۰
مديرعامل جمعيت هلال احمر سيستان و بلوچستان:

دانش آموزان در هنگام وقوع زلزله آسیب پذیرترین قشر هستند/ تنها راه کاهش آسیب های ناشی از زلزله ارائه آموزش های امدادي براي عموم است

مديرعامل جمعيت هلال احمر سيستان و بلوچستان گفت: دانش آموزان در هنگام وقوع زلزله آسیب پذیرترین قشر هستند و نیاز است محل‌های پرخطر و امن را در مدارس شناسايي کنیم تا در مواقع بحرانی استفاده و از خسارات جاني و مالي قبل از وقوع حادثه جلوگيري شود.
دانش آموزان در هنگام وقوع زلزله آسیب پذیرترین قشر هستند/ تنها راه کاهش آسیب های ناشی از زلزله ارائه آموزش های امدادي براي عموم است
به گزارش تفتان ما، رسول راشكي در مانور سراسري ايمني و زلزله كه در هنرستان دخترانه سيدرضا دشتي خاش برگزار شد، با بيان اينكه اين مانور با هدف كاهش آسيب ها و خسارات جاني و مالي ناشي از زلزله اجرا شد، اظهار كرد: با اينگونه برنامه ها مي توانيم در راستاي ارتقاء فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی، ایجاد و ارتقای مهارتهای فردی و جمعی جوامع دانش آموزی و واکنش صحیح و سریع در مقابل زلزله و استفاده کاربردی و عملی از آموخته های نظری دانش آموزان نقش مهمي دارد.
 
وي با بيان اينكه وقوع زلزله و حوادث طبیعی و غیرطبیعی زنگ خطری برای همگان است، افزود: مانورهاي زلزله سبب افزایش آمادگی تمامي نیروها به خصوص مردم برای مقابله با حوادث غیرمترقبه و بحرانی می شود و همواره آمادگی خود را حفظ کنند.
 
راشكي خاطرنشان كرد: مدارس سيستان و بلوچستان ضریب امنیتی مناسبی دارند اما نیاز است محل‌های پرخطر و امن را شناسایی کنیم تا در مواقع بحرانی استفاده و از خسارات جاني و مالي قبل از وقوع حادثه جلوگيري شود.
 
 
وي بيان كرد: با توجه به وجود گسل زلزله در کشور، اهتمام به امر آموزش و فراگیری نکات امدادی در قبل، حین و پس از وقوع زلزله برای آحاد جامعه و دانش آموزان ضروری است.
 
مديرعامل جمعيت هلال احمر سيستان و بلوچستان گفت: هر شخصي به عنوان سرپرست و یا عضوی از خانواده می تواند با فراگیری توصیه های ایمنی و عمل به آنها جان خود و اطرافیان را در مقابل خطرات ناشی از زلزله حفظ کند.
 
* ایران یکی از ۱۰ کشور حادثه‌خیز جهان است
فرماندار خاش نيز در ادامه اين مانور گفت: هدف اصلی از اجرای مانور زلزله در مدارس آشنایی دانش آموزان با راههای برخورد با این بلای طبیعی و انتقال آن به خانواده ها است.
 
محمداكبر چاكرزهي با بيان اينكه ایران یکی از ۱۰ کشور حادثه‌خیز جهان است، تصريح كرد: هر شخصي در هر مسئولیتی باید نسبت به حوادث پیرامونی حساسیت داشته باشد و شرایط مقابله را آماده کنند.
 
 
وي با تاكيد بر فراگيري آموزش هاي امدادي توسط دانش آموزان، بيان كرد: به استناد تجربه های تاریخی و جهانی دانش آموزان بیشترین میزان آسیب های ناشی از حوادث غیر مترقبه و بلایای ناشی از زلزله را متحمل می شوند.
 
* هر ایرانی باید از آمادگی لازم و کافی در زمان وقوع حوادث برخوردار باشد
مدير آموزش و پرورش شهرستان خاش نيز در ادامه با بيان اينكه هر ایرانی باید از آمادگی لازم و کافی در زمان وقوع حوادث برخوردار باشد، افزود: در این مانور دانش آموزان با نحوه پناه گیری، چگونگی کمک به مصدومان و پانسمان افراد آسیب دیده و حمل آنان، اطفاء حریق، نجات سانحه دیدگان از ارتفاع و حفظ خونسردی در مواقع خطر آشنا شدند.
 
قاسم كوچكزايي آموزش های امدادی به دانش آموزان را از ضرورت های مهم دانست و گفت: برنامه های امدادی همه ساله در ماههای مختلف سال با همکاری هلال احمر در مدارس این شهرستان اجرا می شود.
 
 
وي اظهار كرد: در مباحث مربوط به بحران‌ها و حوادث طبیعی، دانش‌آموزان یکی از ارکان مورد توجه هستند که باید به آموزش و ارتقای آگاهی آن‌ها توجه ویژه شود.
 
همچنين اربابي مديركل ستاد بحران سيستان و باوچستان نيز در ادامه بر ضروروت فراگيري آموزش هاي امدادي تاكيد كرد.
 
 
به گزارش خبرنگار تفتان ما، در این مانور با به صدا درآمدن زنگ زلزله دانش آموزان آموخته های خود را در مورد ایمنی در برابر زلزله به صورت عملی به نمایش گذاشتند و نیروهای امدای جمعیت هلال احمر، آتش نشانی، فوریتهای پزشکی، انتظامی و آبفا پس از نخستين لحظات به روز زلزله فرضی در محل حاضر و نسبت به برقراری کمربند حفاظتی و امداد مجروحان پرداختند که در پایان عملکرد نیروها مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.
 
 
گفتنی است در این مانور هشت تیم فعال از خواهران امدادی و عملیاتی شامل پنج تیم از جمعیت هلال احمر، یک تیم اورژانس و یک تیم آتش نشانی شهرداری خاش توان خود در نجات مصدوم در شرایط بحران را به نمایش گذاشتند.
 
همچنين جلسه ستاد بحران نيز به مناسبت روز ايمني و زلزله در فرمانداري خاش برگزار شد.
 
انتهاي پيام/
چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۲
کد مطلب: 450749
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *