۰
گزارش تفتان ما از بلاتكليفي مردم و مشکلات متقاضیان خودرو؛

تعطيلي دو نمايندگي ايران خودرو در جنوب شرق كشور به دليل ورشكستگي!/ يكي از صاحبان نمايندگي خاش: 3 هزار ميليارد ريال از ايران خودرو طلبكار هستم

دو نمایندگی شرکت ایران خودرو در جنوب شرق كشور از يك سال اخير به دليل ورشکستگی تعطيل شده و مشتریان خود را از خدمات پس از فروش محروم و سبب نارضايتي و گلايه بسيار شديد شهروندان خاشي شده است.
تعطيلي دو نمايندگي ايران خودرو در جنوب شرق كشور به دليل ورشكستگي!/ يكي از صاحبان نمايندگي خاش: 3 هزار ميليارد ريال از ايران خودرو طلبكار هستم
به گزارش  تفتان ما، ساليان متمادي است كه مسئله مهم توليد خودروهاي بي كيفيت خودروسازهاي داخلي و مشكلات ناشي از تردد اين خودروها در جاده ها و تحميل هزينه هاي بسيار هنگفت و آسيب و خسارات مالي و جاني ناشي از آن در صدر دغدغه هاي اصلي مردم قرار دارد.

در واقع خودروهاي بي كيفيت عامل بسيار مهمي از تصادفات و خسارات جاني و مالي معرفي شده اند اين در حالي است كه بسياري از خودروسازان جهان براي توليد خودروهاي با فناوري هاي روز جهان گوي سبقت را از يكديگر ربوده اند و هر روز مدل هاي جديدي را رونمايي مي كنند.

اما اگر از مسئله بي كيفيت بودن خودروها و ساير موارد بگذريم، حدود يكسال است كه کرکره دو نمایندگی ایران خودرو در شهرستان خاش، به عنوان بزرگترین خودروساز کشور، به علت ورشکستگی پایین کشیده شده و مشتریان خود را از خدمات پس از فروش محروم و جهت دريافت اين خدمات و ثبت نام راهي شهرهاي مجاور كرده است و اين نمايندگي ها به سوپرماركت و فروشگاه موادغذايي تبديل شده است.
 

 
علي اي حال در تماسی که برخی شهروندان خاشي در روز های اخیر با پایگاه خبری تحليلي تفتان ما داشتند با ابراز ناخرسندی و نارضایتی از این وضعیت، از مسئولین مرتبط پیگیری سریع و تعیین تکلیف این نمایندگی ها را خواستار شده اند .

براي دريافت خدمات پس از فروش و گارانتي خودرو بايد به شهرهاي مجاور سفر كنم
محمدنبي ريگي يكي از شهروندان خاشي با انتقاد شديد از نبود نمايندگي ايران خودرو در اين شهرستان، به خبرنگار تفتان ما گفته است كه من خودرو پژو دارم و برای سرویس خدمات پس از فروش و گارانتی خودرو باید با صرف هزینه های بسيار زياد به شهرهای به شهرستان هاي ايرانشهر يا زاهدان مراجعه كنم.

وي عنوان كرده است كه صرف نظر از هزینه های تحمیلی و طی مسافت های طولانی خطر تصادفات در جاده های غیر استاندارد سيستان و بلوچستان را نیز باید به جان بخرم.
 

 
به گفته ريگي، خودروسازان ايراني تنها با تغييرات جزئي در شكل و ظاهر خودروها و نيز افزايش سرسام آور قيمتها پول هاي بسياري را از مشتريان دريافت مي كنند.

دود نبود نمايندگي ايران خودرو در شهرستان خاش به چشم مردم اين شهر مي رود
صادق سالارزهي يكي ديگر از شهروندان خاشي كه بعد از چندسال مي خواهد براي خود خودرو بخرد به خبرنگار تفتان ما گفته است كه متاسفانه هيچ نمايندگي ايران خودرو در اين شهرستان نيست و من بايد كلي هزينه را جهت ثبت نام اوليه و ساير مراحل بعدي به شهرستان هاي مجاور پرداخت كنم و در پايان هزينه خودرو خيلي بيشتر از قيمت آن براي من مي افتد.

وي با بيان اينكه دود نبود نمايندگي ايران خودرو در شهرستان خاش به چشم مردم اين شهر مي رود، معقتد است كه اكثر شهروندان به دليل نبود نمايندگي ايران خودرو در اين شهرستان حاضر به خريد خودروهاي اين شركت نيستند چرا كه پس از خريدن بايد هر روز جهت دريافت خدمات پس از فروش به شهرهاي مجاور سفر و هزينه هاي زيادي را متحمل شوند.
 

 
سالارزهي معتقد است كه ايران خودرو در كنار تمامي اين مشكلات و دردسرهاي كه به مشتريان وارد مي كند با ضعف خدمات پس از فروش و يا گاهاً تعطيلي آن به كلكسيون اين مشكلات اضافه مي شود و در عين حال با ادعاي توخالي مشتري مداري، از بهبود خدمات و استاندارهاي كذابي خدمات پس از فروش نيز دم مي زنند.

وي عنوان كرده است كه موضوع مهمتر اینکه خودروهایی که دچار نقص فنی شده و امکان حرکت آنها وجود ندارد بايد هزینه یدک کش  را نيز از شهرهاي مجاور و  مسافت های طولانی پرداخت كنيم.

3 هزار ميليارد ريال از ايران خودرو طلبكار هستم
الله نظر شهنوازي يكي از صاحبان اين نمايندگي هاي تعطيل شده، به خبرنگار تفتان ما گفته است كه اين تعطيلي به دليل كاهش ميزان سودهي و عدم همكاري شركت ايران خودرو با صاحبان نمايندگي ها بوده است.

وي عنوان كرده است كه نه تنها در شهرستان خاش بلكه در بيش از 15 نقطه ايران نمايندگي هاي ايران خودرو به دليل ضرر و زيان و تاخير در تحويل خودروها و قطعات پس از فروش تعطيل شده اند.

به گفته شهنوازي، شركت ايران خودرو در صورت عدم پرداخت هزينه ها فوراً و بدون اطلاع چك مشتريان و صاحبان نمايندگي را برگشت زده و وسايل و خودروهاي اين شركت بازار فروش مناسبي نداشت.
 

 
وي با بيان اينكه مشتريان از خودروهاي اين شركت ناراضي بودند، گفته است تاكنون 3 هزار ميليارد ريال از اين نمايندگي در شهرستان خاش ضرر كرده و هنوز هم با مشكلات مالياتي و بيمه پرسنل اين نمايندگي دست و پنجه نرم مي كند.

سود بسيار كم و در مقابل ضرر و زيان بسيار زياد اين نمايندگي ها سبب تعطيلي شد
حاجي بيگي يكي ديگر از صاحبان اين نمايندگي ها در شهرستان خاش در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما گفته است كه سود بسيار كم و در مقابل ضرر و زيان بسيار زياد اين نمايندگي ها سبب تعطيلي آن شد.

وي معتقد است كه شركت ايران خودرو از صاحبان نمايندگي ها و مشتريان هيچ حمايتي نمي كند و تنها به فكر سوددهي اين شركت است.

علي اي حال با توجه به اهمیت اين مسئله مهم از مسئولین استان و دستگاههای مرتبط استمداد شده است که با رسیدگی به این موضوع و انتقال این مشکل به شرکت ایران خودرو زمینه رفع این مشکل را فراهم آورند.

انتهای پیام/

 
دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب: 451350
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *