۰
امام جماعت مسجد علي ابن ابيطالب(ع) روستاي عباس آباد خاش:

رای و نظر مردم بر هر امری ارجحیت دارد اما هرگز در موضوع ولایت صدق نمی کند/ یکی دانستن مشروعیت و مقبولیت حکومت كاملا اشتباه است

امام جماعت مسجد علي ابن ابيطالب(ع) روستاي عباس آباد شهرستان خاش گفت: رای و نظر مردم بر هر امری ارجحیت دارد اما هرگز در موضوع ولایت صدق نمی کند و جزء پروردگار متعال هيچ فرد ديگري نمي تواند مشروعيت امام را معين و تعيين كند.
رای و نظر مردم بر هر امری ارجحیت دارد اما هرگز در موضوع ولایت صدق نمی کند/ یکی دانستن مشروعیت و مقبولیت حکومت كاملا اشتباه است
به گزارش تفتان ما؛ حجت‌الاسلام حسن روحانی در دیدار و ضیافت افطار با اساتید و پزشکان گفته است:«حکومت علی(ع) با خواست و اصرار مردم تشکیل شد و این در حالی بود که ایشان در برابر اصرار مردم به آنها فرمودند که حکومت عدل من برای شما سنگین است و باید به سراغ فرد دیگری بروید، اما در عین حال این را نیز گفتند که اگر شما مردم فرد دیگری را انتخاب کنید، من در اطاعت از او که شما مردم آن را برگزیدید، اولین نفر خواهم بود... مبنای ولایت و حکومت از دیدگاه علی (ع) نیز انتخاب و نظر مردم بود.»
 
اظهارات رئیس دولت یازدهم موجی از واکنش ها را در پی داشته است. كه در اين خصوص خبرنگار تفتان ما با امام جماعت مسجد علي ابن ابيطالب(ع) روستاي عباس آباد شهرستان خاش گفت و گو انجام داده است.
 
* مشروعيت با مقبوليت كاملا متفاوت است
امام جماعت مسجد علي ابن ابيطالب(ع) روستاي عباس آباد شهرستان خاش در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با اشاره به سخنان حسن روحاني در ضيافت افطار و مشروعيت ولايت، اظهار كرد: مشروعيت با مقبوليت كاملا متفاوت است و ولي خدا از سوي پروردگار متعال منصوب مي شود و اوست كه صلاح بشريت را مي داند ولي براي جاري شدن احكام الهي و مصالح و خير بشريت مردم بايد ولي خود را همراهي كنند.
 
حجت الاسلام حسن درويش زائي با بيان اينكه مردم با پرچم امام در امان هستند، تصريح كرد: جزء پروردگار متعال هيچ فرد ديگري نمي تواند مشروعيت امام را معين و تعيين كند.
 
وي با بيان اينكه تقطیع خوانی نهج البلاغه سبب تحریف می شود، گفت: پس از گذشت يك هزار و 400 سال تاكنون كسي نتوانسته بود اينچنين درس امامت و عاشورا را تحريف كند.
 
حجت الاسلام درويش زائي با بيان اينكه حضرت علي(ع) به دليل مسئوليت حكومت را از خود دور و به فرد ديگري حواله كرد، افزود: بدون شك اينگونه سخنان درخصوص مشروعيت ولايت در راستای تامین اهداف دشمنان است، لذا تاکید می شود در کشورمان رای و نظر مردم بر هر امری ارجحیت دارد اما در موضوع ولایت صدق نمی کند.
 
امام جماعت مسجد علي ابن ابيطالب(ع) روستاي عباس آباد شهرستان خاش با بيان اينكه ولایت در کشور ما بعنوان یک اصل پذیرفته شده است، خاطرنشان كرد: ولايت داراي جايگاه و حرمتي ويژه است و نبايد تحريف شود.
 
وي بيان كرد: امير المومنين (ع) از ابتدا راه و روش خود را برای مردم به طور شفاف بیان کردند و به دليل عدم همراهی مردم در چنین مقطعی امام علی(ع) با آنان اتمام حجت کردند.
 
حجت الاسلام درويش زائي با بيان اينكه ولايت امير المومنين (ع)یعنی امامت ایشان و ولایت وی امری الهی است، گفت: از ابتدا برای ایشان قرار داده شد و در روز عید غدیر اعلام ولایت و امامت شود.
 
وي ادامه داد: ملت مسلمان ایران پیرو راه امام امت هستند و هرگز اجازه نمی دهند به اصول و ارزشهای آنها کوچکترین اهانتی بشود.
 
حجت الاسلام درويش زائي اذعان كرد: در روایت ها داریم بر مبنای سیره معصومین در نظریه ولایت فقیه  مردم در زمان غیبت امام معصوم جایگاه والا و تعیین کننده‌ای در حکومت اسلامی دارند که از آن به عنوان مقبولیت یاد می‌شود چرا که مشروعیت حاکم اسلامی نه به رای مردم بلکه تحقق احکام اسلامی است.
 
وي اظهار كرد: در اصل‏ پنجاه و ششم قانون اساسی مقرر می‌دارد: حاکمیت‏ مطلق‏ بر جهان‏ و انسان‏ از آن‏ خداست‏ و هم‏ او، انسان‏ را بر سرنوشت‏ اجتماعی‏ خویش‏ حاکم‏ ساخته‏ است و لذا هیچکس‏ نمی‏ تواند این‏ حق‏ الهی‏ را از انسان‏ سلب‏ کند یا در خدمت‏ منافع فرد یا گروهی‏ خاص‏ قرار دهد و ملت‏ این‏ حق‏ خداداد را از طریقی‏ که‏ در اصول‏ بعد می‏ آید اعمال‏ می‏ کند و در اصول دیگر به تبیین ولایت فقیه و شرایط ولی فقیه پرداخته است.
 
انتهاي پيام/
دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۶
کد مطلب: 439721
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *