۰
رييس اداره راهداري و حمل و نقل جاده اي خاش:

صدمه از ناحیه سر علت فوت ۹۰ درصد راکبان موتور سیکلت است/ اهداي ۳۰۰ كلاه ايمني رايگان به موتور سواران خاشي + تصاوير

رييس اداره راهداري و حمل و نقل جاده اي شهرستان خاش گفت: صدمه از ناحیه سر علت فوت۸۰ درصد راکبان موتور سیکلت است و بهترین ابزار جهت كاهش آسیب‌های احتمالی ناحیه «سر» راکبان موتورسیکلت‌ها كلاه ايمني است.
صدمه از ناحیه سر علت فوت ۹۰ درصد راکبان موتور سیکلت است/ اهداي ۳۰۰ كلاه ايمني رايگان به موتور سواران خاشي + تصاوير
اكبر اربابي در حاشيه اهداء كلاه ايمني به موتورسواران دهستان پشتكوه بخش مركزي خاش در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با بيان اينكه با هدف ارتقاء ايمني موتورسواران و در راستاي توسعه و نهادينه كردن فرهنگ استفاده از كلاه ايمني اين طرح انجام شده است، اظهار كرد: متاسفانه 45 درصد زيان ديدگان حوادث ترافيكي در شهرستان موتورسوار و ترك نشين هستند.
 
وي با بيان اينكه در اين طرح تعداد 300 كلاه ايمني بين موتورسوارن دهستان پشتكوه خاش توزيع شده است، گفت: تمام شرکت کنندگان در این طرح آموزشی به صورت رایگان کلاه ایمنی دریافت می‌کنند و بر اساس آمار ارائه شده از سوی پلیس راهور استان، علت فوت 90 درصد موتورسواران ناشی از ضربه وارده به سر است.
 
اربابي با بيان اينكه کلاه ایمنی بهترین ابزار جهت كاهش آسیب‌های احتمالی ناحیه «سر» راکبان موتورسیکلت‌ها است، افزود: توزيع كلاه هاي ايمني استاندارد، نقش مهمي با اثرگذاري بسيار بالا در كاهش نرخ ضريب تلفات و خسارات رانندگي دارد.
 
وي با تاكيد بر فرهنگ سازي ترافيكي و نهادينه كردن استفاده از كلاه ايمني، گفت: اداره راهداري و حمل و نقل جاده اي شهرستان خاش با هدف کاهش تلفات تصادفات رانندگی و با هدف ایمن‌سازی جاده‌ها هرساله نسبت به توزیع کلاه ایمنی اقدام می‌کند.
 
اربابي بيان كرد: همه‌ساله دوره‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی به ویژه برای سه گروه موتورسواران، وانت‌بارها و رانندگان ماشین‌آلات کشاورزی برگزار می‌شود.
 
وی اظهار كرد: طرح آموزش موتورسواران و اهداء كلاه ايمني به آنان در جهت کاهش سوانح و آسیب‌های جانی راکبان موتورسیکلت‌ها بسيار مهم است و اين طرح با استقبال خوب راکبان موتورسیکلت و عابران پیاده در شهرستان خاش مواجه شده است.
 

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

انتهاي پيام/
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۱
کد مطلب: 438101
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *