۰
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان:

ارتقای کشاورزی معیشتی به کشاورزی اقتصادی با آموزش بهره برداران محقق خواهد شد

سید محمدرضا سید حسینی تغییر الگوی کاشت را از مهمترین برنامه های در دست اجرای بخش کشاورزی استان با هدف صرفه جویی در مصرف آب، افزایش تولید و تولید محصولاتی که مورد نیاز کشور می باشد برشمرد.
ارتقای کشاورزی معیشتی به کشاورزی اقتصادی با آموزش بهره برداران محقق خواهد شد
به گزارش تفتان ما به نقل ازعصرهامون، سید محمدرضا سید حسینی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در نشست همکاری با اداره کل آموزش و پرورش و معاونت سواد آموزی این اداره کل با اشاره به توانمندی‌های بخش کشاورزی گفت با تلاش ۱۷۰هزار بهره بردار در این بخش، سالیانه بیش از ۴ میلیون انواع محصولات در زیر بخش های شیلات،  دام و طیور، زراعت و باغبانی  در استان تولید و به بازار عرضه می شود.

الگوی کاشت، مهمترین برنامه های در دست اجرای بخش کشاورزی

وی تغییر الگوی کاشت را از مهمترین برنامه های در دست اجرای بخش کشاورزی استان با هدف صرفه جویی در مصرف آب، افزایش تولید و تولید محصولاتی که مورد نیاز کشور می باشد برشمرد و افزود: برای تحقق این امر نیاز به ارتقای آموزشی بهره برداران داریم تا با افزایش دانش و آگاهی کشاورزان به علم روز، کشاورزی معیشتی به سمت کشاورزی اقتصادی حرکت کند.

این مقام مسئول توسعه کشت های قراردادی با مشارکت دولت،شرکت های خصوصی و بهره برداران، توسعه واحد های مرغداری، گلخانه ها، توسعه سطح زیر کشت میوه های گرمسیری خصوصا موز را از دیگر برنامه های شاخص توسعه ای سازمان جهاد کشاورزی اعلام کرد.

در این نشست دوجانبه،باهدف توانمندسازی بهره‌ برداران کشاورزی و خانواده های آنان از طريق بهبود و ارتقای شاخص های باسوادی در گروه سنی ۱۰ تا ۶۰ سال و تعمیق مهارت سواد در بین کم سودان از طریق آموزش تابعی تفاهم نامه  همکاری بین سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل آموزش و پرورش  به امضای مسئولان این دو سازمان رسید.

انتهای پیام/
يکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۳
کد مطلب: 452356
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *