۰

سرقت اسناد مهم تاریخی از مسجدالاقصی

اردن تأیید کرد که در مدت زمان مسدود بودن درهای مسجد الاقصی، نظامیان رژیم صهیونیستی اسناد مهم و تاریخی زیادی را از مسجد الاقصی دزدیده اند.
سرقت اسناد مهم تاریخی از مسجدالاقصی
به گزارش سرویس وبلاگستان تفتان ما،به نقل از پایگاه اردنی «خبرنی»، در طول چند روز گذشته گزارش های متعددی درباره سرقت اسناد تاریخی و وقفی متعلق به مسجد الاقصی به وسیله نظامیان اسرائیلی منتشر شده بود، با توجه به اینکه اردن بر مسجد الاقصی قیمومیت دارد حالا وزارت اوقاف این کشور گزارش ها درباره سرقت اسناد تاریخی از مسجد را تأیید کرده است.
بر اساس این خبر روز دوشنبه منابع آگاه در وزارت اوقاف اردن به پایگاه خبری خبرنی گفته اند که کمیته های تحقیق و بررسی از سازمان اوقاف قدس و مفتی قدس و شورای اوقاف برای برآورد ضرر و زیانی که به مسجد الاقصی و موزه اسلامی در طول چند هفته گذشته وارد شده تشکیل شده است.
بر اساس این خبر وزارت اوقاف اردن منتظر گزارش نهایی درباره اسنادی است که در فاصله اخراج نیروهای سازمان اوقاف قدس از مسجد الاقصی و یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجد، ربوده شده و قرار است این گزارش به وزارت خارجه اردن و پس از آن به نخست وزیر ارائه شود تا به اقدامات رژیم اشغالگر قدس واکنش نشان داده شود.
بر اساس معاهده صلحی که میان اردن و اسرائیل در سال ۱۹۹۴ امضا شده است، اردن مسئولیت اداری اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در قدس اشغالی را بر عهده دارد.
از سوی دیگر «رضوان عمرو» رئیس بخش نسخ خطی در مسجد الاقصی اعلام کرد که نظامیان رژیم صهیونیستی با آرامش کامل تعداد زیادی از اسناد تاریخی موجود در مسجد الاقصی را ربوده اند. عمرو تأکید کرد که بعد از حمله پیشین نظامیان اسرائیلی به ساختمان دادگاه صلاح الدین و ربودن اسناد تاریخی مربوط به قدس، این اسناد به داخل مسجد انتقال داده شد تا دیگر دست اشغالگران به آن نرسد.
پیشتر «حسن خاطر» رئیس مرکز بین المللی قدس در فلسطین هم گفته بود که نظامیان رژیم صهیونیستی سه روز کامل مسجد الاقصی را در اختیار داشتند و اسناد و مدارک مهمی که متعلق به سازمان اوقاف قدس بوده را دزدیده اند.
منبع: مهر
انتهای پیام/
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۲
کد مطلب: 440507
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *