۰

کاهش ۹۰ درصدی قاچاق سوخت در سیستان و بلوچستان

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان گفت: قاچاق سوخت در این استان تا ۹۰ درصد کاهش داشته است.
کاهش ۹۰ درصدی قاچاق سوخت در سیستان و بلوچستان
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما،یکی از مهم‌ترین اقدامات در زمینه قاچاق سوخت در کشور رساندن قاچاق 4 میلیارد دلاری در سال 92 به 456 میلیون دلار در سال 96 بوده است که می توان گفت تنها 10درصد از مجموع قاچاق سوخت از سال 92 باقی مانده است و برخی نیز تا 90 درصد کاهش پیدا کرده است.
وی بیان کرد: در سال ۸۱ میزان کشفیات قاچاقی که در کشور صورت گرفته ۹۰۰ میلیارد تومان بوده که در سال 95 به ۱۴ هزار میلیارد ریال ارتقا پیدا کرده و کسانی نیز بودند که می‌خواستند عدم موفقیت مبارزه را دامن بزنند اما با اطلاع‌رسانی و پاسخگویی به موقع ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نتوانستند به مقصود خود برسند.
خالقی ادامه داد: در دو ماهه ابتدای امسال نسبت به سال گذشته کشفیات احشام 59 درصد،  سیگار 1146 درصد، سوخت 615 درصد، برنج 148درصد رشد داشته و در زمینه مشروبات الکلی 48 درصد و لوازم آرایشی 60 درصد کاهش کشفیات داشته‌ایم.
وی افزود: بر اساس آمار سازمان تعزیرات حکومتی کل پرونده‌های تشکیل شده در دو ماهه ابتدایی سال96،  502 مورد بوده است که این تعداد پرونده در مقایسه با 493 پرونده سال گذشته رشد 10 درصدی را نشان می دهد و همچنین  جریمه تعیین شده برای این پرونده‌ها نیز نسبت به سال گذشته 96 درصد رشد داشته است.
دبیرکمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در دو ماهه ابتدای سال گذشته 14 میلیارد وصولی جرائم بوده است، تصریح کرد: خوشبختانه در فروردین و اردیبهشت 96 وصولی‌ها از 28 میلیارد ریال بالاتر رفته است.
انتهای پیام/
شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب: 439525
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *