۰
مدير آموزش و پرورش خاش:

رقابت بيش از 300 دانش آموز خاشي در سي و پنجمين دوره مسابقات قرآن و عترت/ " قرآن "روشنگر و چراغ راه زندگي نسل جوان جامعه است

مدير آموزش و پرورش شهرستان خاش گفت: بيش از 300 دانش آموز خاشي در سي و پنجمين دوره مسابقات قرآن و عترت به رقابت مي پردازند و بي ترديد انس با قرآن موجب بی‌ اثر شدن شبهات بر جوانان مي شود.
رقابت بيش از 300 دانش آموز خاشي در سي و پنجمين دوره مسابقات قرآن و عترت/ " قرآن "روشنگر و چراغ راه زندگي نسل جوان جامعه است
قاسم كوچكزايي در حاشيه مراسم افتتاح سی و پنجمین دوره از مسابقات قرآن، عترت و نماز  كه در آموزشگاه پسرانه شهید بهشتی استعدادهای درخشان خاش برگزار شد در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما، اظهار كرد: زندگي انسان ها لازم است با تفسير ولايت با قران عجين و همراه شود و تفكر احساس نياز به قران كريم بايد در جامعه نهادينه شود تا بتوانيم بسياري از مشكلات و مطالبات را رفع و حل كنيم.
 
وي بيان كرد: ترويج مفاهيم قرآني، آشنمايي نسل جوان خاشي با انديشه ها و آموزه هاي قرآني از مهمترين اهداف برگزاري اين مسابقات در شهرستان خاش است.
 
كوچكزايي با بيان اينكه انسان بايد قران را به گونه اي تلاوت كند كه معبود خويش را احساس كند، گفت: قرآن كريم مهمترين كتاب مسلمانان است و كانون هاي مساجد بايد نسبت به گسترش و نهادينه كردن فرهنگ قرآني در ميان مردم تلاش كند.
 
وي خاطرنشان كرد: در عصر غيبت امام زمان(عج) كه دست ما از وحي و خاندان اهل بيت عصمت و طهارت(ع) كوتاه است، تنها راه آشنايي با وظايف ديني آشنايي با قرآن و سيره و روش پيامبر مكرم اسلام(ص) است.
 
كوچكزايي تاكيد كرد: خانواده ها بايد فرزندان خود را به روخواني و حفظ قرآن كريم تشويق كنند و همچنان كه قرآن مي خوانند به معناي آن نيز توجه داشته باشند تا درسي براي زندگي بياموزند.
 
وي تصريح كرد: بهترين و ساده ترين راهي كه پروردگار متعال براي زندگي انسان ها قرار داده قرآن كريم است و بايد اين كتاب آسماني ارزشمند را سرلوحه زندگي و كار خود قرار دهيم تا هم در دنيا و هم در آخرت به رستگاري، سعادت و خوشبختي برسيم.
 
مدير آموزش و پرورش شهرستان خاش بيان كرد: بايد عامل به قرآن باشيم و در راستاي ترويج و گتسرش فرهنگ قرآني در جامعه تلاش كنيم و نيت خدايي و فرهنگ قرآني داشته باشيم.
 
كوچكزايي با بيان اينكه از هر دوره متوسطه اول، دوم، سوم و پيش دانشگاهي خاش تعداد 15 نفر در اين مسابقات شركت مي كنند، گفت: در دو روز نخست برگزاري اين مسابقات بيش از 109 نفر با يكديگر به رقابت پرداختند كه تا پايان اين مسابقات پيش بيني مي شود بيش از 300 نفر با يكديگر رقابت كنند.
 
وي اذعان كرد: منتخبين و برگزيدگان مرحله شهرستاني اين مسابقات بعد از شركت در دوره آموزشي نوبت نخست به مسابقات استاني راه پيدا مي كنند و پذيرفته شدگان مرحله استاني بعد از شركت در دوره آموزشي نوبت دوم در مسابقات مرحله كشوري حضور پيدا مي كنند.
 
كوچكزايي اظهار كرد: منتخبين و برگزيدگان اين مسابقات در مرحله كشوري به مرحله بين المللي راه پيدا مي كنند تا در اين عرصه نيز به رقابت با رقيبان خود بپردازند.
 
گفتني است؛ در پایان این مراسم از دانش آموزان ممتاز و حافظ قرآن تجلیل شد.
 
انتهاي پيام/
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۳
کد مطلب: 436539
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *