۰
امام جمعه شهرستان خاش در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته؛

بسیج در تمام صحنه های انقلاب اسلامی پیشگام است/ مسئولان با مدیریت جهادی مشکلات زلزله زدگان را حل کنند

امام جمعه شهرستان خاش گفت: بسیج در تمام صحنه های انقلاب اسلامی پیشگام است و اين نهاد و ارگان مردمي در مسئله امداد رساني به زلزله زدگان غرب كشور مانند هميشه به خوبي عمل كرده است.
 بسیج در تمام صحنه های انقلاب اسلامی پیشگام است/ مسئولان با مدیریت جهادی مشکلات زلزله زدگان را حل کنند
 به گزارش خبرنگار سرويس مذهبي تفتان ما، حجت الاسلام غلامرضا دهقان در خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان خاش با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: مؤمنان باید تقوای الهی را سرلوحه و الگوی کارهای خود قرار دهند تا در دنیا و آخرت رستگار شوند.
 
وی بیان کرد: تقوای الهی سبب تقرب الی الله و خوشبختی خواهد شد و محبت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) سبب رضایت و خوشنودی پروردگار می شود.
 
حجت الاسلام دهقان با اشاره به رحلت نبی مکرم اسلام(ص)، افزود: تمامی حوادث و رویدادهایی که دو و نیم قرن پس از رحلت نبی مکرم اسلام (ص) بر امت اسلامی گذشت یک محور داشته و آن مظلومیت فرزندان حضرت محمد(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بوده که در این میان اولین مظلوم حضرت امام حسن (ع) می باشند.
 
وي با بيان اينكه زلزله غرب كشور همگان را داغدار كرد، گفت: يك هزار و 900  روستای زلزله‌زده، شدت زلزله و پراکندگی جغرافیایی مناطق و روستاهایی که در اثر آن دچار آسیب شده بودند، کار امدادرسانی را با مشکل مواجه کرد.
 
حجت الاسلام دهقان با تاكيد بر كمك به همه ملت به مردم زلزله زده كرمانشاه، افزود: حرکت مهربانانه مردم در سراسر کشور که تجلی وحدت ایرانیان بود كه باعث دلگرمی و کاهش آلام مردم مصیبت‌ دیده شد.
 
وی با اشاره به شهادت امام رضا(ع)، گفت: این امام همام، با علم خود، به روشن گری پرداخت و حمایت از ضعیفان و مستضعفان در اولویت بود.
 
حجت الاسلام دهقان به شهادت امام حسن مجتبي(ع) اشاره كرد و افزود: صلح امام حسن (ع) با شکوهترین نرمش قهرمانانه تاریخ است و اين امام بزرگوار با شناختی که از شرایط زمان داشت و با بهره گیری از سیاست و استراتژی معقول و منطقی  شاهد اتفاقات مناسبی در زمان امامت امام حسن(ع) بوده ایم.
 
وی با بيان اينكه نماز جمعه اهميت بسزايي دارد، گفت: نماز جمعه باید با شکوه بیشتری برگزار شود و البته این خواست قرآن است که افراد به نماز جمعه بی توجه نباشند و در وقت نماز جمعه به تجارت نپردازند.
 
رئيس شوراي فرهنگي شهرستان خاش با بيان اينكه نبايد برای نماز جمعه فریضه دینی رقیب درست کنیم، تصريح كرد: برپایی جمعه بازارها و سایر برنامه ها در جمعه، رقیبی برای نماز جمعه است.
 
وي اذعان كرد: اما گاهی اوقات افراد در زمان برگزاری نماز جمعه کارهایی را انجام می دهند که فرصتی برای آن ها به منظور حضور در نماز جمعه فراهم نمی شود و نماز جمعه سفره ای است که امام خمینی(ره) آن را پهن کرد و با خون شهدا به ثبات رسید.
 
حجت الاسلام دهقان با اشاره به هفته بسیج، اظهار كرد: در حال حاضر بسیج در همه عرصه ها از جنگ تحمیلی گرفته، سازندگی، مبارزه با فتنه، امدادرسانی به زلزله زدگان، پیشگام بوده است، بسیج یعنی به میدان آمدن و در صحنه حضور داشتن، فرهنگ بسیجی، فرهنگ معنویت، غیرت و آزادگی است.
 
انتهای پیام/
جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب: 442546
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *