۰
گزارش تفتان ما از تراژدی كرمانشاه در کمین سيستان و بلوچستان؛

زلزله زنگ خطر براي مسئولين جنوب شرق كشور/ بافت هاي فرسوده سيستان و بلوچستان در كمين يك زلزله كوچك!

زلزله كرمانشاه زنگ خطري براي مسئولين جنوب شرق كشور است چرا كه استان سيستان و بلوچستان رتبه نخست بافت هاي فرسوده را در كشور دارد و خطر وقوع زمین لرزه هر لحظه بیخ گوش واحدهای نامقاوم این مناطق به شدت احساس می‎شود.
زلزله زنگ خطر براي مسئولين جنوب شرق كشور/ بافت هاي فرسوده سيستان و بلوچستان در كمين يك زلزله كوچك!
به گزارش  تفتان ما ، زلزله یک پدیده طبیعی و کشور ما متاسفانه زلزله خیز و بر روی خط زلزله و از زلزله های اخیر از طبس ، رودبار وبم وكرمانشاه و غيره ما فقط شاهد تلفات و خسارات فراوان زلزله هستیم ؟
 
بعد از زلزله هر کسی از ظن خود از زلزله می گوید: یکی ان را نتیجه گناه و عصیان مردم، یکی ظلم و بی عدالتی، یکی تنبیه و هشدار خالق هستی، یکی هم حرکت لایه های پوسته زمین و فعل و انفعالتی که در زمین اتفاق می افتد و شاید هم یکی تکان خوردن گاوی که زمین بر روی شاخ اوست و...!؟
 
همه عقاید درست هستند و کاری به علت زلزله ندارم ولی زلزله برای ما پیام دارد. شاید درست و منطقی نباشد که همه تقصيرها را بر گردن زلزله اندازیم و خودمان در این تلفات و خسارات بی تقصیر باشیم؟! زیرا زلزله فقط تنها در کشور ما اتفاق نمی افتد و در این کره خاکی کمتر جایی میتوان یافت که از زلزله مصون باشد؟!
 
زلزله ها آمدند و رفتند تا به ما بگویند: زلزله امری طبیعی و غیر قابل پیش بینی اما فقر در کشوری که بیشترین ثروتهای خدادادی را دارد طبیعی نیست و این سرپناههای سست فقرا هستند که به سادگی بر سرشان خراب می شوند؟! زلزله آمد تا به ما بگوید نظارتی دقیق بر ساخت و سازهای ما نیست و برای بسیاری از ناظران و پیمانکاران ما دنیای انها از جان مردم ارزشمنذ تَر است؟! زلزله امد تا بگوید: اندکی منصفانه به خسارات و تلفات زلزله تامل کنید و بعد در باره مقصر اصلی قضاوت کنید؟! زلزله امد تا بگوید برای مقابله با من اماده شوید تا شهرهای تان ویران نشوند و به عزای عزیزانتان ننشینید؟
 
تو ای زلزله به سرزمین فقر و محرومیت سیستان و بلوچستان گذر نکن که خانه های فقر و محرومیت سست تَر از خانه عنكبوت است!؟ مدارس و دیگر ساختمانها هم مستحكم تَر از بیمارستان تازه افتتاح شده اسلام آباد نیستند؟!
 
علي اي حال اگر هزاران بار بیایی شهرهای ما وبران کنی هزاران هزار جان از ملت ما بگیری ، برای ما مایه عبرت نخواهی شد و ما هر گز برای مقابله با تو اماده نخواهیم شد؟! اگر می خواهی درس عبرت دهی و هماورد می طلبی به جاهایی مانند کوبه ژاپن رو؟! و اگر از گناه و عصیان خشمگینی، اینجا بیرون امدن یک تار موی زنی گناه ولی اختلاس و فساد و رانت و عدم نظارت و نداشتن وجدان انسانی در ساخت سازها و کمک نکردن به فقرا در داشتن سرپناهی مستحكم گناه نیست؟!
 
انتهای پیام/
 
 
چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۱۹
کد مطلب: 442504
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *