۰
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان خاش:

" قرآن "روشنگر و چراغ راه زندگي نسل جوان جامعه است/ رقابت بيش از ۵۰۰ خاشي در جشنواره قرآني مدهامتان + تصاوير

رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان خاش گفت: " قرآن "روشنگر و چراغ راه زندگي نسل جوان جامعه است و توجه به قرآن كريم سبب ترویج امر به معروف و نهی از منکر در كشور مي شود.
" قرآن "روشنگر و چراغ راه زندگي نسل جوان جامعه است/ رقابت بيش از ۵۰۰ خاشي در جشنواره قرآني مدهامتان + تصاوير
تيمور كرد زابلي در حاشيه برگزاري مسابقه قرآنی مدهامتان و کرسی تلاوت قرآن در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: به مناسبت ماه محرم در راستاي گسترش و تعمیق فعالیتهای قرآنی و ترغیب و تشویق افراد مختلف جامعه به شرکت هرچه بیشتر در فعالیت های قرآنی، مسابقات حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم با عنوان انس با قرآن در ميان 500 نفر از شهروندان شهرستان خاش برگزار و با معرفی نفرات برتر به کارخود پایان داد.
 
وي با اشاره به اهميت و جايگاه بسيار بالاي قرآن و آموزه هاي قرآني در زندگي، تصريح كرد: توسعه برنامه‌های قرآنی از اولویت‌های اصلی مسئولین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان خاش است.
 
كرد زابلي با بيان اينكه انس با قرآن سبب نورانيت و حلال بسياري از مشكلات است، گفت: تمام نواقص موجود در جامعه سرچشمه از مانوس نبودن با قرآن و مسائل قرآني دارد.
 
وي با بيان اينكه دين مبين اسلام، ديني جاودان و جهاني است و انس با قرآن انسان را جاودانه می کند، ادامه داد: قرآن كريم كتابي براي هدايت و برنامه جامع و كاملي براي بشريت است و بايد سعي كنيم تا با بهره گيري از آن به سعادت، خوشبختي و رستگاري برسيم.
 

 
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان خاش بيان كرد: جامعه ديني با الهام از احكام ديني و قرآني تلاش مي كند تا در راه و مسيري گام بردارد كه خير و مصلحت بشريت در آن باشد و آيات قرآن كريم بهترين راه ها را به ما نشان مي دهد.
 
وي گفت: زندگي انسان ها لازم است با تفسير ولايت با قران عجين و همراه شود و تفكر احساس نياز به قران كريم بايد در جامعه نهادينه شود تا بتوانيم بسياري از مشكلات و مطالبات را رفع و حل كنيم.
 
كرد زابلي با بيان اينكه انسان بايد قران را به گونه اي تلاوت كند كه معبود خويش را احساس كند، افزود: قرآن كريم مهمترين كتاب مسلمانان است و كانون هاي مساجد بايد نسبت به گسترش و نهادينه كردن فرهنگ قرآني در ميان مردم تلاش كند.
 

 
وي تصريح كرد: خانواده ها بايد فرزندان خود را به روخواني و حفظ قرآن كريم تشويق كنند و همچنان كه قرآن مي خوانند به معناي آن نيز توجه داشته باشند تا درسي براي زندگي بياموزند.
 
كرد زابلي اذعان كرد: بهترين و ساده ترين راهي كه پروردگار متعال براي زندگي انسان ها قرار داده قرآن كريم است و بايد اين كتاب آسماني ارزشمند را سرلوحه زندگي و كار خود قرار دهيم تا هم در دنيا و هم در آخرت به رستگاري، سعادت و خوشبختي برسيم.
 
وي اظهار كرد: بايد عامل به قرآن باشيم و در راستاي ترويج و گتسرش فرهنگ قرآني در جامعه تلاش كنيم و نيت خدايي و فرهنگ قرآني داشته باشيم.
 
گفتني است؛ در حاشيه اين مسابقات نمايشگاهي با موضوع نماز و حوادث روز داعش و وهابیت در منطقه در سرسراي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي خاش برگزار و در پايان از نفرات برگزيده مسابقات قرآني تجليل شد.

 
.

 
.

 
.

 
.

 
.

 
.

 
.

انتهای پیام/
سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۱
کد مطلب: 441563
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *