۰
بخشدار مرکزی تفتان:

۳۰۰ گردشگر به قله تفتان صعود کردند

بخشدار مرکزی تفتان گفت: بیش از ۳۰۰ گردشگر در قالب ۱۰ تیم از نقاط مختلف کشور و شهرهای سیستان و بلوچستان در یک هفته اخیر به قله آتشفشانی و نیمه‌فعال تفتان صعود و از جاذبه‌های گردشگری منطقه دیدن کردند.
۳۰۰ گردشگر به قله تفتان صعود کردند
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما ، نادر ابراهیمی در گفتگو با ایرنا با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از ۳۰۰ کوهنورد و گردشگر برنامه صعود به قله تفتان را با موفقیت انجام دادند، بیان کرد: توصیه می‌کنیم کوهنوردان و گردشگران بدون هماهنگی با راهنمایان بومی و امدادگران کوهستان و هیئت کوهنوردی، اقدام صعود به قله را نکنند تا گرفتار خطرات کوهستان نشوند.

 وی اظهار کرد: تفتان در جوار خاش و شهرستان تازه‌تأسیس تفتان از ظرفیت‌های شاخص گردشگری سیستان و بلوچستان بوده که همه ساله پذیرای خیل عظیم گردشگران و مسافران عبوری و مهمانان نوروزی است.

 بخشدار مرکزی تفتان با اشاره به اینکه دهیاران و ساکنان روستاهای جم چین، تمندان، ولان، کوشه، کوته، سنیب، بیداستر، دریاچه سردریا و دشت دقال آماده خدمت‌رسانی به گردشگران هستند، ادامه داد: در گرامیداشت هفته بسیج امسال در قالب برپایی همایش بسیجیان، میزبان حدود ۲۰۰ نفر از کوهنوردان بسیجی از سراسر کشور بودیم و مردم منطقه به مدت دو شبانه‌روز با تهیه غذاهای بومی و محلی از مهمانان پذیرایی کردند و نیز صنایع‌دستی منطقه نیز در قالب نمایشگاهی به نمایش گذاشته شد.

 وی گفت: در آستانه سال جدید نیز برنامه استقبال، راهنمایی و پذیرایی از مهمانان نوروزی را با همکاری شوراها و دهیاران منطقه تدارک دیده‌ایم تا مسافران با خاطرات خوشی به شهرهای خود بازگردند.

 ابراهیمی افزود: باتوجه‌به اینکه تفتان در مسیر جاده ترانزیتی زاهدان به خاش، ایرانشهر و چابهار واقع شده، ساخت ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی را با مشارکت شوراها، دهیاران و خیران در دستور کار قرار دادیم و علاوه‌برآن بیش از ۳۰ چشمه سرویس بهداشتی در مسیرهای بین‌راهی و در مجتمع‌های خدماتی رفاهی آماده خدمت‌رسانی به شهروندان و گردشگران و مسافران عبوری هستند.

 وی بیان کرد: مجتمع گردشگری کهنوک نیز با حمایت‌های ویژه دولت آماده بهره‌برداری و خدمات‌دهی به مسافران بوده و در آستانه نوروز و سال جدید شاهد تنوع خدمات به مهمانان خواهیم بود.

 بخشدار مرکزی تفتان ادامه داد: تیم بحران به‌صورت تجمیعی و با مشارکت هفت دهیاری در محدوده کوهستان تفتان ایجاد شده تا در مواقع بارش برف، کولاک، بارندگی و وقوع سیلاب به مردم و در راه ماندگان و آسیب‌دیدگان خدمات‌دهی و امدادرسانی داشته باشند.

 وی بیان کرد: با همکاری معدن طلای تفتان برنامه ساخت و راه‌اندازی اورژانس بین‌راهی، خرید خودروی آتش‌نشانی و ایجاد خانه بهداشت در دستور کار قرار دارد، کار ساخت ۲ پل نیز با اعتبار بیش از ۱۸ میلیارد ریال با همکاری این شرکت آغاز و در اجرای طرح روستا مرکزی سه دستگاه خودروی معدن طلای تفتان کار جابه‌جایی و سرویس ایاب‌وذهاب دانش‌آموزان محلی را برعهده دارند.


انتهای خبر/
شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب: 453610
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *