۰

پسر بچه‌ای که صاحب پا شد+تصاویر

پزشکان داوطلب با پیوستن به کمپین نذر مهربانی و حضور در مناطق حاشیه‌ای تهران اقدام به معاینه و درمان بیماران کردند.
پسر بچه‌ای که صاحب پا شد+تصاویر
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما،ظهر روز جمعه، به همراه تعدادی از پزشکان که به صورت داوطلبانه به همراهی کمپین نذر مهربانی پیوسته‌اند، راهی یکی از مناطق جنوبی تهران شدیم، پس از رسیدن به این محل پزشکان برای کمک و معاینه رایگان بیماران نیازمند در حسینیه‌ای مستقر شدند.
چند دقیقه از حضورمان نگذشته بود که شلوغی جمعیت فضای حسینیه را پر کرد، هر یک از پزشکان در گوشه ای مشغول به معاینه بیماران شدند، یکی فرزندش را برای درمان آورده بود و دیگری خودش از رنج بیماری نمی‌توانست شب‌ها را با خیال آسوده سپری کند.
مادری به همراه فرزندش وارد فضای حسینیه می‌شود، فرزند به دلیل نداشتن یک پا نمی‌تواند مانند سایر کودکان به راحتی قدم بردارد، دستان کودک نیز دچار نقص مادرزادی است اما با وجود این بیماری می‌توان ذوق و شوق را در چهره‌اش مشاهده کرد؛ به همراه خودش قلم و کاغذی آورده است، به همراه مادرش در گوشه‌ای از این مکان می‌نشینند و او دست به قلم می‌شود و شروع به نوشتن مشکلاتش می‌کند.
نوبت به این کودک می‌رسد، پزشکان وی را معاینه می‌کنند اما مادرش می‌گوید مشکل اصلی فرزند من نداشتن پا است و از آن‌جا که از وضعیت مالی مناسبی برخوردار نیستیم توانایی تهیه پای مصنوعی برای فرزندم را نداریم تا بتواند مانند سایر کودکان به فعالیت بپردازد؛ همین‌جا بود که پزشکان تصمیم گرفتند شماره حسابی را برای کمک‌های خیرین اعلام کنند تا از این طریق بتوان پروتز پای مصنوعی را برای این کودک تهیه کرد.
 

 
نیمی از افراد در مناطق محروم بیمه نیستند
با این پزشکان نیکوکار در خصوص مشکلات مردم این مناطق به گفت‌وگو نشستیم که می‌توانید مشروح این گفت‌وگو را در ادامه بخوانید:
سمیرا فرهمند متخصص داخلی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، گفت: امروز در منطقه صفائیه شهرری حدود چهل نفر بیمار داخلی ویزیت شدند. اغلب افراد مراجعه‌کننده دارای سنین 50 تا 70 هستند. 
فرهمند گفت: بیماری‌های قلبی، فشار خون، سوءهاضمه و دیابت در افراد این مناطق شایع است. در این مناطق رعایت نکردن وارد بهداشتی و اصول پیشگیری‌کننده دلیل بروز عمده بیماری‌ها به شمار می‌رود. 
وی ادامه داد: برای پیشگیری و کنترل دیابت، فشار خون و سوءتغذیه اگر آموزش‌های لازم داده شود، بیماری ها نیز بسیار کمتر خواهد شد. 
فرهمند اظهار داشت: با وجود اینکه وزارت بهداشت، دفترچه‌ بیمه رایگان برای ایرانی‌ها در نظر گرفته، ولی 50 درصد از افرادی که ویزیت شدند، فاقد دفترچه تأمین اجتماعی یا بیمه سلامت بودند و هیچ‌گونه دفترچه بیمه سلامت در بین این افراد مشاهده نشد که البته برای دریافت آن راهنمایی شدند.

 
خدمت به مردم با وجود تمام ناملایمات
مهسا میرزنده‌دل متخصص اطفال نیز یکی دیگر از پزشکان داوطلب حاضر در کمپین نذر مهربانی است.
وی در خصوص معاینات انجام شده بر روی بیماران این منطقه گفت: مردم این مناطق محروم بیشتر از لحاظ تغذیه دچار مشکل هستند. مشکلات کم‌خونی، رشد، کم‌وزنی و کوتاه‌قدی در کودکان ویزیت شده بیشتر از سایر بیماری‌ها مشاهده شد، البته نیمی از افرادی که ویزیت شدند دارای دفترچه بیمه تأمین اجتماعی بودند. 
این متخصص اطفال اظهار داشت: ما پزشکان علاوه بر فعالیت در مراکز درمانی دولتی، با وجود اینکه مدتی با تأخیر طولانی کارانه دریافت می‌کنیم، ولی تصمیم به انجام ویزیت رایگان در مناطق محروم گرفتیم تا به مردم این مناطق فشار مالی وارد نشود و اگر بیماری حادی وجود داشته باشد مورد شناسایی قرار گیرد. 
میرزنده‌دل افزود: توزیع خدمات در مناطق مختلف کشور دچار نقصان است، به عبارت دیگر، متخصصان در مناطقی خاص متمرکز شده‌اند، در حالی که در برخی مناطق محروم در اطراف تهران با کمبود نیروی متخصص مواجه هستیم. 
 

 
نیاز به آموزش و معاینات دوره ای در مناطق محروم
عاطفه گرگین متخصص زنان و زایمان نیز به صورت داوطلبانه این کمپین را در ویزیت بیماران حاشیه‌ای تهران همراهی می‌کرد.
وی در خصوص مشکلات مردم این مناطق توضیح داد: تعداد زیادی از بیماران برای ویزیت شدن مراجعه کردند، اگر این ویزیت‌ها به صورت دوره‌ای انجام شود و معاینات به خوبی انجام گیرد، کاربرد بیشتری در درمان دارد.
وی افزود: تشخیص بیماری‌های زنان با انجام معاینه تنها محقق نمی‌شود و نیاز به آزمایشگاه و سونوگرافی دارد، لذا باید امکانات مورد نیاز به طور کامل فراهم باشد تا امور درمان به خوبی صورت گیرد. 
گرگین اظهار داشت: هنگام معاینه تا حدودی آموزش‌های لازم به افراد بیمار داده شد، اگر به تعداد مراکز بهداشت افزوده و معاینات دوره‌ای برای زنان انجام شود، بیماری‌ها بسیار کمتر خواهند شد. عمده این افراد تا به حال غربالگری‌های لازم برای تشخیص سرطان رحم به نام پاپ‌ اسمیر را انجام نداده‌اند. 
این متخصص زنان گفت: خوشحالم که فرصتی نصیب بنده شد تا در این کار خیر اندکی سهیم باشیم. همچنین حضور تخصص‌های مختلف در مناطقی که از مراکز درمانی و دانشگاهی فاصله دارند و توان مالی هزینه‌های درمان را ندارند، کار بسیار پسندیده‌ای است.

همچنین تمامی داروهای و هزینه آزمایش‌ها و ادامه روند درمان بیماران نیازمند از سوی جامعه وعاظ انقلابی تامین و حجت‌الاسلام عبدالملکی مسئولیت پیگیری وضعیت بیماران را به عهده گرفت. 
در این برنامه علاوه بر متخصص داخلی، متخصص اطفال و متخصص زنان، مهدی خواجوی و امیر صباح دو پزشک جراح مغز و اعصاب نیز به ویزیت و معالجه این بیماران پرداختند.
 
«در انتهای این برنامه نیز با کمک و حمایت خیران مبلغ مورد نیاز برای تهیه پروتز پای این کودک تامین شد.»
 
#کمپین_نذر_مهربانی خبرگزاری فارس قصد دارد به صورت ماهیانه با سر زدن به مردم مناطق حاشیه نشین قدری از مشکلات درمانی مردم نیازمند این مناطق محروم را برطرف کند.
از پزشکان، داروسازها، مراکز تصویربرداری و رادیولوژی، مراکز درمانی و خیرانی که قصد همراهی و کمک در این امر انسان دوستانه را دارند دعوت می‌شود با آی دی تلگرامی fars_salamat@ یا شماره 02142082237 ارتباط برقرار کنند.
انتهای پیام/
يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب: 451957
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *