۰

بهره‌گیری از ظرفیت مساجد برای انجام امر به معروف ضروری است

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر این نکته که بهره‌گیری از ظرفیت مساجد برای انجام امر به معروف ضروری است، گفت: با همین مساجد قیام و نظام طاغوت سرنگون شد.
بهره‌گیری از ظرفیت مساجد برای انجام امر به معروف ضروری است
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما،آیت الله سید احمد علم الهدی امروز در گردهمایی مدیران مناطق و نواحی طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر مشهد افزود: وابستگی به هر شخص این است که در جناح و خط او قرار بگیریم در غیر این صورت نمی توانیم خود را به او منتسب کنیم.

وی با اشاره به این نکته که کسی که امر به معروف نمی کند عزاداری، اشک، سینه زنی و خرجی که برای سیدالشهدا(ع) می کند برایش ثواب دارد و انسان خوبی شمرده می شود اما این فرد حسینی نیست، اضافه کرد: اگر یک نفر انجام گناه را با چشم خود ببیند اما از کنار آن بگذرد نیز هم خط سیدالشهدا(ع) نیست. امام حسین(ع) گفت راهش راه پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) است و راه آنها هم امر به معروف و نهی از منکر بود.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: اهمیت فریضه امر به معروف روشن است. انجام این فریضه در هر مکان و زمان روش مخصوص به خود را دارد و اجرای آن باید منبطق با شرایط روز باشد تا مورد پذیرش قرار گیرد.

آیت الله علم الهدی ضمن تاکید بر این نکته که امر به معروف و نهی از منکر جرات و جسارت می خواهد که باید آمران به معروف از آن برخوردار باشند، تصریح کرد: در این مسیر باید از ظرفیت مساجد به عنوان یک محور استفاده کرد؛ چراکه با همین مساجد قیام و نظام طاغوت سرنگون شد.

در ادامه عبدالله ارجاعی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی بیان کرد: دشمن به دنبال بی تفاوت کردن جامعه نسبت به مسائل اسلامی و نظام است.
 
وی همه گیر شدن امر به معروف را نیازمند همکاری همه سازمانها و ادارات دانست و گفت: تاکید شارع مقدس و رهبر معظم انقلاب بر اجرای گروهی این فریضه است که تلاش شده با آموزشهایی که آمران به معروف و نهی از منکر دیده اند این فریضه به صورت عالمانه، منبطق با قانون و هوشمندانه انجام شود.
 
 
انتهای پیام/
سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۲
کد مطلب: 441470
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *