۰

واگذاری زمین به مددجویان حاشیه شهر چابهار

فرماندار ویژه شهرستان چابهار گفت: امسال با مشارکت فرمانداری و کمیته امداد زمین‌هایی برای ساخت مسکن مددجویان حاشیه نشین شهرستان چابهار واگذار می شود.
 واگذاری زمین به مددجویان حاشیه شهر چابهار
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما،، ایوب درویشی با اشاره به اینکه وجود حاشیه نشینان و سکونتگاه های غیررسمی دغدغه اجتماعی مهمی است، گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده آمادگی آن را داریم تا با فراهم کردن مکان مناسب، زمین را به صورت رایگان در اختیار مددجویان قرار دهیم و البته زیرساخت های آن را نیز آماده و در قالب اجرای طرح مشارکتی با این نهاد اقدام به ساخت مسکن استاندارد برای آنان کنیم.
وی با اشاره به اینکه وجود نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد به علت حجم مراجعات نیازمندان که بر این اساس طلاق، اعتیاد، بیکاری، دختران بازمانده از ازدواج و مهاجرت از مهمترین مشکلات این افراد بوده، بیش از پیش قابل مشاهده است،افزود: هم اکنون جمعیت زیادی تحت پوشش کمیته امداد بوده به طوریکه این نهاد علاوه بر تامین معیشت خانواده ها، در بعد فرهنگی و آموزشی نیز برنامه های غنی و مفیدی را در دستور کار قرار داده است.
فرماندار ویژه شهرستان چابهار با بیان اینکه وضعیت فعلی حاشیه شهر و سکونتگاه های غیر رسمی قابل قبول و زیبنده شهرستان چابهار با این چشم انداز و نقشی که برای این شهرستان در بعد ملی طراحی شده نیست، ادامه داد: هم اکنون جمعیت شهرستان چابهار ۱۲۰ هزار نفر بوده که اغلب جمعیت نیازمند این شهرستان تحت حمایت کمیته امداد بوده و یا در وضعیت مددخواهی قرار دارند.
درویشی ادامه داد: ساماندهی مناطق حاشیه شهر جزء برنامه های اساسی دولت در سطح ملی بوده و ما هم روزانه با طراحی الگوها و طرح های استانی و شهرستانی از این فرصت استفاده کرده تا در نهایت مشکلات ساکنان حاشیه نشین در یک دوره کوتاه مدت مرتفع شود.
وی با اشاره به آماده سازی زمین و ارایه خدمات عمرانی به مددجویان کمیته امداد تا پایان سال جاری، یادآور شد: امسال در شهرستان چابهار به مددجویان حاشیه شهر تا ۲۵۰ متر زمین مسکونی اهدا می شود که در جهت ساخت مسکن با مشارکت خیران و پرداخت تسهیلات گام خوبی به شمار می رود.
وی مطرح کرد: در حقیقت ساماندهی کاربردی مسکن علاوه بر توانمندسازی مددجویان باعث توانمندی آموزشی، بهداشتی اجتماعی و فرهنگی آنان نیز می شود.
انتهای پیام/
دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب: 441178
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *