۱
تفتان ما از زندگی یک جانباز ۲۵درصد خاشي گزارش مي دهد؛

دیدار با مقام معظم رهبری تنها آرزوي جانباز خاشي/ فقط در مناسبت ها به یاد جانبازان می افتند

سرهنگ بازنشسته " اکبر زادهش طلایه" آزاده و جانباز 25 درصد خاشي گفت: بيش از 30 سال است كه براي ديدار با مقام معظم رهبري لحظه شماري ميكنم و اين بزرگترين و تنهاترين آرزوي زندگي من است و دلم براي زيارت رهبر انقلاب پر مي زند.
دیدار با مقام معظم رهبری تنها آرزوي جانباز خاشي/ فقط در مناسبت ها به یاد جانبازان می افتند
به گزارش تفتان ما، هرساله ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) در تقویم شمسی مصادف است با روز جانباز ، جانبازانی که داستان جانفشانی و از خود گذشتگی آنها در میدان نبرد و جنگ تحمیلی 8 ساله حماسه  آفرین بوده است.
 
ملت بزرگ ایران در هر تکه از این خاک پهناور قهرمانانی بزرگ درتاریخ خود داشته است که همیشه به وجود این اسطوره ها در صحنه روزگار افتخار می کنند.
 
علي اي حال جانبازانی که قهرمانانه در جبهه های حق علیه باطل ظاهر شدند و با از دادن قسمتی از اعضا و جوارح خود اجازه ندادند که دشمنان ایران اسلامی تکه ایی از این خاک را به یغما برند.
 
آری آنها هر روز در آتشی از درد و رنج زندگی می کنند تا نسل حاضر و فرزندان این مرز و بوم در روزهای پس از طوفان در آرامش زندگی کنند.
 
در واقع روز جانباز فرصتی مناسب است تا نسل جدید علاوه بر الگو گرفتن از جانباز بزرگ اسلام حضرت عباس (ع)،  در اتفاقات 8 سال دفاع مقدس و رشادت هایی که جانبازان با غیرت و فداکار ایران اسلامی رغم زدند مقداری تامل و تفکر کرده و از پیامهای عبرت آموز آن که درس آزادگی و شجاعت به همه آموختند را از متن تاریخ گویای اسلام استخراج کنند.
 

 
اما در این بين  "اکبر زادهش طلایه" يكي از رزمندگان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس است كه مدت بيش از 2 سال نيز از بهترين دوران زندگي خود را در غل و زنجيرهاي عراقي ها گذرانده و امروز نيز به مناسبت روز جانباز بهانه اي شد تا پاي درد و دل اين جانباز و آزاده گرانقدر و والامقام نشسته و تا تمام آن روزهای به یاد ماندنی و خاطرات تلخ و شیرین آن روزها را برایمان بازگو کند.
 
* جانبازان خاطرات و تجريبات خود را بايد به نسل هاي جديد منتقل كنند
سرهنگ بازنشسته، آزاده و جانباز 25 درصد در گفت و گوي تفصيلي با خبرنگار تفتان ما با بيان اينكه از سال 1361 به مدت 66 ماه در جبهه هاي جنگ هشت ساله تحميلي حضور داشتم، اظهار كرد: در عمليات هاي بسياري از جمله كربلاي 6 و والفجر 4 نيز حضور داشتم.
 
اين جانباز 25 درصد با بيان اينكه در سال 67 تا 69 توسط ارتش رژيم منحوس و بعث عراق اسير شدم، گفت: جانبازان مي توانند بهترين تاثير را بر روي مخاطبان بزارند و بايد براي شناخت و درك صحيح جوانان از هر لحظه دفاع مقدس بيشتر تلاش كنيم و براي اين قشر از جامعه بيشتر خاطرات را روايت كنيم.
 
طلايه بيان كرد: در كربلاي 6 جانباز شدم و يادم هست جانبازاني كه به محض اينكه طول دوره درمان آن ها به اتمام مي رسد و بهبودي پيدا مي كردند جهت انجام وظيفه و ادامه رسالت شرعي و ملي خود به جبهبه بر مي گشتند.
 
وي با بغضي كه در گلو داشت، گفت: شهيدان و جانبازان در دوران جنگ تحملي هشت ساله دفاع مقدس با غيرت و شهامت در همه صحنه ها و ميدان ها حضوري فعال داشتند و با ايثارگري هرچه تمام تر براي دفاع از خاك و ناموسشان جنگ مي كردند.
 
* رشادت ها و جانفشاني هاي رزمندگان سبب عزت و افتخار براي ايران شده است
 اين جانباز با بيان اينكه رشادت ها و جانفشاني هاي رزمندگان سبب عزت و افتخار براي ايران اسلامي شده است، افزود: دشمنان همواره مي خواهند از هر فرصتي استفاده كنند و به ارزش هاي دين مبين اسلام ضربه و خدشه وارد كنند كه با حركت در راه حفظ و تقويت آرمان هاي امام خميني مي توان مانند هميشه آن ها را ناكام، مايوس و نااميد كرد.
 

 
* دیدار با مقام معظم رهبری تنها آرزوي جانباز خاشي
وي بيان كرد: تنها آرزي من ديدار و زيارت مقام معظم رهبري است در حالي كه بنياد شهيد هرساله خانواده هاي بسياري از جانبازان را به ديدار رهبري مي برد ولي دريغ از اينكه در اين 31 سال يك بار بنده حقير به ديدار رهبر انقلاب رفته باشم.
 
 * جانباز با هيچ چيز مادي و دنيوي قابل مقايسه نيست
وي با بيان اينكه جانباز با هيچ چيز مادي و دنيوي قابل مقايسه نيست، تصريح كرد: جانباز فردي است كه تمام هستي و زندگي خود را براي نظام و كشورش گذاشته و از تمام هستي خود مي گذرد.
 
طلايه بيان كرد: جانبازان بطن و درخت انقلاب هستند و جانبازان با خدا معامله كردند و هر شخصي كه به درجه جانبازي نائل آمده صرفاً با پروردگار جهانيان معامله كرده و هيچ توقعي از هيچ مقام مسئولي ندارد و تنها دين خود را به نظام و كشورش ادا كرده است.
 
وي با بيان اينكه شرايط آن روزها بسيار سخت و تكرار نشدني است، گفت: آن دوران سخت ترين و بدترين دشوارها متوجه ملت غيور و هميشه در صحنه ايران اسلامي بود.
 
طلايه ادامه داد: خدارا شكر مي كنيم كه با اراده پولادين و قوي مردم ايران اسلامي و رهبري هاي هوشمندانه امام خميني(ره)، ايثارگري ها و جانفشاني هاي رزمندگان اين دوران را با موفقيت و سربلندي پشت سر گذاشتيم و راه برای توسعه، عمران و آبادانی کشور فراهم شد.
 
وي با بيان اينكه گفتن از لحظات و دوران سخت جبهه و جنگ شايد بر زبان آسان باشد، گفت: اما آن طوري كه از نزديك حس كرديم نمي شود صحنه ها را بازسازي كرد.
 
اين جانباز با بيان اينكه جوانان سنين 15 سال به بالا تا 25 سال دوست ندارند با اعتقادات و كشورشان بازي شود، ادامه داد: جوانان دوست دارند كشورشان، سربلند و آزاد باشد و هيچ جواني در آن دوره كه ما بوديم به خودش اجازه نمي داد سلطه گران و سلطه جويان بيايند و بركشورش حاكم شوند و آن طوري كه آنان مي خواستند كشور را اداره كنند.
 
وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه "دليل شما از حضور در جنگ چي بود؟"،  بيان كرد: زيرا من نظامي بودم و وظيفه و رسالت اصلي ارتش نيز حفاظت از مرز ها بود و من نيز وظيفه خودم مي دانستم طبق تخصص و حرفه اي را كه داشتم در جبهه حضور پيدا كنم و از اين مرز و  بوم دفاع و اجازه ندهم بيگانگان نفوذ كنند.
 
 * جامعه نتوانسته به خوبي از مجاهدت هاي جانبازان تجليل كنند
اين سرهنگ بازنشسته ارتش با بيان اينكه جامعه نتوانسته به خوبي از مجاهدت هاي جانبازان تجليل كنند، اذعان كرد: جامعه از جانباز جدا نيست و جانباز از جامعه جدا نيست اعم از جامعه و مسئولين همه بايد دست به دست هم دهند و مشكلات جامعه به خصوص مشكلات جانبازان را حل كنند.
 
وي با اشاره به خاطرات خود در زمان جنگ و اسارت، گفت: ما يك سرباز داشتيم به نام يونس عراقي تلفن چي مركز تلفن بود كه يك شب تقريباً نزديك ساعت 12 شب بود كه فرمانده تيپ ما تيمسار محمدي فر (كه در حال حاضر جزء مشاورين مقام معظم رهبري است) مي خواست يكسري اطلاعات از واحدهاي تحت امر و اوضاع و احوال بدست بياورد براي مركز تلفن گردان زنگ مي زند و  تلفن چي تلفن را بر مي دارد و خودش را معرفي مي كند و با لحجه ي شيرين سبزواري  مي گويد سرباز عراقي هستم، فرمانده تيپ مي گويد كه اين سرباز چه مي گويد و ميگه من عراقي هستم! و دوبار مي پرسد كه خودتان را معرفي كنيد، مي گويد:  قربان من سرباز عراقي هستم! فرمانده تيپ كه به شدت ناراحت شده بود و فكر مي كرد كه دارد شوخي مي كند چند حرف توهين آميز به سرباز مي زند در همين حين سرباز متوجه مي شود كه فرمانده تيپ نمي داند كه فاميل من عراقي هستش! و مجدداً مي گويد قربان من سرباز يونس عراقي هستم تلفن چي گردان. فرمانده تيپ با شنيدن اين حرف  از اين كه با سربازي كه تا اين موقع شب بيدار است و ارتباط بين مراكز ايجاد مي كند به تندي برخورد كرده و به او توهين كرده بسيار ناراحت و پشيمان مي شود و روزبعد با مبلغي آمده و دلجويي كرده و دستي بر سر و گوشش زد. براي من گفت كه ديشب همچين مشكلي پيش آمده و از اين سرباز قدرداني كن كه ديشب تا اون موقع شب بيدار بوده و من متوجه نشدم كه فاميلش عراقي هستش.
 

 
طلايه با اشاره به خاطره اي ديگر از زمان اسارت در عراق، بيان كرد: تمام اسيران به اين اميد بودند كه حضرت امام خميني(ره)، تمام تلاش خود را خواهد كرد كه اسيران را هرچه زودتر آزاد كند و به آغوش گرم خانواده برگردانند اما زماني كه حضرت امام خميني(ره)، فوت كرد تمام آرزوي ها و اميد اسيران به ياس تبديل شد ولي نهايتاً با تلاش مسئولين سياسي وقت اسيران آزاد شدند و به آغوش گرم خانواده برگشتند.
 
* مسئولين شهداء را فراموش نكنند
وي تصريح كرد: بنده وظيفه ام را انجام دادم و توقعي از هيچ مسئولي ندارم و فقط از آن ها مي خواهم كه شهداء را فراموش نكنند و بدانند كه اين ميز و منسب ها ماندني نيست.
 
طلايه اذعان كرد: صداوسيما، مطبوعات و رسانه ها يادآور آن  دوران مقدسي كه برگ زريني در تاريخ ما ثبت كرده بشوند و نسل به نسل منتقل شود و نسل هاي بعدي اين را فراموش نمي كنند و مي دانند در چه دوران سختي اين مملكت از چه گذرگاهي تاريخي عبور كرده و به سمت آباداني و  پيشرفت قدم گذاشته است.
 
وي اظهار كرد: در آخر صحبتم با مسولین این است، گرچه من جانباز نیستم و خجالت می کشم خودم را جانباز جلوه دهم ولى خانواده شهدا و جانبازان را فراموش نکنند. چون آنها هم مانند شما آرزوى زندگى کردن و آرامش فرزندانشان راداشتند و آرزو داشتند فرزندانشان را در آ غوش کشند.
 
انتهاي پيام/
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب: 438145
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *