۰
در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه خاش مطرح شد؛

با پایبندی به انجام واجبات موجبات تقرب خود به خداوند را فراهم کنیم

ما می توانیم با استقامت و پافشاری در برابر حق و فاصله گرفتن از باطل و تقوای الهی بر بسیاری از دغدغدهای زندگی فائق آییم
با پایبندی به انجام واجبات موجبات تقرب خود به خداوند را فراهم کنیم
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، امروز چهارم آذر ماه نماز جمعه این هفته به امامت حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا دهقان امام جمعه شهرستان خاش در محل مسجد جامع برگزار شد.

دهقان بیان کرد: تنها راه تقرب و نزدیکی به خداوند پرهیزگاری و پایبندی به فرضیات و دوری ازلغزشها و محرمات الهی است که ما باید در این راه با استقامت گام برداریم تا رستگار شویم.

دهقان با توجه به قرار گرفتن در آستانه ی ولادت حضرت زینب(س) گفت: حضرت زینب  تربیت یافته ی مکتب فاطمیست و الگوی صبر و استقامت می باشد نمونه صبر و استقامت این بانوی بزرگ اسلام را در مجلس یزید می توان دید چرا که سلامت روحی و سلامت اسلامی را دارا بود لذا سلامت روان در تفسیر صحیح مسائل و مشکلات بسیار مؤثر می باشد.
تأسی از ائمه اطهار و معصومین با معرفت الهی که داشتند را میتوان به عنوان الگوی زندگی خود قرار دهیم.

امام جمعه خاش اظهار داشت: در مسائل و مصائبی که در زندگی حضرت زینب(س) رخ می دهد و دربرابر یزید چنان مقتدرانه و با اقتدار حاضر می شود که گویی پیروز میدان است و اینگونه توانست آنان و حکومتشان را رسوا کند و همچنین تبیین ها و روشنگری های حضرت امید به آینده علی رغم همه ی اتفاقات باعث شد نام حضرت زینب تا همیشه در تاریخ اسلام ماندگار شود.

دهقان گفت: مادامی که با ثبات و ایستادگی در برابر ظالمان و با تقوا در برابر الهی حاضر شویم بی شک پیروزی با ما خواهد بود.

حجت الاسلام دهقان به قرار گرفتن در هفته بسیج اشاره کرد و گفت: ویژگی های زیادی در مورد بسیج گفته شده لذا بهترین تعبیر فرمایش امام (ره) می باشد که بسیج لشکر مخلص خداست و در مسیر پایبندی به فرمایش و رضای خداوند است و باید همیشه اخلاص و خدا محوری داشته باشد چرا که با ارتباط با خداوند از مسیرش خسته نخواهد شد و با اتکا به قدرت الهی موفق و ماندگار خواهند شد.

دهقان ویژگی های بسیجی را اخلاص پایبندی خدمت برشمرد و گفت: بسیج از زمان شکل گیری تاکنون در تمامی عرصه های جهادی، سازندگی، بهداشتی و....خوش درخشیده اند و فرمایش حضرت امام که من افتخار می کنم که بسیجی هستم خود گواه بر اهمیت نقش بسیج و بسیجی می باشد در اتفاقات اخیر شاهد هجمه ها و نامهربانی های زیادی در راستای تخریب این نهاد مردمی بوده ایم چرا که دشمن می داند تا زمانی که مردم ما با روحیه بسیجی و جهادی حرکت کنند هرگز نمیتوانند پیروز شوند لذا بیشترین توهین ها و نقشه های دشمن در همین راستا خواهد بود که با تبیین و هوشیاری مردم  به مانند گذشته ناکام خواهند ماند.

امام جمعه شهرستان به روز دوشنبه روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با توجه به قدرت و پیشرفت چشمگیر کشور ما در این عرصه اشاره کرد و قدرت دریایی را برای کشور لازم دانست ناوها و زیر دریایی و تجهیزات نظامی که برای یک کشور لازم است برای ما محقق شده که بر استقلال و اقتدار ما تاثیر خواهد داشت.
در پایان حجت الاسلام دهقان به تاریخ های چهارشنبه نهم آذر روز پرستار و ولادت حضرت زینب(س) پرستار کربلا و همچنین پنج شنبه دهم آذر سالروز شهادت مرحوم سید حسن مدرس که مدتی رئیس مجلس نیز در دوران رضاخان بوده است و به بهانه های واهی بدست حکومت رضاخان به شهادت رسیدند اشاره و پایبندی در راه جهاد برای خداوند و مقدسات را مهم برشمرد.


انتهای پیام/
جمعه ۴ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۱۲
کد مطلب: 452327
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *