۰
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاش:

تعدادزيادي از مراكز و پايگاه هاي بهداشتي و درماني شهرستان خاش زيرساخت مخابراتي ندارند/ با رها کنندگان فاضلاب خانگی در معابر شهري برخورد قانونی صورت می گیرد

مدیر شبکه بهداشت و درمان و موسسه آموزش عالی سلامت شهرستان خاش گفت: تعدادزيادي از مراكز و پايگاه هاي بهداشتي و درماني شهرستان خاش زيرساخت مخابراتي ندارند که در زمینه فعالیت سامانه "سیب" مشکلاتی را بوجود آورده است.
     تعدادزيادي از مراكز و پايگاه هاي بهداشتي و درماني شهرستان خاش زيرساخت مخابراتي ندارند/ با رها کنندگان فاضلاب خانگی در معابر شهري برخورد قانونی صورت می گیرد
به گزارش  تفتان ما، محمد رخشانی در دومین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان خاش كه در سرسراي فرمانداري خاش برگزار شد،  اظهار كرد : در آستانه فرارسیدن فصل پاییز و شروع سال تحصیلی و شیوع احتمالی بیماری آنفلوانزا و بر حسب حساسیت آموزش های لازم از طریق کاردانان و بهورزان مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی به جمعیت هدف داده شده و  واکسیناسیون افراد در معرض خطر با بیماری دیابت –بیماری خاص زمینه ای –بیماری قلبی و خانم های باردار و جمعیت سالمندان و کودکان انجام می شود.
 
وي افزود: با توجه به  ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) شبکه بهداشت و درمان با آمادگی کامل در کنار سایر ادارات و ارگان ها جهت بازدید از مساجد و تکایا و نظارت بر پخش نذورات و نیز کشیک بازرسان بهداشت محیط جهت کنترل بر اماکن تهیه و پخش نذورات برنامه ریزی گردیده  و واحدهای بیماریها و پزشکان متخصص بیمارستان و اورژانس 115به صورت شبانه روزی کشیک هستند.
 
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاش گفت: بايد سامانه هدفمند سیب(سامانه یکپارچه بهداشت) جهت ثبت الکترونیکی پرونده های خانوار بصورت جدی در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و خانه های بهداشت اجرا شد.
 
رئيس موسسه آموزش عالی سلامت شهرستان خاش ادامه داد: عدم وجود زیرساخت های مخابراتی مشکلات ویژه ای در ثبت اطلاعات جمعیتی در این سامانه را ایجاد كرده، بصورتي كه زیر ساخت در 5 مرکز و 47خانه بهداشت صفر است و لذا تعمیم زیر ساخت مخابراتی در کل شهرستان برای ثبت الکترونیکی پرونده خانوار جهت  کمک به ثبت آمار و برنامه ریزی خدمات و عدالت در تقسیم منابع ضروری است.
 
رخشاني افزود: از سال آینده اختصاص اعتبارات به شهرستان بر اساس جمعیت ثبت شده در سامانه سیب و خدماتی که در سامانه ثبت می شود و هر چه به 100درصد نزديك شویم در جذب سرانه سلامت مشکلی نخواهیم داشت.
 
وي خاطرنشان كرد: توجه به اتلاف سگ های ولگرد در محدوده شهر و قلاده گذاری و واکسیناسیون با همکاری دامپزشکی با توجه به مشاهده مواردی از بیماری هاری در شمال استان و افزایش  22 درصدي موارد حیوان گزیدگی در شهرستان، در نظر گرفتن مراکزی جهت معاینه و عرضه بهداشتی مرغ با توجه به مشکلات مربوط به آن شامل بیماری آنفلوانزا و بیماریهای ویروسی که قابلیت انتقال به انسان را دارد و کشنده است و سبب از بین رفتن طیور می شود.
 
* اداره آب و فاضلاب بايد آب متخلفيني كه فاضلاب را در معابر رهاسازي مي كنند را قطع كند
رئيس مرکز بهداشت شهرستان خاش در ادامه اين جلسه گفت: با اجرای طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت از دی ماه سال گذشته  کلیه مراقبت ها در همه گروه های سنی در مراکز بهداشتی درمانی ،پایگاه ها و خانه های بهداشت بصورت الکترونیک و رایگان در سامانه سیب (سیستم یکپارچه بهداشتی ) انجام می شود مگر در مناطقی که دسترسی به اینترنت ندارند و زیر ساخت اینترنت صفر است كه دراین صورت با مراجعه به مراکز نزدیک و یا شهر اقدام به ثبت مراقبت می كنند.
 
منصور خاشی بيان كرد: اتلاف سگ های ولگرد و موارد حیوان گزیدگی با توجه به اینکه بیشتر موارد گزش در حاشیه شهر و روستاها اتفاق می افتد ضروری است.
 
وی تصريح كرد: با توجه به شروع سال تحصیلی و فصل مدارس همکاری و هماهنگی بین مرکز بهداشت و آموزش و پرورش در خصوص بازدید از بوفه ها و سلف سرویس مدارس  و آموزش و اطلاع رسانی به دانش آموزان در خصوص آنفلوانزا ،سل ،مالاریا و بهداشت دهان و دندان باید انجام گیرد که این مورد همکاری صد در صدی آموزش و پرورش شهرستان را می طلبد.
 
رییس مرکز بهداشت شهرستان خاش با تاكيد بر نظارت کیفی روستا مهدها و  اقدام در جهت یک وعده غذای گرم به کودکان ثبت نام شده، اظهار كرد: اداره آب و  فاضلاب خاش نيز در خصوص چندین موردقطعی آب متخلفین رها سازی فاضلاب و اعمال جریمه و قطع موقت انشعاب جهت آنان پیشنهاد تذکر در فیش آب خانوار متخلف علاوه بر آموزش را ارائه داده است.
 
گفتنی است؛ این جلسه 23مصوبه داشت که جهت اجرایی شده و پیگیری به اعضای کارگروه ابلاغ خواهد شد.
 
انتهای پیام/
جمعه ۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب: 441519
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *