۰
در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه خاش مطرح شد؛

تقوای پیشه کنیم تا رستگار شویم/پیروی از فرامین الهی و انبیا چراغ راه هدایت برای امت اسلامی می باشد

چه کنیم از مرگ این امر قطعی که گریزی از آن نیست ترسی نداشته باشیم مرگ فنا و نابودی از دنیا و آبادی دنیای دیگر است جهل نادانی و عدم آگاهی ما موجب ترس از آن میشود.
تقوای پیشه کنیم تا رستگار شویم/پیروی از فرامین الهی و انبیا چراغ راه هدایت برای امت اسلامی می باشد
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، حجت الاسلام والمسلمین شیبک امام جمعه موقت شهرستان خاش در خطبه های نماز جمعه امروز ۲۷آبانماه گفت:دلیل اینکه ما از رفتن از دنیای فانی میترسیم و ترس از مرگ داریم ناآگاهی و جهل ما نسبت به حقیقت از آن و آباد کردن این دنیا است.

حجت الاسلام شیبک گفت: ترس از مرگ اگر برای از دست دادن خانواده زن و فرزند و متعلقات دنیا باشد باید آگاه بود که اگر خداوند این تعلقات را از ما میگیرد در قبال آنها در دنیای آخرت و جهان برزخ نعمتهای دیگری به ما اعطا خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شیبک بیان کرد: دومین علل ترس از مرگ اگر نابودی و فنا و باور نداشتن آخرت است باید بر اساس آیات و روایات و تأسی از آنها بدانیم مرگ رفتن به دنیا و سرای همیشگی و جاودانگی است دنیایی که در آن هیچ نابودی و بی عدالتی نیست عدم اعتقاد به مرگ کار کفار می باشد.

امام جمعه خاش اظهار کرد: از علل دیگر ترس از مرگ جهل و ناآگاهی است باید گفت دنیای اخرت پاگذاشتن به یک مرحله تکامل می باشد ترس از مرگ به خاطر دست خالی است چرا که عمل صالح و تقوایی کوله باری پر نداشته ایم و نمیدانیم آیا اعمال ما مورد قبول پروردگار شده یا ن و با پیشه کردن تقوا میتوانیم این مهم را محقق کنیم.

شیبک با توجه به رحمانیت و بخشایندگی خداوند گفت: خداوند بخشنده و مهربان است و مهربانی و بخشندگی خدا پیشی گرفته بر غصب خدا و او نسبت به پروردگار مهربان و بخشنده است.

شیبک افزود: اکثر مردم از مرگ میترسند و بسیاری از مرگ استقبال کرده و از آن نمیترسند همانند انبیا و اولیا حضرت امیرالمومنین در هنگام ضربت فرمود قسم به پروردگار کعبه که رستگار شدم.
برنامه ریزی کنیم برای آخرت از قبرستان گذر کنیم وبه مردگان و اموات سربزنیم وبدانیم روزی ماهم به آنها ملحق خواهیم  شد در مراسم تشییع  شرکت کنیم چرا که باعث عبرت و آشنایی با مرگ می شویم.

امام جمعه موقت خاش گفت: خواندن کتاب ها از جمله زیارت قبر باعث آشنایی ما با قبر و برزخ خواهد شد برنامه زندگی پس از مرگ از جمله برنامه های سازنده در آشنایی با مرگ بود.

شیبک اشاره کرد: افرادی مانند  مؤمنین  و انبیا و اولیا  مرگ به آنها الهام میشود و آنها میبینند نباید از مرگ و سرای آخرت بترسیم سعی کنیم با کوله باری پر و دستانی پر از تقوا به سرای باقی سفرکنیم.

شیبک با توجه به اتفاقات اخیر در کشور و حادثه ناگوار ایذه که باعث شهادت تعدادی از هموطنان ما شد گفت: امنیت در کشور نعمت بزرگی می باشد که مردم ما باید با آگاهی و بصیرت نسبت به نقشه ها و توطئه های دشمن در این زمینه هوشیار باشند و اجازه ندهند با نقشه های دروغین امنیت جامعه و کشور را برهم بزنند.

امام جمعه موقت خاش در پایان با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ی هفته بسیج که بدستور امام راحل بنا شده گفت: بسیج در راستای حمایت از مردم و قشر محروم همیشه در خط مقدم خدمت بوده و هست سعی کنیم با چشم بصیرت پاسدار و قدر دان اقدامات و تلاش های نظام و این نهاد که در جهت خدمت به مردم راه اندازی شده باشیم.

انتهای پیام/

 
شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۱۵
کد مطلب: 452314
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *