۰

شهدای ۱۵خرداد در اوج مظلومیت به شهادت رسیدند / تار و پود نظام اسلامی ولایی است / مبارزه با نظام سلطه هزینه دارد اما عاقبتش شیرین است

امام جمعه موقت تهران با اشاره به جایگاه والای قیام ۱۵ خرداد گفت: شهدای ۱۵خرداد در اوج مظلومیت به شهادت رسیدند.
شهدای ۱۵خرداد در اوج مظلومیت به شهادت رسیدند / تار و پود نظام اسلامی ولایی است / مبارزه با نظام سلطه هزینه دارد اما عاقبتش شیرین است
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما،آیت‌الله سید احمد خاتمی لحظاتی پیش در جمع راهپیمایان بزرگداشت قیام ۱۵ خرداد ورامین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا اظهار داشت: درود بر شهیدان پیشگام؛ شهیدان نهضت ۱۵۵ خرداد که در غربت امام به صحنه آمدند و افتخار آفریدند.
وی گفت: شهدای ۱۵خرداد در اوج مظلومیت به شهادت رسیدند و باید از این شهدا با تمام توان تجلیل کرد.
آیت الله سید احمد خاتمی با تجلیل از کفن پوشان حاضر در مراسم راهپیمایی امروز ورامین افزود: ورامین در راهپیمایی ۱۵ خرداد پیشگام بود و در برخی شهرهای دیگر هم شکل گرفت و امیدواریم فراگیر شود.
امام جمعه موقت تهران بیان داشت: کشور به ورامین افتخار می‌کند چون ورامین پیشگام در شهادت و ایثار است و در مواقع حساس راه خود را به درستی پیدا کرده است.
 
 
*تعداد ولایت شعاران در طول تاریخ فراوان است / تبیین راه شناخت ولایت شعاران
وی بیان داشت: در قانون اساسی آمده است که هیچ شخصی حق ندارد چهار اصل اسلامیت نظام، ولایت فقیه، جمهوریت نظام و مذهب رسمی کشور را تغییر دهد.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی مشروعیت تمام مصوباتش را به شش فقیه منصوب ولی‌فقیه در شورای نگهبان محول می‌کند.
وی با تاکید بر این‌که تار و پود نظام اسلامی ولایی است ، گفت: ولایت‌مداری مهم است. در طول تاریخ تعداد ولایت شعاران فراوان بوده‌اند. خیلی‌ها بودند که در ابتدای سخنانشان به رهبری سلام می‌دادند و سپس کار خودشان را می‌کردند و حرف دلخواهشان را می‌زدند.
آیت‌الله خاتمی در تبیین فلسفه وجودی ولایت شعاران عنوان کرد: ولایت شعاران کسانی هستند که حرف‌های رهبری را به نفع خودشان برداشت می‌کنند.
 
*ولایت‌مداری زاینده عزت و عظمت است
وی با تاکید بر این‌که از شورای نگهبان و مسئولان سه قوه خواهان ولایت‌مداری هستیم، اظهار داشت: آن چه که مقام معظم رهبری عنوان می‌کند، مسئولان باید در مقام عمل اجرا کنند.
امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: ولایت‌مداری زاینده عزت و عظمت است.
 
 
 
*وحدت یک ضرورت است / دستگاه قضا باید با متخلفان انتخاباتی به‌طور جدی برخورد کند
وی با تاکید بر اهمیت وحدت و یکپارچگی ملت گفت: وحدت برای این کشور یک ضرورت است. به ویژه وحدت پس از انتخابات که خیلی واجب است.
آیت‌الله خاتمی ضمن قدردانی از مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: ملت ایران بار دیگر با حضور حداکثری ایستادگی خودشان پای انقلاب اسلامی را به رخ جهانیان کشیدند.
وی با اشاره به برخی تخلفات انتخاباتی بیان داشت: دستگاه قضایی باید به تخلفات رسیدگی و با متخلفان به‌طور جدی برخور شود.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ،  وحدت را یک امر واجب برای جامعه اسلامی دانست و عنوان کرد: آیا می‌خواهیم تا چهار سال پس از انتخابات هم دعوا داشته باشیم؟ خیر، بر ما واجب است که وحدت داشته باشیم.
 
*کسانی که با ولایت زاویه دارند تفرقه‌افکن هستند / خلاف منویات رهبری عمل کردن سبب ایجاد دوقطبی در جامعه می‌شود
وی ادامه داد: تفسیر درست وحدت این است که همه حول محور ولایت گام بردارند. هرکس که دم از ولایت می‌زند در پی ولایت است. آن‌هایی که با ولایت فقیه زاویه دارند، تفرقه‌افکن هستند.
آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: می‌گویند که BBC در پی دوقطبی کردن جامعه است. سئوال این است که دوقطبی شدن جامعه چگونه شکل می‌گیرد؟ ، به‌طور واضح باید بیان داشت که خلاف دستورات رهبری عمل کردن باعث ایجاد دوقطبی در جامعه می‌شود.
 
*ولایت‌فقیه روح و جان انقلاب است
وی با تاکید بر این‌که ولایت جان و روح انقلاب است ، خاطرنشان کرد: اگر دم از وحدت می‌زنیم، باید فقط از ولایت فقیه حرف بزنیم و سخنان ایشان را اجرایی کنیم.
امام جمعه موقت تهران ضمن ابراز خرسندی از وجود نعمت رهبری بصیر، با هوش، آینده‌نگر و شجاع در جمهوری اسلامی ایران گفت: باید همواره به وجود نعمت ولایت فقیه و وجود فقیه عادل و شجاع در کشورمان افتخار کنیم.
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) گفت: نخستین نکته فرمایشات دیروز رهبر معظم انقلاب تاکید بر اسلام محوری به ویژه اسلام ناب محمدی است.
 
*مردم‌سالاری دینی عنصر اصلی عزت جمهوری اسلامی ایران است
آیت‌الله خاتمی با بیان این سئوال که چه چیزی ما را در دنیا مطرح کرد؟ ، خاطرنشان کرد: ایران مسلح‌ترین کشور دنیا است و هیچ‌گاه هم ادعای جنگ‌طلبی نکرده‌ است.
وی گفت: مردم‌سالاری دینی و اسلامی عنصر اصلی عزت جمهوری اسلامی ایران است و هرگز اجازه نمی‌دهیم کمترین لطمه‌ای به این عنصر و شاخصه وارد شود.
 
*دزدان رانده شده از کشور می‌خواهند به‌وسیله سندهایی همچون 2030 به کشور بازگردند
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ارتباط با سند ۲۰۳۰ تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام در برابر سند ۲۰۳۰ موضع گرفته‌اند اما همچنان طور دیگری عمل می‌شود. باید مسئولان‌ذی‌ربط به این نکته توجه داشته باشند که حرف ولایت و مرجعیت باید اجرایی شود.
وی افزود: دزدهایی که ۳۸ سال پیش آن‌ها را از کشور راندیم، اکنون با این نوع سندها خواستار بازگشت به کشور هستند.
آیت‌الله خاتمی با بیان این‌که سند ۲۰۳۰ سندی ۱۵ ساله است، عنوان کرد: درست است که می‌گویند بندهای مخالف شرع را اجرا نمی‌کنیم، اما باطن سند چیز دیگری می‌گوید.
 
*سند شش سال قبل آموزش و پرورش هنوز اجرا نشده است / چرا سند ۲۰۳۰ در مدت کوتاهی اجرایی شده است؟
وی اظهار داشت: سند آموزش و پرورش را رهبر معظم انقلاب شش سال قبل امضا کردند. چرا هنوز اجرا نشده اما سند ۲۰۳۰ پس از مدتی کوتاه اجرایی شد؟
امام جمعه موقت تهران گفت: البته می‌گویند که پس از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اجرای سند ۲۰۳۰ متوقف شده است که امیدواریم همین‌طور هم باشد.
 
*هیچ کشوری در سازش با ابرقدرت‌ها به نتیجه نرسیده است / مقاومت عزت به‌ارمغان می‌آورد
وی با تاکید بر این‌که مبارزه با نظام سلطه هزینه دارد اما عاقبتش شیرین است، عنوان کرد: هیچ کشوری در سازش با ابرقدرت‌ها به نتیجه نرسیده است. آن‌چه که عزت می‌آورد، مقاومت است.
آیت‌الله خاتمی افزود: در مقابل دشمن نباید ضعف نشان داد‌. امام فرمودند « تا آمریکا آدم نشده روش ما همین است.»
وی تاکید کرد: امروز هرگونه سازش و رابطه با آمریکا همراهی با دشمنان اسلام است.
 
*نسخه مقاومت نسخه شفابخش و هزینه‌دار پیروزی است
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: نسخه مقاومت نسخه شفابخش و هزینه‌دار پیروزی است.
وی افزود: شاه جلاد عربستان این روزها نصف ثروت عربستان را به ترامپ بخشید و خود ترامپ نیز به مردم آمریکا اعلام کرد که رفتم و برای شما پول آوردم.
 
*هزینه سازش با ابرقدرت‌ها ذلت و روسیاهی جهانی است
وی با تاکید بر این‌که هزینه سازش با ابرقدرت‌ها ذلت و روسیاهی جهانی است، گفت: دشمنان ما به قدری پیشروی می‌کنند که نظام اسلامی را از بین ببرند. این‌ها روحیه جهنمی دارند. یک قدم به عقب بروی آن‌ها ۱۰ قدم جلو می‌آیند.
آیت‌الله خاتمی در بخش پایانی سخنان خود بدعهدی‌های آمریکا را برشمرد و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران تمام بندهای مورد توافق در برجام عمل کردیم اما هنوز در بانک‌هایمان مشکل‌های بسیاری داریم.
امام جمعه موقت تهران گفت: امام خمینی (ره) در همان روزهای ابتدایی انقلاب تاکید فرمودند « آمریکا قابل اعتماد نیست ».
انتهای پیام/
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب: 439388
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *