۰
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان:

۲۸۳۳ دادخواست در مراجع حل اختلاف کار سیستان و بلوچستان رسیدگی شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای امسال تا به امروز، دو هزار و ۸۳۳ دادخواست در مراجع حل اختلاف کار این استان مورد بررسی قرار گرفته است.
به گزارش پایگاه خبری «تفتان ما» به نقل از عصرهامون، خلیل احمد سلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت دهه فجر برگزار شد، بیان کرد: صیانت از نیروی کار و کمک به بهبود بهره‌وری بنگاه‌های اقتصادی استان از وظایف ذاتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شمار می‌رود.
 
وی افزود: ۲۵ مرجع حل اختلاف کار در استان مطابق با ماده ۱۵۷ قانون کار، وظیفه رسیدگی به اختلافات کارگر و کارفرما را بر عهده دارند که این مراجع از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا امروز، بالغ بر دو هزار و ۸۳۳ دادخواست را مورد بررسی قرار دادند.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه میانگین مدت‌زمان رسیدگی به دادخواست‌ها در این استان حدود ۲۴ روز است، ادامه داد: از مجموع آرای صادره در مراجع حل اختلاف کار سیستان و بلوچستان، ۳۵ درصد آن به‌صورت سازشی حل‌وفصل می‌شود.
 
سلامی گفت: طی سال جاری، ۷۹ شرکت‌تعاونی در استان تشکیل که با راه‌اندازی این تعاونی‌ها، زمینه ایجاد دو هزار و ۳۳۶ فرصت شغلی فراهم شده است.
 
وی اظهار کرد: در همین بازه زمانی ۶۷۶ مورد نظارت قانونی بر تعاونی‌ها و اتاق‌های تعاون در استان انجام شده است و ۵ تعاونی راکد و غیرفعال نیز احیا شدند.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همچنین با اشاره به راه‌اندازی سامانه جستجوی شغل، افزود: دو هزار و ۶۵۰ کارجو و کارفرمای استان در این سامانه امسال نام‌نویسی کرده‌اند.
 
سلامی خاطرنشان کرد: ۷۷۲ نفر نیز از طریق دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی‌های غیردولتی در سطح استان به واحدهای اقتصادی معرفی و به‌کارگماری شدند.
 
وی به استقبال شهروندان این استان از طرح کالابرگ الکترونیکی نیز اشاره کرد و گفت: بیش از ۲۲۰ هزار خانوار از مزایای این طرح در استان با خرید ۶۴۹ میلیارد تومان استفاده کرده‌اند که ۴۲۳ میلیارد تومان آن از محل مشوق‌های دولت و یارانه نقدی بوده است.
 
رئیس کمیته کارگری و کارآفرینی ستاد گرامیداشت دهه فجر استان ادامه داد: در ایام سالگرد پیروزی انقلاب، این کمیته حدود ۳۲۵ عنوان برنامه را با همکاری شرکای اجتماعی، بسیج کارگری و دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان پیش‌بینی کرده است که با محوریت افزایش نشاط اجتماعی در بین جامعه کار و تولید و خانواده‌های آنان اجرا خواهد شد.

انتهای خبر/

 
شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۵۱
کد مطلب: 453738
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *