۰
مدير دبيرستان دخترانه نمونه مهديه شهرستان خاش:

توجه به صنایع دستی، زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم می‌کند/ تربیت دانش‌آموزان کارآفرین، یاریگر تحقق اقتصادمقاومتی است

مدير دبيرستان دخترانه نمونه مهديه شهرستان خاش گفت: توجه به صنایع دستی، زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم می‌کند و اين صنايع دستي در حوزه اقتصادمقاومتي و توجه به توليدات ايراني و داخلي بسيار اثرگذار است و بايد به آن توجه شود.
 توجه به صنایع دستی، زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم می‌کند/  تربیت دانش‌آموزان کارآفرین، یاریگر تحقق اقتصادمقاومتی است
مرضيه تباره در حاشيه برگزاري بازارچه صنايع دستي و غذاهاي سنتي دانش آموزان در دبيرستان نمونه مهديه خاش، در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: هدف از برپايي اين بازارچه را آشنايي دانش آموزان با فضاي كسب و كار، شكوفايي استعدادها، ايجاد روحيه كارآفريني و تقويت اعتماد به نفس در دانش آموزان بود.
 
وي با بيان اينكه دانش آموزان در اين بازارچه با چگونگي بازاريابي، معرفي محصولات، جلب مشتري و قيمت گذاري آشنا مي شوند، تصريح كرد:  محصولات اين بازارچه شامل؛ بسته بندي انواع مواد غذايي و لبني محلي، محصولات كريستالي، وسائل تزئيني و دست ساخته هاي چوبي، ترشي جات و غيره كه همه اين محصولات را خود دانش آموزان اين مدرسه تهيه كردند.
 
تباره ادامه داد: دراین نمایشگاه دست ساخته‌های دانش‌آموزان شامل؛ انواع گلهای زینتی ، بخصوص آلوئه ورا، انواع(لباس، جامدادی، کلاه و شال گردن و دستكش)، انواع زیورآلات مصنوعی(دستبند، گردنبند، گیره )، انواع سفره‌های دست ساز،انواع شیرینی جات خانگی، انواع خشکبار و انواع صنایع دستی(تابلوهای مسی)، آش و غذاهای محلی وماکت سازی که ارتباط با رشته تحصیلی آنان دارد، در معرض دید عموم قرار گرفت.
 
وي با بيان اينكه بيش از 350 دانش آموز در اين بازارچه محصولات خود را به معرض ديد و فروش گذاشته اند، كفت: اين بازارچه نقطه آغاز و عطفي در زمينه اقتصادمقاومتي، سياست گذاري جهت ايجاد اشتغال، اقتصادمقاومتي و اصلاح الگوي مصرف در خانواده است.
 
وي افزود: اين نمايشگاه در راستاي تحقق اقتصادمقاومتي و با عنوان اقتصاد منهاي نفت برگزار شده است و با توجه به درس كار و فناوري و محورهاي جشنواره خوارزمي برپا شده است.
 
مدير دبيرستان دخترانه نمونه مهديه شهرستان خاش بيان كرد: مبناي كار آموزش و پرورش تربيت دانش آموزان در همه ابعاد وجودي آنها است و يكي از مهمترين ابعاد آموزش و پرورش پرورش استعدادها و خلاقيت هاي دانش آموزان است.
 
تباره با بيان اينكه ايجاد اينگونه بازارچه ها گامي در راستاي ورود دانش آموزان به زندگي واقعي است، گفت: اين بازارچه ها نه تنها باعث كشف استعداد ها و ظرفيت هاي بالقوه دانش آموزان و ايجاد حس استقلال در آنها مي شود بلكه دانش آموزان را با فرايند از توليد به مصرف، فروش و بازاريابي نيز آشنا مي كند و مي توانند در آينده خودشان كسب در آمد كنند.
 
وي بيان كرد: بايد شرايط لازم جهت فروش اين محصولات در بازار نيز فراهم شود تا دانش آموزان براي كار و تلاش انگيزه بيشتري داشته باشند.
 
تباره با بيان اينكه استقلال و خودكفايي زماني رخ مي دهد كه كارآفرينان در نظام آموزشي امكان رشد داشته باشند، تصريح كرد: دانش آموزان بايد بدانند تا يك جامعه توسعه يافته نيازمند نيروي انساني خلاق و متفكر است و نيروي تحصيل كرده جويايي كار، نماد توسعه يافتگي نيست بلكه مهارت هاي حرفه اي يك ضرورت براي مشاركت همگان است.
 
وي با بيان اينكه هدف از برگزاري اينگونه بازارچه ها جامه ي عمل پوشاندن به فرمايش مقام معظم رهبري در خصوص" اقتصاد مقاومتي،اقدام وعمل"است، گفت: دانش آموزان از هم اكنون ياد مي گيرند چگونه روي پاي خود بايستند و كارآفرين باشند تا به اقتصاد مملكت و كشور خود كمك كنند.
 
تباره با بيان اينكه صنايع دستي بعنوان ميراث گرانبها از اهميت بسيار زيادي برخوردار است، اذعان كرد: در حوزه اقتصادمقاومتي و توجه به توليدات ايراني و داخلي بسيار اثرگذار است و بايد به آن توجه شود.
 
وي اظهار كرد: برگزاري اين بازارچه ها فرصت بسيار مناسبي است تا ظرفيت ها، فرهنگ، آداب و رسوم مناطق به سايرين منتقل شود تا زمينه رشد و شكوفايي دانش آموزان نيز در آينده فراهم شود.
 
انتهاي پيام/
سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۱۶
کد مطلب: 436584
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *