سپاه شهرستان خاش با اشاره به انجام پروژه هاي اقتصادمقاومتي، تصريح كرد: راهبرد اصلي سپاه در راستاي اجراي فرمان امام راحل مبني بر رفع محروميت زدايي از طريق توانمندسازي اقتصادي است.
 
وي ادامه داد: طبق فرمان مقام معظم رهبري مبني بر تحقق اقتصادمقاومتي؛ پروژه هاي بسيار زيادي در راستاي اقتصادمقاومتي و محروميت زدايي نيز انجام مي شود.
 
سرهنگ ابراهيم زاده بيان كرد: اعتقاد سپاه بر اين است كه در اين استان با اقدامات جهادي و بكارگيري نيروها و پتانسيل ها مي توان بر بسياري از مشكلات غلبه كرد.
 
وي اظهار كرد: در كنار پروژه هاي محروميت زدايي، ماموريت سپاه در مسئله اشتغالزايي نيز بسيار مهم است كه در اين خصوص با راه اندازي و ايجاد مشاغل و كارگاه هاي زودبازده با توجه به كمبود شغل، به دنبال ايجاد اشتغالزايي است.
 
به گزارش خبرنگار تفتان ما؛ در اين مراسم رضوان حكيم زاده  معاون ابتدايي وزير آموزش و پرورش، علي كرد نماينده مردم شهرستان خاش در مجلس شوراي اسلامي، قاسم كوچكزايي مدير آموزش و پرورش، محمداكبر چاكرزهي فرماندار و جمعي از معتمدين و روستاييان به ايراد سخنراني و بيان مشكلات پرداختند.
 
همچنين مسئولان با دانش آموزان مدرسه اي كه معلم فداكار در آن جان باخت ديدار كردند و جمعي از معلمان نيز در خصوص مشكلات و تبديل عضويت از خريد خدمات به قردادي و رسمي پرداختند.
 
انتهاي پيام/
دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۸
کد مطلب: 436339
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *