۰
طنز تفتان ما؛

کلید تازه‌ای که دولت 4 درصدي در آخرین‌ سال فعالیت خود کشف‌ کرد/ "نشاط" پیش‌کش؛ وعده هاي پوچ ندهيد

آیا رونق اقتصادی ایجاده شده، از رکود خارج شده‌ایم یا آنکه دستاوردهای برجام تحقق یافته است كه بايد ايرانيان با نشاط باشند. رييس جمهور دولت 4 درصدي برای بهتر شدن وضع نشاط و امید در جامعه چه کرده است؟!
کلید تازه‌ای که دولت 4 درصدي در آخرین‌ سال فعالیت خود کشف‌ کرد/ "نشاط" پیش‌کش؛ وعده هاي پوچ ندهيد
به گزارش تفتان ما، از آنجایی که رئیس جمهور دولت حسن كليدساز امر كردند که بگذارید جامعه با نشاط باشد ما هم امديم در اين خصوص دستورالعمل هاي كليدي حسن را به عرض شما برسانيم و این دستورالعمل هایی که خدمتتون عرض می دارم حتماً مفید به فایده خواهد بود. به شرطی که مو به مو دستورات این کاتب را به مرحله ی اجرا بگذارید تا بتوانيد مانند كابينه دولت حسن كليدساز با نشاط باشيد.
 
خب گیرم که بیکارید؛ یا جیبتان  خالیست. یا نتوانسته اید خواسته های کوچک  زن و فرزندانتان را بر آورده کنید یا صاحبخانه حکم تخلیه خانه اش را گرفته، یا... اینها اصلا مهم نیست مهم این هست که بری تو رویا و... شروع ماجرا(البته در رویا ها)...
 
گوشه ای از خانه ی مسکونی که متعلق به خود شماست در این سال نو احتیاج به مرتب و باسازی دارد  برای تعمیر سر چهارراهی که کارگران بیکار برای یافتن کار هر روز آنجا اجتماع می کنند میروی تا دست کارگر و بنایی را گرفته آنها را راهی خانه ات کنی تا خانه ات را بهسازی كند به چهار راه میرسی این طرف را نگاه می کنی آن طرف را جستجو می كني، بالای خیابان پایین خیابان نه کارگری می بینی نه بنایی، متعجب می مانی نکند اشتباهی آمده ای. از رهگذری که در کنارت از حال عبور است سوال می کنی که ببخشید  آقا اینجا کارگران زیادی برای یافتن کار هر روز اجتماع می کردند. آن رهگذر یک نگاه عاقل اندر سفيه به سر  تا پای شما می اندازد و می گروید عموجان  مثل اینکه شما در این سه چهار سال گذشته یا در خواب بودید یا خارج تشریف داشتید والا می دانستید که از صدقه سری دولت یازدهم در کل ایران یک کارگر بیکار نخواهی یافت. بعد با اشاره دستش آن طرف چهار راه را  نشانم داده و گفتند  آنجا دفتری است برای کسانی که احتیاج به کارگر و بنا دارند میروی ثبت نام می کنی تا هر وقت کارگر و بنایی بیکار شدند با شما تماس گرفته تا مشکلتان حل شود.
 
ما را می گویی از یک طرف ناراحت که خانه ام در سال نو ناقص مانده و از طرفی شادمان و با نشاط که الحمدالله هیچ ایرانی بیکاری وجود ندارد. باز برای اینکه نشاط شما بیشتر شود فکر کنید که برای خرید مایحتاج شب عید راهی بازار شده ای وارد هر مغازه که می شوی میبینی مغازه ها مملو از اجناس آنهم ایرانی، هرچه جستجو و کنکاش میکنی و از این مغازه به آن مغازه و از این پاساژ به آن پاساژ می روی یک کالای بنجل چینی پیدا نمی کنی. از قیمت اجناس که نگو و نپرس اینقدر ارزان و با صرفه که هوس می کنی کل اجناس مغازه را یکجا خرید كني. از تعجب شاخ در می آوری؛ اونهم چه شاخهایی عینهو شاخ های گوزن آفریقایی، از طرفی یک نشاطی بهت دست میده که کمتر در عمرت تجربه كرده ای.
 
آن نشاط هایی که وام گیرندگان چند صد میلیاردی، موقع گرفتن وام های بدون پشتوانه ی محکم، می روی خانه روی مبل لم می دی لم دادنی همچون حقوق بگیران نجومی در عین هوس تماشای تلویزیون می كني، کنترل را برداشته تلویزيون را روشن می کنی. مقامات كليدساز دولتی را می بینی که به ترتیب نقش در یک صف ایستاده یکی پس از دیگری بر صحنه ی تلویزيون ظاهر و لبخند ملیح بر لب از مردم می خواهند تا می توانند از آنها انتقاد كنند، چرا که نه تنها از انتقادشان  رنجیده خاطر نمی شوند بلکه به منتقدینشان هم جایزه هم می دهند از طرفی از مردم می خواهند که اگر پروژه ی نیمه تمامی را سراغ دارند بگويند تا يكي ثانیه آن را به اتمام برسانند و یا اگر خدایی ناکرده وعده ی بر زمین مانده ای است بگوييد تا قبل از پایان دولت یازدهم به آن وعده وفا كرده تا شرمنده ی مردم نباشند.
 
خوب بینی و بین الله شما از این همه رویا... خب می بینید جامعه ی با نشاطی که دولتمردان وعده اش را داده بودند یعنی همین. به همین سادگی میتوان با نشاط شد. البته اگر عزیزان کسی را سراغ دارند که با این دستوالعمل کاتب با نشاط نشده اند ما راهکارهای بعدی با نشاط شدن را خدمتشان ارائه می كنيم.  
 
انتهاي پيام/
سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب: 438390
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *