۰

لزوم حمایت دولت از بیماران مبتلا به سکته مغزی/ در نقطه آغاز درمان سکته مغزی قرار داریم

رئیس انجمن سکته مغزی ایران گفت: با تلاش‌های صورت گرفته تعدادی از داروهای بیماران مبتلا به سکته مغزی تحت پوشش بیمه‌ها قرار داده شد اما لازم است در زمینه تأمین هزینه‌های درمانی این بیماران دولت حمایت بیشتری انجام دهد.
لزوم حمایت دولت از بیماران مبتلا به سکته مغزی/ در نقطه آغاز درمان سکته مغزی قرار داریم
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما،بابک زمانی رئیس انجمن سکته مغزی ایران  در خصوص آخرین وضعیت درمان سکته‌های مغزی در کشور ایران، توضیح داد: در طی یک یا دو سال گذشته درمان این بیماری در ایران آغاز شده است و تا قبل از این سال‌ها معضل سکته مغزی به چشم نمی‌آمد که با پیگیری‌های انجمن مغز و اعصاب و اعلام اینکه درمان این بیماری بسیار جدی است پزشکان و وزارت بهداشت به روش‌های درمانی این عارضه توجه کردند.
وی افزود: درمان این بیماری در طی دو سال گذشته در کشور کلید خورده است و این موضوع در حالی بود که دنیا پیشرفت‌های زیادی در زمینه درمان این عارضه داشته است و در برخی از کشورها اکثر بیماران در همان ساعات اولیه درمان می‌شود و ما در نقطه آغاز قرار داریم.
رئیس انجمن سکته مغزی ایران با بیان اینکه ما تاکنون موفق نشدیم درمان وریدی را در کشور رواج دهیم، توضیح داد: در بیمارستان‌های کشورهای پیشرفته شاهد این موضوع هستیم که برای افرادی که درمان وریدی بر روی آنها جواب نمی‌دهد توسط روش‌های شریانی درمان می‌شود و درمان‌های داخلی مغزی بر روی آنها صورت می‌گیرد.
این متخصص مغز و اعصاب ادامه داد: وضعیت درمان سکته مغزی در کشور ما به هیچ وجه خوب نیست و ما در مرحله نگهداری و توانبخشی این بیماران نیز مشکلات زیادی داریم. این موضوع به دلیل آن است که زیرساخت‌های درمانی این بیماری فراهم نبوده و در حال حاضر تمام تلاش ما این است که این زیرساخت‌ها را فراهم کنیم.

زمانی خاطرنشان کرد: داروهایی که برای درمان وریدی استفاده می‌شد طی دو سال گذشته جزو داروهای رسمی کشور نبوده در صورتی که سابقه مصرف این دارو در دنیا به 30 سال قبل بازمی‌‌گردد.
وی گفت: بسیاری از داروها نظیر ویتامین‌ها و مکمل‌ها که از لحاظ علمی خواص درمانی زیادی ندارند به کشور وارد می‌شد و داروهای مهم جزو لیست بیمه‌ها محسوب نمی‌شد.
رئیس انجمن سکته مغزی ایران در پایان گفت: با تلاش‌های صورت گرفته این داروها به لیست بیمه‌ای کشور افزوده شدند و تمام تلاش ما این است که هزینه‌های درمانی این بیماران را به گوش مسئولان برسانیم و لازم است دولت در این زمینه تلاش بیشتری انجام دهد چرا که اگر این اقدام صورت نگیرد هزینه درمان این بیماران طی سال‌های آینده هزینه‌های بیشتری را به دولت تحمیل خواهد کرد.
  یکی از علل متداول سکته مغزی ضخیم و سخت شدن دیواره رگ‌های خونی است، پلاکت‌های ساخته شده از چربی، کلسیم، کلسترول و ... انعطاف رگ های خونی را از میان می‌برند؛ لخته خون ممکن است سبب مسدود شدن رگ خونی غیر قابل انعطاف و بروز سکته مغزی ایسکمیک شود. عامل اصلی سکته مغزی در اکثر موارد عدم درمان فشار خون بالا است که سبب انفجار رگ خونی ضعیف می‌شود.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۱
کد مطلب: 452050
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *