۰
بخشدار نوك آباد خاش:

آتش سوزی در روستاي دجنگ خاش ۲۰ اصله درخت زردآلوي مثمر را از بین برد/ عوامل انساني عامل اين آتش سوزي اعلام شده است

بخشدار نوك آباد شهرستان خاش گفت: در اثر بی اختیاطی تفریح کنندگان در روستاي دجنگ اين بخش 20 اصله نهال مثمر زردآلو در آتش سوخت.
آتش سوزی در روستاي دجنگ خاش ۲۰ اصله درخت زردآلوي مثمر را از بین برد/ عوامل انساني عامل اين آتش سوزي اعلام شده است
مهدي جمشيدزهي در گفت و گو با خبرنگار  تفتان ما اظهار كرد: سهل انگاری چند نفر در باغ روستاي دجنگ بخش نوك آباد سبب شد ابتدا آتش در وسعت خیلی اندکی اتفاق افتاد اما به دلیل وزش باد شعله های آتش به سمت باغ میوه زردآلو سرایت کرده و منجر به از بین بردن 20 نهال شد.
 
وي با بيان اينكه درختان اين باغ متاسفانه بيمه نبودند، بيان كرد: با توجه به فاصله 35 كيلومتري روستا دجنگ با مركز بخش نوك آباد، با تلاش نیروهای مردمی و آتش نشاني و شهرداري بخش نوك آباد و دهیاری روستاي دجنگ پس از يك ساعت تلاش بی وقفه اين آتش مهار شد.
 
جمشيدزهي با بيان اينكه صاحب باغ از عوامل انساني دخيل در اين آتش سوزي شكايتي نداشته است، تصريح كرد: مردم بايد در حفظ و نگهداري محيط زيست تلاش كنند و اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان بايد مردم را در خصوص اهميت منابع طبيعي بيشتر آگاه كند و بايد اين مهم جزئي از فرهنگ عمومي و حساسيت هاي جامعه باشد.
 

 
وي با بيان اينكه علت وقوع این آتش سوزی بی احتیاطی گردشگران بوده که پس از تفریح و سرگرمی نسبت به مهار آتش اقدام نکرده اند، اذعان كرد:  تقريباً 98 درصد بيشتر آتش سوزي ها عوامل انساني است و انسان نقش برجسته اي در آتش سوزي ها دارد و متاسفانه سهل انگاري و بي توجهي گردشگران در بروز آتش سوزي در منطقه گردشگري و بكر اين شهرستان تاثيرگذار است.
 
بخشدار نوك آباد شهرستان خاش با بيان اينكه استان سیستان و بلوچستان و خصوصاً شهرستان خاش چندین سال در خشکسالی به سر می برد و ميزان بارندگي به شدت كاهش يافته است، اظهار كرد: گردشگران و افرادي كه به اين مناطق مي آيند از برافروختن آتش در اين منطقه خودداري كنند و در صورت نياز تمامي موارد ايمني را رعايت كنند و پس از ترک مکان آتشی را که روشن کرده اند، خاموش کنند و در حفظ و صیانت از این ارزشهای ملی و درحال نابودی منطقه حساسیت بیشتری داشته باشند تا شاهد چنين حوادثي در اين منطقه بكر و منابع طبيعي نباشيم.
 
انتهاي پيام/
دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۲۹
کد مطلب: 440462
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *