۰
در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه خاش مطرح شد؛

تقوا ملاک برتری انسان است

دهقان امام جمعه خاش گفت: از آثار فراوان تقوا و دعا غافل نشویم چرا که تقوا در حق مومنین باعث قبولی دعا و تقوا وسیله ای برای رسیدن به برتری و رستگاری است
تقوا ملاک برتری انسان است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی  تفتان ما، امروز جمعه ۳۰دیماه نماز جمعه به امامت حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا دهقان با حضور مردم دیندار و ولایتمدار خاش در محل مسجد جامع خاش برگزار شد.

دهقان افزود: چیزی که ملاک برتری انسان و رستگاری و نجات است پرهیز از گناه و تقوای الهی می باشد و انسان با پیروی از فرامین الهی میتواند راه تقوا و رستگاری را در پیش گیرد  هم در دنیا و هم سرای باقی رستگاری داشته باشد.

وی اظهار کرد: مسلمانی که به حکومت و امام عادل گردن نهد مورد عفو و بخشش قرار میدهد هر چند نسبت به خود ستم کار  باشد پروردگار او را مورد آمرزش قرار میدهد.
هدف اگر رضای خدا باشد مسلما مقصد راهی آسان و بدور از خطر است و همه بسلامت به مقصد میرسند.

امام جمعه خاش در ادامه بیان کرد: پیروی از امام عادل که باعث نجات و رسیدن کشتی به ساحل امن خواهد شد و امروز ما باید با شناخت اگاهی و کسب بصیرت حق و باطل را بشناسیم و در جامعه به عمل نشان دهیم چرا که رهبر و امام عادل چیزی جز نجات مردم نمیخواهد.

وی شناخت  و بصیرت را مسئله مهمی دانست چرا که دشمن در برنامه و توطئه های خود سعی دارد حق و باطل را در برعکس جلوه دهد پس میطلبد نهایت بصیرت و آگاهی خود را برای شناخت این دو مطلب داشته باشیم.
باطل در لباسی رنگ و لعاب دار و زیبا جلوه میکند لذا پایداری و دوامی ندارد باطل چیزی جز جولانگاه پلیدی بیش نیست و حق پایدار و رستگار است.

دهقان دفاع از حق را لازمه ادامه جامعه اسلامی دانست و گفت: چیزی که خداوند فرموده را پیروی کنیم و اعمال خود را با تبعیت از غیر خدا از بین نبریم.

ماه رجب ماه استغفار است و مقدمه بسازیم برای تهذیب نفس و ماه مبارک رمضان وسعی کنیم بهترین استفاده را داشته باشیم.
دهقان نماز روزه و حج را ارکان الهی دانست و از همه ی این ارکان پیروی از ولایت مهمتر است.
 سوم رجب سالروز شهادت هادی اشاره کرد و اظهار کرد: باپیروی و تأسی از امامان معصوم میتوانیم به مقامی والا و تقرب الهی برسیم.
دهقان تبیین حقایق را امری مهم دانست بر پیروی از راه امامان تاکیدکرد.
وی در پایان گفت: اتحادیه اروپا خباثت و رذالت خود را بیش از پیش برای ملت ما نمایان کرد
و به بهانه های واهی ملت های بیگناه را به خاک و خون کشیدند  افرادی که جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و همیشه در صف مقدم دفاع از مردم بوده را تروریست نامیده سپاه پاسداران برای دفاع از مردم از هیچ کمک و فداکاری دریغ نکرده لذا این اقدام خبیثانه را بشدت محکوم میکنیم و با تکیه بر ایمان و باهدایت های حکیمانه مقام معظم رهبری این هجمه ها را نیز پشت سر خواهیم گذاشت و همچنان مقتدارانه در راه اعتلای اسلام گام خواهیم برداشت.


انتهای پیام/
جمعه ۳۰ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۶
کد مطلب: 452462
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *