۰

اختلال تردد در جاده‌های مواصلاتی شمال سیستان و بلوچستان/پرهیز از تردد غیرضروری افراد آسیب پذیر در زمان غبار آلودشدن هوا

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد طی روزهای سه‌شنبه تا جمعه شدیدتر بوده، باعث کاهش شدید دید، کاهش کیفیت هوا و حرکت شن‌های روان و اختلال تردد در جاده‌های مواصلاتی شمال و نوار غربی استان و پروازهای فرودگاه زابل می‌شود.
اختلال تردد در جاده‌های مواصلاتی شمال سیستان و بلوچستان/پرهیز از تردد غیرضروری افراد آسیب پذیر در زمان غبار آلودشدن هوا
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما،بر اساس اخطاریه جوی شماره و براساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی و مدل های جوی،  با افزایش شیب فشاری در نوارشرقی کشور، از روز دوشنبه سرعت بادهای 120 روزه در شمال استان افزایش می‌یابد و تا اوایل هفته آینده سبب خیزش گردوخاک و در نقاط مستعد طوفان گردوخاک می شود.
کارشناس پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: وزش باد طی روزهای سه شنبه تا جمعه شدید تر  بوده وضمن کاهش شدید دید سبب کاهش کیفیت هوا و حرکت شن های روان نیز خواهدشد،  به سبب طوفان شن اختلال تردد در جاده های مواصلاتی شمال و نوار غربی استان و پروازهای فرودگاه زابل بسیار محتمل می باشد.  
وی ادامه داد:  طی این مدت در سایر نقاط استان افزایش غلظت غبار و دربرخی ساعات باد شدید و گردوخاک انتظار می‌رود که توصیه می‌شود، از تردد غیرضروری به ویژه افراد آسیب پذیر در زمان غبار آلودشدن هوا در فضای باز خودداری شود.
ملاشاهی گفت: رعایت حداکثری مقررات رانندگی در هنگام طوفان گردوخاک وشن و مدیریت حرکت ماسه وشن در حاشیه جاده ها و ریل ها و آماده باش مراکز بهداشتی و درمانی باید مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام/
يکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب: 440453
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *