۰
نماینده سیستان و بلوچستان در اتاق اصناف کشور:

اصناف متخلف شهرستان خاش 138 ميليون ريال جريمه شدند/ ضرورت راه اندازي بازارچه مرزي روتك در اين شهرستان

نماینده سیستان و بلوچستان در اتاق اصناف کشور و رئيس اتاق اصناف شهرستان خاش گفت: در 9 ماهه اخير چهار هزار و 500 بازدید از اصناف اين شهرستان انجام شده كه در اين راستا واحدهاي متخلف 138 ميليون ريال جريمه شدند.
اصناف متخلف شهرستان خاش 138 ميليون ريال جريمه شدند/ ضرورت راه اندازي بازارچه مرزي روتك در اين شهرستان
نوراحمد هاشمزهي در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با بيان اينكه در شهرستان خاش 2 هزار واحد صنفی فعاليت مي كنند، اظهار كرد: 10 اتحادیه و یک نمایندگی اصناف مستقل در شهر نوک آباد و یک اتاق اصناف در شهر خاش مشغول به فعاليت هستند.

وي با بيان اينكه در 9 ماهه اخير چهار هزار و 500 بازدید از اصناف خاش انجام شده است، گفت: برای 280 واحد متخلف پرونده تشکیل شده كه از اين تعداد 176 پرونده بررسي و مبلغ 138 ميليون ريال براي اين واحدهاي متخلف جريمه صادر شده است.

هاشمزهي با بيان اينكه در برخورد با متخلفین اصناف بسيار جدي هستيم، تصريح كرد: پرونده متخلفین که پایین مبلغ 3 ميليون ریال جریمه شوند به شعبه تعزیرات حکومتی جهت رسیدگی فرستاده  می شود.

وي ادامه داد: پرونده های متخلفین که بالای مبلغ 3 ميليون ریال جریمه شوند در هيات بدوي  رسیدگی به تخلفات صنفی که متشکل از نمايندگان تعزیرات حکومتی، اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف شهرستان است، مورد بررسی قرار گرفته می شود.

رئيس اتاق اصناف شهرستان خاش با بيان اينكه مسئله مهم نظارت بر قیمت ها و ساماندهی بر صنوف آلاینده در دستور کار اين اتاق است، افزود: با توجه به پيگيري هاي صورت گرفته براي جابجايي هرچه سريعتر صفوف آلاينده به شهرك كارگاهي ولايت متاسفانه هنوز اين مسئله مهم اجرايي نشده است.

عضو كميسيون بازرسي و نظارت اتاق اصناف ايران ادامه داد: بازرسي و نظارت در كنترل قيمت ها توسط چهار ارگان دولتي و بخش خصوصي شامل؛ تعزيرات حكومتي و اداره صنعت و معدن(بخش دولتي) و بازرسي و نظارت اتاق اصناف و انجمن حمايت از حقوق مصرف كنندگان و توليدكنندگان (بخش خصوصي) انجام مي شود.

وي با بيان اينكه در شهرستان خاش بيش از 50 جانباز، ايثارگر و آزاده بازاري و كسبه داريم، خاطرنشان كرد: اتاق اصناف خاش نگاه ویژه ای به این دسته از بازاریان دارد و برای آنان پروانه کسب ویژه ایثارگران صادر می کند.

هاشمزهي با بيان اينكه به ازای هر ۵۰۰ واحد صنفی یک نفر به عنوان بازرس فعالیت می کند، يادآور شد: بازرسان اتاق اصناف به شکل منظم و مستمر تا ساعات پایانی شب برای انجام وظایف خود فعالیت دارند و در کار خود جدیت کامل را نشان می دهند.

 وي با بيان اينكه بازرسان در كمترين زمان ممكن به محل تخلف مراجعه مي كنند، ادامه داد: بازرسان اصناف نيم ساعته به محل تخلف رفته و به شکایات مردم رسيدگي مي كنند.

نماینده استان سیستان و بلوچستان در اتاق اصناف کشور با بيان اينكه هر 3 ماه از سال یک طرح شناسایی از واحد های صنفی بدون پروانه اجرا مي شود، اذعان كرد: مردم بايد تخلف های صنفي را گزارش و در هر ساعت از شبانه روز با شماره گیری 124 صدای خودشان را به گوش مسئولین برسانند.

هاشمزهي با بيان اينكه مهمترین دغدغه اصناف خاش راه اندازی بازارچه مرزی روتک است، اظهار كرد: این بازارچه می تواند نقش بسزایی در اقتصاد شهرستان داشته باشد.

انتهای پیام/
دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۳
کد مطلب: 451447
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *