۰

روحانی باید از نخبگان معتدل اصلاح‌طلب برای کابینه استفاده می‌کرد اما این اتفاق رخ نداد/ پایه های فراکسیون امید لرزان است/ تجدید نظر اصلاح طلبان برای لیست مجلس آینده

مجید محتشمی گفت: روحانی قطعا باید از نخبگان معتدل اصلاح‌طلب برای کابینه خود استفاده می‌کرد اما این اتفاق رخ نداد و افرادی وارد کابینه شدند که عمدتا گرایش سیاسی ندارند
روحانی باید از نخبگان معتدل اصلاح‌طلب برای کابینه استفاده می‌کرد اما این اتفاق رخ نداد/ پایه های فراکسیون امید لرزان است/ تجدید نظر اصلاح طلبان برای لیست مجلس آینده
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما،مجید محتشمی دبیر کل حزب آزادی در خصوص ترکیب کابینه دولت دوازدهم اظهار داشت: ترکیب کابینه آقای روحانی یک حدمتوسط بین حداقلی‌ها و حداکثری‌ها است؛ اصلاح‌طلبان در دو انتخابات اخیر حامی روحانی بودند و روحانی هم برای پیروزی در انتخابات از ادبیات اصلاح‌طلبی استفاده کرده است.
 
وی افزود: روحانی قطعا باید از نخبگان معتدل اصلاح‌طلب برای کابینه خود استفاده می‌کرد اما این اتفاق رخ نداد و افرادی وارد کابینه شدند که عمدتا گرایش سیاسی ندارند و این برای یک دولت پیشرفته و مدرن که با کمک احزاب اصلاح طلب بر سر کار آده شایسته نیست.
 
دبیر کل حزب آزادی با اشاره به صحبت‌های حسن روحانی مبنی بر اینکه اعضای کابینه عضو هیچ حزب و گروهی نیستند؛ گفت: این موضوع شایستگی لازم را نشان نمی‌دهد چرا که نخبگان سیاسی در احزاب هستند و این نخبگان مباحثه تمرینی با یکدیگر دارند و یک منظومه فکری بین تک تک احزاب ایجاد شده است.
 
محتشمی تصریح کرد: کابینه‌ای که در آن از نخبگان احزاب استفاده نشده باشد، هر چند اعضای آن افراد تکنوکراتی باشند نمی‌توانند پاسخگوی مطالبات آحاد مردم و نخبگان اصلاح‌طلبی باشند.
 
وی گفت: پیشنهاد ما برای این خلاء به وجود آمده تشکیل گروه مشاوران است، آقای روحانی باید گروه مشاوران خود را از اکثریت نخبگان اصلاح‌طلبی در موضوعات مختلف تشکیل دهد و می‌تواند در این بین از برخی اصولگرایان معتدل هم استفاده کند.
 
دبیر کل حزب آزادی در خصوص عملکرد فراکسیون امید گفت: تعداد اعضای این فراکسیون پیش از مجلس تا 165 نفر پیش‌بینی می‌شد اما پس از اولین جلسه مجلس مشخص شد که تعداد اعضای فراکسیون در عمل بیش از 103 نفر نیست و این پایه لرزان فراکسیون امید است.
 
محتشمی ادامه داد: فراکسیون امید به دلیل ترکیب‌بندی غیرسیاسی که دارد و تعارف‌هایی که در آن وجود دارد باز هم لرزان است و امیدواریم آقای عارف بتواند همین تعداد را سازماندهی کند و آثار آراء آن‌ها در کمیسیون‌ها خود را نشان دهد.
 
وی اظهار داشت: اینکه وضعیت اصلاح‌طلبان با لیست امید چه خواهد شد، بستگی به آینده دارد و باید بگویم با این وضعیت لرزانی که شاهد آن هستیم احتمالا در انتخابات دو سال آینده یعنی مجلس دوازدهم از افرادی استفاده کنیم که بیشتر متکی به اندیشه اصلاح‌طلبی هستند تا اینکه کاندیداها را از دورن اصولگرایان معتدل انتخاب کنیم.
 
دبیر کل حزب آزادی در پایان گفت: کل مجلس دهم هنوز خود را جمع و جور نکرده است و ما همچنان در مجالس هفتم، هشتم و نهم شاهد طرحی مستحکم برای حل مشکلات مردم نبودیم، در این مجلس هم شاهد اقدامی از این دست نبودیم و امیدواریم که این مجلس طی دوسال آینده با همکاری که با دولت دارد، مثلث حق آزادی، رفاه و امنیت را تکمیل کند.
 
انتهای پیام/
سه شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب: 441059
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *