۰
امام جمعه موقت شهرستان خاش در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته؛

رئيس جمهور دولت دوازدهم باید به توصيه هاي مقام معظم رهبري توجه ویژه داشته باشد/ خبرنگاران باید منعکس کننده واقعیت ها در جامعه باشد

امام جمعه موقت شهرستان خاش گفت: رئيس جمهور دولت دوازدهم باید به توصيه هاي مقام معظم رهبري توجه ویژه داشته باشد و مسئولان هرگز نبايد تسلیم دشمنان شوند.
رئيس جمهور دولت دوازدهم باید به توصيه هاي مقام معظم رهبري توجه ویژه داشته باشد/ خبرنگاران باید منعکس کننده واقعیت ها در جامعه باشد
به گزارش خبرنگار سرويس مذهبي تفتان ما، حجت الاسلام محمدجواد رحماني در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته شهرستان خاش، با دعوت خود و نمازگزاران به رعايت تقواي الهي، اظهار كرد: مسلمانان بايد به فكر آخرت خود باشند چرا كه اين دنيا فاني و گذراست و بايد با رعايت تقواي الهي راه هاي حق از باطل را تشخيص دهند و براي رسيدن به تقرب الهي گام بردارند.
 
وي تصريح كرد: صبر يكي از عوامل مهم براي تقرب الهي است كه بايد مومنان در برابر مشكلات صبور باشند چرا كه پروردگار متعال اين مشكلات و بيماري ها را معياري جهت سنجش مسلمانان قرار داده و ميزان جهاد و صبوري آن ها را محك مي زند.
 
حجت الاسلام رحماني با اشاره به برگزاری مراسم تنفیذ رياست جمهوري، خاطرنشان كرد: در نظام ايران اسلامي فردي كه بعنوان رئيس جمهور مسئوليت را بر عهده مي گيرد با حضور مردم در پاي صندوق هاي راي مقبوليت پيدا مي كند اما طبق قانون اساسی حکم رئیس جمهور باید توسط رهبری امضا و تنفیذ شود و اینگونه رئیس جمهور برای تصدی این مسؤولیت مشروعیت پیدا می‌کند.
 
وي با بيان اينكه مراسم تنفيذ رياست جمهوري با حضور سران کشور برگزار شد، گفت: مقام معظم رهبري در این مراسم تاکید کردند که رای ملت و تنفیذ آن موکول به صراط قویم و مستقیم اسلامی و انقلابی است.
 
امام جمعه موقت شهرستان خاش بيان كرد: مقام معظم رهبري سه جهت گيري مهم براي رئيس جمهوري فرمودند كه باید از سوی رئیس جمهور مورد توجه قرار گیرد و به مشکلات و معیشت مردم از مسائل مهمی است که باید از سوی دولت مورد توجه قرار گیرد.
 
وي با بيان اينكه گره گشایی از کار مردم در جای جای سخنان مقام معظم رهبري به چشم می‌خورد، ادامه داد: تعامل گسترده با دنیا از دیگر نکات مورد تاکید رهبری بود كه بايد در برابر هر سلطه طلبی با قامتی استوار در مقابل آنها ایستادگی کنیم.
 
حجت الاسلام رحماني با اشاره به فرارسيدن 17 مرداد و روز خبرنگار، افزود: اين روز به دليل شهادت خبرنگار پر تلاش شهید صارمی است، ادامه داد: این شهید بزرگوار  در افغانستان به شهادت رسیده و این روز را برای گرامیداشت شغل خبرنگاری که از جمله مشاغل شریف و سخت است انتخاب کرده اند.
 
وي با بيان اينكه خبرنگاران خيلي مظلوم هستند، گفت: اين قشر از جامعه سربازان و افسران جنگ نرم هستند چرا كه با قلم و انديشه خود مطالب بسيار ارزشمندي را به رشته تحرير در مي آورند و شغل خبرنگاری نیاز به عشق دارد  و خبرنگاران فراتر از آگاه سازی، خبرنگاران تاثیرات زیادی بر فرهنگ و رفتار اجتماعی دارند و باید خبرنگاران ارزش‌های اخلاقی را مد نظر کاری خود بگیرند.
 
مسئول عقيدتي سياسي تيپ 288 مستقل زرهي شهرستان خاش با بيان اينكه جنگ نرم دشمن در فضاي كنوني جامعه بسيار مهم است، گفت: فرهنگ رضوی نقطه مقابل فرهنگ‌های غربی و تهاجمي دشمنان است و بايد از اين مسئله در جهت مقابله با جنگ نرم استفاده کنیم.
 
وي با بيان اينكه اجرای برنامه‌های فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ‌ اسلامی در کشور یکی از بهترین روش‌های مقابله با جنگ نرم است، تصريح كرد: باید قشر جوان و جديد جامعه را جذب برنامه‌های فرهنگی کنیم تا بتوانیم با تأثیرگذاری بر این قشر، گام بلندی در جهت مقابله با جنگ نرم برداریم.
 
حجت الاسلام رحماني بيان كرد: مشهد و به‌تبع آن ایران به برکت حضور علي ابن موسي الرضا(ع) پایتخت جهان اسلام شده است که این‌همه برکت، از سفر ایشان به ایران میسر شده است.
 
وي با اشاره به معرفي كابينه جديد توسط دولت دوازدهم، گفت: امیدواریم کابینه‌ای ، جوان، توانمند و کاردان انتخاب شده و به وضع کشور رسیدگی شود، زيرا در شرایط کنونی مردم نسبت به مشکلات اقتصاد و اشتغال نگران هستند.
 
حجت الاسلام رحماني با اشاره به آغاز مراسم حج و وارد شدن زائران به مدينه منوره، اذعان كرد: شب گذشته در فضای معنوی مدینه دعای کمیل برگزار شده و امیدواریم با توافقات به عمل آمده حجی همراه با امنیت، رفاه و قبولی اعمال برای زائران خانه خدا را شاهد باشیم.
 
وي با اشاره به فرا رسیدن سالگرد نهضت مشروطیت، اظهار كرد: لازم است از این نهضت درس عبرت گرفته و بتوانیم در صحنه‌های مختلف حافظ انقلاب اسلامی باشیم.
 
 
انتهاي پيام/
 
جمعه ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۷
کد مطلب: 440579
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *