۰
مرس حوزه علمیه خواهران الزهرا خاش:

منتخب مردم باید امانت‌دار و صادق باشد

مدرس حوزه علمیه خواهران الزهرا خاش گفت: انتخاب اشتباه نه‌تنها خواسته‌های مردم را محقق نمی‌سازد؛ بلکه مانع پیشرفت و پیشبرد کشور می‌گردد.
زهرا کریم کشته با اشاره به اهمیت و تأثیرگذاری شرکت در انتخابات توسط مردم در گفتگو با خبرنگار تفتان ما، بیان کرد: حضور در انتخابات یکی از مستحکم‌ترین وسیله‌هایی است که این ملت می‌تواند آن را مثل یک زره پولادین در مقابل خود و در مقابل حمله دشمنان و سوءنیّت و بددلی مستکبران و دخالت‌کنندگان نگه دارد.
مدرس حوزه علمیه خواهران اظهار کرد: ملت ما، باید امکان سوءاستفاده‌های تبلیغاتی را به دست دشمنان ندهد. دشمنان می‌خواهند ما در انتخابات شرکت نکنیم؛ دشمنان می‌خواهند که ما انتخاباتمان چشمگیر نباشد؛ دشمنان می‌خواهند چنین وانمود کنند که ملت، رغبتی به انتخابات و به کارهای مربوط به مجلس مسائل اساسی نظام ندارد. شما باید این را تخطئه کنید و باید شرکت کنید. پس بودن مردم پای صندوق‌های رأی نشان از مشت محکم بر دهان دشمنان خواهد بود.
وی ادامه داد: یکی از جاهایی که مردم می­توانند حضورشان را نشان بدهند، همین انتخابات است. دشمنان نه از حالا، از مدتی قبل شروع کرده‌اند که شاید کاری کنند که در این انتخابات، حضور مردم کم شود. اصل حضور مردم در صحنهٔ انتخابات مهم است؛ زیرا مشارکت عمومی نشان‌دهندهٔ همبستگی ملی است و همبستگی ملی می‌تواند در مقابل توطئه‌های دشمنان به کشور مصونیت ببخشد. دشمن از اختلافات سود می‌برد و از تشتت آرای مردم سوءاستفاده می‌کند. دشمن از دودستگی‌ها و فتنه‌گری‌ها و جنگ‌افروزی‌های داخل کشور استفاده می‌کند. وقتی یک ملت یکپارچه و یکدست باشد و مسئولان کشور همه با یکدیگر همدل و همراه باشند، شمشیر دشمن کُند می‌شود و جرئت نمی‌کند به چنین کشور و ملتی نظر بد بیندازد و با او به چشم توطئه نگاه کند. مشارکت مردم در امر انتخابات می‌تواند این همبستگی ملی را در مقابل چشمان دشمن عنود و حیله‌گر به نمایش بگذارد و به ملت و کشور ما مصونیت ببخشد. 
کریم کشته افزود: ملت ایران، شرکت در انتخابات را یک فریضه و یک عمل واجب بداند. دشمن، بسیاری از نیروهای تبلیغاتی خود را بسیج کرده تا کاری کند که انتخابات با استقبال مواجه نشود... هدف دشمن این است.
وی تأکید کرد: به‌عنوان وظیفه اوّلی، به‌عنوان وظیفه ثانوی، به‌عنوان وظیفه دینی و اسلامی و به‌عنوان وظیفه سیاسی، شرکت آحاد مردم در انتخابات... واجب است. مردم باید در انتخابات شرکت کنند و با این کار، مشت محکمی بر دهان امریکا و استکبار و گروهک‌ها و مخالفین اسلام و مسلمین و مخالفین جمهوری اسلامی بکوبند. انتخابات یک وظیفهٔ ملی است به این خاطر که این شرکت می‌تواند روح نشاط و احساس مسئولیت را همیشه در جامعه زنده نگه دارد و حضور مردم در صحنه را به رخ دشمنان این ملت بکشد.
وی با اشاره به‌دقت در انتخاب فرد اصلح اظهار کرد: نماینده منفعل نمی‌تواند انتظار مردم را برآورده کرده پس‌نیاز در این است که فرد اصلح را شناسایی و رأی داد چرا که فردی امین و راستین، دلسوز مردم و کشور خواهد بود و خداترس بودنش مانع خیانت خودش و اطرافیانش به کشور خواهد شد و هرآنچه که در توانش باشد را به انجام خواهد رساند.
وی بیان کرد: اگر مطالبات مردم در امتداد پیشرفت جامعه و زندگی مردم باشد به‌طوری‌که صلاح مملکت را به دنبال داشته باشد، می‌توانند با انتخاب صحیح فرد شایسته مطالبات خود را مطرح نموده تا فرد برگزیده در راه تحقق خواسته‌های مردم گام بردارد.
اما انتخاب اشتباه نه‌تنها خواسته‌های مردم؛ بلکه هر آنچه باعث پیشبرد کشور می‌شود را مانع گردد.
کریم کشته در پایان گفت: باایمان و باتقوا بودن، یک معیار بسیار مهم برای مسئول تراز اول انقلاب اسلامی است چرا که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند اگر کسی که رأی بیاورد و مسئولیت بپذیرد، باایمان نباشد، از کار و مسئولیت خود می‌زند و در راستای رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی حرکت نمی‌کند که این چه‌بسا ضررش از سودش بیشتر باشد.
 یک نامزد اصلح باید مسئله‌محور، اخلاق‌مدار و دارای معیارهای اخلاقی باشد و در مناظرات بی‌پروا صحبت نکند، آبروی کسی را نبرد، دروغ نگوید وعده دروغ ندهد، صادق و امانت‌دار باشد و این مسئولیت و همچنین بیت‌المال و ظرفیت‌های داخلی را امانت بداند، در عرصه و پای‌کار و اهل تدبیر و اهل مشورت باشد.
يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۲۰
کد مطلب: 453788
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *