۰
تفتان ما گزارش مي دهد؛

مسئولان بايد قيام 15 خرداد را در برخورد با استكبار جهاني سرلوحه قرار دهند/ قیامی که سرآغاز نهضت انقلاب شد

قیام خونین 15 خرداد یکی از مهمترین و اساسی‌ترین حرکت‌ها برای به پیروزی انقلاب بود که مردم شهرهای مختلف به خصوص در ورامین با قیام خود راه پیروزی انقلاب را نشان دادند و اين قيام بعد از نيم قرن همچنان الگويي براي ديگر كشورهاي اسلامي است.
مسئولان بايد قيام 15 خرداد را در برخورد با استكبار جهاني سرلوحه قرار دهند/ قیامی که سرآغاز نهضت انقلاب شد
به گزارش تفتان ما، در سحرگاه پانزده خرداد ۱۳۴۲ دژخیمان رژیم ستم شاهی به خانه امام خميني(ره) یوروش بردند و به دور از چشم مردم امام راحل را دستگیر کردند و به یکی از زندانهای تهران بردند.
 
علت دستگیری سخنرانی بود که در سه روز قبل حضرت امام خميني(ره) در یک بیان کوبنده دست رژیم ستم شاهی و اربابان صهیونیستی آمریکایش را افشاء کرد و اقدام به روشن نمایی اذهان مردم كرد و شاه که اینچنین حرکات و روشنگری ها را برنمی‌تابيد دستور به دستگیری امام راحل را می دهد لذا مردم بعد از شایعه دستگیری به سمت منزل امام خميني(ره) رفتند و از آنجا به همراه مرحوم حجت الاسلام مصطفي خميني به طرف حرم حضرت معصومه(س) به راه افتادند.
 
تمام خیابانهای اطراف حرم حضرت معصومه(س) مملو از جمعیت شده بود و در ادامه این حرکت مردم غيور و هميشه در صحنه ساير شهرها نیز شروع به اعتراض كردند که از جمله آن مردم غیور تهران بودند که این اعتراضات منجر به خشم رژیم شد و نيروهاي رژيم شاهنشاهي با رگبار مسلسل به جان ملت مظلوم افتاد و مردمي بي گناه و بي دفاع را به خاك و خون كشيد.
 
علي اي حال 15 خرداد سال 1342 نقطه عطفي در تاريخ ملت ايران شد و نشان از عرق ديني و ملي مردم بود و یادگاری است از پیوند معنوی توده هوای عظیم مردم کشور ما و نوعی واکنش است از احساس عمیق مذهبی انقلابی ملت عزیزمان ایران.
 

 
تیمسار حسین فردوست ندیم همیشگی شاه درخاطراتش از همکاری زبده ترین ماموران سیاسی و منیتی آمریکا در سرکوب این قیام  می گوید. خاندان پهلوی برای فراموشی این جنایات مدعی شد علت قیام مردم، پول های جمال عبد الناصر بوده است حتی الان هم سلطنت طلبان خارج نشین از یاداوری جنایت شاه در ۱۵خرداد۴۲ نگرانند.
 
امام خمینی (ره) قيام  ۱۵ خرداد را علاوه براینکه همچون عاشورا، روز عزای عمومی ملت مظلوم ایران می داند، «قیام ۱۵ خرداد را روز حماسه و تولد جدید اسلام و مسلمانان می داند روزی که  راه قیام را برای نسل های آینده گشود و ناشدنی ها را شدنی کرد»
 
* قيام بزرگ 15 خرداد بزرگترين حادثه در طول تاريخ پرشكوه ايرن اسلامي بود
سرطايفه مرادزهي سيستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با بيان اينكه قيام بزرگ 15 خرداد بزرگترين حادثه در طول تاريخ پرشكوه ايرن اسلامي بود، اظهار كرد: اين قيام پيام اسلام را به جهانيان رساند و اين قيام باعث شد تا جهان در مقابل حركت ملت سرتعظيم فرو آورد و امروز اسلام با تشكيل نظامي مقتدر و قوي حرف نخست را در منطقه ميزند.
 
عبدالعزيز مرادزهي با بيان اينكه اقتدار و عزت در حال حاضر ايران اسلامي در دنيا محصول قيام 15 خرداد است، گفت: اساس قيام خونين 15 خرداد هدايت و رهاي بشر از ظلم، كدورت، هواي نفس شيطاني و تسلط آمريكا است و آزادمنشی عقلانی را پیگیری می‌کند.
 
 

 
وي اذعان كرد: امام راحل در 15 خرداد سال 1342 به صراحت پرچم مبارزه عليه رژيم شاهنشاهي را برافراشته و ملت ايران اسلامي نيز با لبيك به امام راحل نهصتي عظيم را آغاز كردند كه ثمره آن پيروزي انقلاب و سرنگونی ۲ هزار و ۵۰۰ سال شاهنشاهی درکشورمان بود.
 
مرادزهي با بيان اينكه نسل جوان جامعه كه در دوران مبارزات انقلابي و جنگ تحميلي نبوده اند و آن دوران را درك نكردند، اظهار كرد: نسل جوان بايد بدانند كه براي پيروزي اين انقلاب چه خون هاي نثار شده و چندهزار جوان برومند جان خود را تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌اند.
 
انتهاي پيام/
دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب: 439357
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *