۰
امام جمعه اهل سنت مسجد الخلیل خاش:

مسئولان در مسئله آبرساني سد كارواندر به شهرستان خاش كوتاهي كردند

امام جمعه اهل سنت مسجد الخلیل و مدیر حوزه علمیه مدینه العلوم اهل سنت خاش گفت: مسئولان در مسئله آبرساني سد كارواندر به شهرستان خاش كوتاهي كردند و بايد در اين خصوص هرچه زودتر تدابير لازم اتخاذ شود.
مسئولان در مسئله آبرساني سد كارواندر به شهرستان خاش كوتاهي كردند
به گزارش خبرنگار تفتان ما، مولوی محمد عثمان قلندرزهی در خطبه هاي نماز عيد سعيد فطر كه در عيدگاه اهل سنت برگزار شد، با بيان اينكه ماه مبارک رمضان ماه رحمت، بخشش و خلاصی گردن ها از جهنم است، اظهار كرد: خوش نصیب کسانی هستند که حق خداوند و بندگان خدا را ادا کرده، فرایض را به جای آورده اند، نماز خوانده و زکات پرداخت کرده اند و به صفات پاک و پسندیده متصف گردیده اند که به همه وعده جنت داده شده است.
وي بیان کرد: دنیا محل گذر و محل امتحان و آزمایش بوده و بهترین امتحان این است که از خواهشات نفسانی دور بمانیم و فرمان الهی را اجرا و در مقابل دستورات پروردگار همه تن تسلیم باشیم.
مولوی قلندرزهی ادامه داد: خوش نصیب کسی است که در ماه مبارک رمضان پیام های الهی را دریافت کرده و در نمازهای تراویح و محافل قرآنی شرکت و اطاعات خدا و رسول را برجای آورده است.
امام جمعه اهل سنت مسجد الخلیل خاش بيان كرد: جای سپاسگزاری دارد که انسان مومن و اعضا و جوارح مومن و مسلمان در ماه مبارک رمضان مشغول عبادت بودند و از گناهان و معاصی دور ماندند و این تسلیم شدن اجر دارد و مستحق دریافت پاداش حسنه است.
وي پرداخت زکات و تلاش برای احیای دین، کمک به فقرا و مساکین و خدمت به طلاب و خادمان دین را ارزشمند توصیف کرد.
 

 
مولوی قلندرزهی بیان کرد: در مباحث دین و ایمان و اطاعت از کتاب خداوند و سنت رسول خداوند هیچ ترسی برخود راه نمی دهیم.
وي با بيان اينكه اخلاص در عمل باید باشد و ترس باید فقط از خدا باشد، خاطرنشان كرد: برخی ها در خصوص اعلام نکردن روز عید در روز قبل ایراد گرفته اند لذا به آنها می گوئیم در این موضوع هیچ گونه ترسی نداریم زیرا حق همین هست که روزه را با روئیت هلال ماه شروع و عید را هم با روئیت هلال ماه شوال به پایان برسانیم.
مولوی قلندرزهی از عملکرد ضعیف دولتمردان و نمایندگان مردم در مجلس در محقق نشدن وعده ها به شدت گلایه کرد و حق مردم خاش در موضوع آبرسانی و مرز باید داده شود و سالهاست مردم در انتظار تحقق شعارهای داده شده هستند.
مولوی قلندرزهی گفت: اجراء نشدن پروژه آبرسانی از کارواندر به خاش که فاصله کوتاهی بوده و اجرا نشدن جاده مرزی مشکلات فراوانی برای مردم فراهم کرده است.
وی افزود: گلایه ما از مسئولان فعلی نیست زیرا چند دهه است که مردم ما در انتظار خدمت رسانی شایسته هستند و باید از حضور پرشور آنها در صحنه انتخابات و عرصه های سیاسی و اجتماعی قدردانی شود.
 
* انسجام و وحدت مسلمانان در اطاعت از خدا و پیروی از سنت های رسول خداوند(ص) است
امام جمعه اهل سنت مسجد حنفاء خاش هم با تبریک عید سعید فطر با بيان اینکه انسجام و وحدت مسلمانان در اطاعت از خدا و پیروی از سنت های رسول خداوند(ص) است، اظهار كرد: عصر حاضر عصر دور شدن از آیین های پاک اسلام و کم رنگ شدن ارزشهای الهی و سربرآوردن انواع گناهان و حق کشی ها، گرفتار شدن در دام اعتیاد و مفاسد اجتماعی بوده که ضرورت دارد علما و بزرگان برای اصلاح امت تلاش کنند.
 
مولوی عبدالستار حسین زهی ادامه داد: این دنیا امت اسلام را از ارزش ها دور کرده و به غیرالله نزدیک ساخته و غفلت ها را رواج داده است.
 

 
وی هرگونه خشونت و قتل و کشتار انسانهای بیگناه را ناپسندیده عنوان و تاکید کرد: باید انسان مومن و مسلمان به سمت خیر برود و خیرخواهی و دلسوزی در زندگی ما احیا گردد.
 
* همه روزها و شب های سال برای عبادت هستند
يكي از اساتيد حوزه مخزن العلوم اهل سنت خاش نيز اظهار كرد: همه روزها و شب های سال برای عبادت هستند و باید از فرصت های در اختیار همگان بهره ببرند.
 

 
مولوی محمدنصیر شهنوازی اظهار كرد: عبادت منحصر به ماه مبارک رمضان نیست و باید تمام لحظات عمر برای پاکی خود استفاده کنیم و به اطاعت خدا و رسول بپردازیم و دیگران ظلم و ستم روا نداریم و قدردان فرصت ها باشیم.
انتهاي پيام/
چهارشنبه ۷ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب: 450118
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *