۰

هیچ موردی از بیماری لک سفید در مراکز تکثیر میگوی کنارک مشاهده نشده است

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: آزمایشات میکروبی و ملکولی در بحث بیماری، وايت اسپات (لكه سفيد) انجام شده که تاکنون هیچ موردی از این بیماری‌ در مراکز تکثیر میگوی کنارک مشاهده نشده است.
هیچ موردی از بیماری لک سفید در مراکز تکثیر میگوی کنارک مشاهده نشده است
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما،مهدی حسینی در حاشیه بازدید از مراکز تکثیر میگو در کنارک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: مراکز تکثیر میگو در شهرستان کنارک از سال گذشته با ورود پست لارو spf که عاری از هر نوع پاتوژن‌ها بیماری زا هستند، شروع به فعالیت‌ کرد.
مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان افزود: در حال حاضر حدود سه هزار جفت مولد آماده است و در سال جاری برنامه‌ریزی شده برای تامین ۲۰۰ میلیون قطعه پست لارو که برای نخستین‌بار در استان انجام می‌شود.
این مسؤول ادامه داد: علاوه بر تامین پست لارو (بچه میگو) مورد نیاز مراکز پرورش میگو شهرستان‌های چابهار، شاهد ارسال پست لاروها به سایر نقاط کشور خواهیم بود.
وی گفت: با توجه به میزان کافی مولد در داخل این مرکز تکثیر میگو و تامین نیاز استان، امکان صادرات مولدها به سایر استان‌ها نیز به وجود آمده است.
حسینی بیان کرد: همچنین نظارت‌های بهداشتی از ابتدای ورود این مولدها صورت گرفته و بالغ بر پنج هزار مورد آزمایشات میکروبی و ملکولی به خصوص در بحث بیماری، وایت اسپات (لکه سفید) که یکی از چالش‌های اصلی صنعت میگو است انجام شده که تاکنون هیچ مواردی از این بیماری‌های را در این مراکز تکثیر مشاهده نکردیم.
انتهای پیام/فارس
پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب: 436407
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *