۰
در ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان بیان شد؛

تجمل‌گرایی سبب افزایش سن ازدواج جوانان شده است/ بیکاری و معشیت جوانان بزرگترین معضل سیستان و بلوچستان است

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان خاش گفت: تجمل‌گرایی سبب افزایش سن ازدواج جوانان شده است و لذا باید خانواده ها ازدواج جوانان را آسان بگیرند و زمینه تسهیل ازدواج جوانان را فراهم کنند.
تجمل‌گرایی سبب افزایش سن ازدواج جوانان شده است/ بیکاری و معشیت جوانان بزرگترین معضل سیستان و بلوچستان است
به گزارش  تفتان ما، مسافر شهنوازی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان خاش، با تاکید بر تسهیل در امر ازدواج، اظهار کرد: علماء، فرماندار، روسای ادارات شهرستان خاش باید نسبت به رواج ازدواج آسان در شهرستان همکاری کنند و این سنت حسنه را فرهنگ سازی و جوانان را یاری رسانند.
 
وی افزود: در حوزه بانوان مشاور امور بانوان در اداره ورزش و جوانان تعیین شده است و سامانه پیامکی جهت دریافت نقطه نظرات در نظر گرفته خواهد شد.
 
* بانک ها به جوانان بیکار تسهیلات کم بهره ارائه کنند
بخشدار مرکزی خاش با بیان اینکه در سال های اخیر 511 پروژه با اعتباری بالغ بر 750 میلیارد ریال انجام گرفته است، گفت: شهرستان خاش با دارا بودن بیش از 60درصد جمعیت جوان با مشکلات عدیده در زمینه ازدواج مواجه است.
 
مجتبی شجاعی افزود: از مهمترین مشکلات جوانان در شهرستان مشکل جهیزیه های سنگین، اعتیاد جوانان، مهریه های سنگین، عروسی های تجملاتی، مسکن و کار را عنوان کرد.
 
وی تصریح کرد: باید زمینه های ازدواج را برای جوانان فراهم سازیم و بانک ها با دادن تسهیلات بموقع وام ازدواج میتوانند در این روند تسهیل ورزند.
 
شجاعی گفت: از علما معتمدین و مسئولیت شهرستان میخواهیم در خصوص سن ازدواج، فرهنگ سازی ازدواج آسان، آسیب های اجتماعی، ازدواج با اتباع خارجی، تعدد زوجین، فرهنگ ناپسند طلاق با مردم گفت و گو داشته باشند.
 
شجاعی بیان کرد: حضور بانوان در عرصه های رقابتی بسیار خوب بوده و ثبت نام بانوان در انتخابات را می توان به فال نیک گرفت همچنین شرکت بانوان در کارگروه های اجتماعی را می توان در بازه زمانی طولانی مدت مثبت ارزیابی نمود
 
* کلاس های شوق رویش با استقبال بی نظیر جوانان مواجعه شده است
رئیس جمعیت هلال احمر خاش گفت: برای قشر جوان زمینه شوق و اشتیاق را فراهم و از افراد جهت شرکت در کلاس های جمعیت هلال احمر استقبال می شود.
 
محمد امین حسین زهی افزود: برگزاری همایش ها و سمینارها در سالن ها و دانشگاه ها در خصوص مسئله ازدواج می تواند در تحقق این هدف یاری کننده باشد.
 
* دانشگاه ها باید خوابگاه های متاهلی داشته باشند
فرشته حسین زهی از فعالین اجتماعی حوزه بانوان  نیز در این جلشه اظهار کرد: از ظرفیت دانشگاه و ادارات جهت در اختیار قرار دادن سالن ها و سوله های ورزشی جهت برگزاری مراسمات ازدواج و همچنین احداث خوابگاه های متاهلی و دادن تسهیلات به افراد متاهل را می توان زمینه سازی برای پویائی جوانان عنوان کرد.
انتهای پیام/
شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۵۳
کد مطلب: 440981
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *