۰
مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی:

همه‌ ادیان جهان به آمدن منجی اعتقاد دارند

مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: مهدویت صرفاً مسئله مذهبی و اسلامی نیست و همه ادیان و عقلاً و انبیا به آن بشارت داده‌اند.
همه‌ ادیان جهان به آمدن منجی اعتقاد دارند
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «تفتان ما»، ماموستا عبدالسلام کریمی در آیین اختتامیه همایش ملی مهدویت محور وحدت مذاهب اسلامی در تالار ملاصدرا دانشگاه سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه اعتقاد به منجی آخرالزمان مربوط به همه ادیان است، بیان کرد: مسیحیت، زردشتی و کلیمی در مفاهیم تمامی ادیان بر این باورند که کسی خواهد آمد که ظلم را ریشه‌کن و عدالت را مستقر می‌کند و اهداف پیامبر که در کل زمین تحقق پیدا نکرده را محقق می‌کند.
 
 وی افزود: همه ادیان معتقدند اولین شرط برای کسانی که منتظر وجود و ظهور هستند این است که خودش صادق و صالح باشند تا بستر حضور یک مصلح را فراهم شود و ایجاد ظلم و فساد با انتظار ظهور هم‌خوانی ندارد.
 
 مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی ادامه داد: چه حضرت را زیارت کنیم چه زیارت نکنیم باید به وظیفه خود که امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، احساس امید به خود و مردم و اصلاح جامعه است عمل کنیم، زیرا که ظهور خواست یک مذهب خاص نیست؛ بلکه همه ادیان در انتظار منجی هستند.
 
 ماموستا اذعان کرد: هندی‌ها، زردشتی‌ها، بودایی‌ها و یهودی‌ها معتقدند، او خواهد آمد و این محوری برای همه ادیان، همه زمان و همه دستگاه‌ها و امید به این نظر مشترک در جریان مهدویت است.
 
 وی گفت: ۵۰ روایت از اهل‌سنت ضبط و ثبت شده که پیامبر در آن با صراحت به ظهور و وجود حضرت مهدی (عج)، اشاره کرده‌اند.
 
 
برای مقابله با جنایت‌های رژیم صهیونیستی کشورهای اسلامی باید متحد شوند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رمضانی، رئیس حوزه‌های علمیه سیستان و بلوچستان نیز بیان کرد: امسال برگزاری این همایش یک ویژگی بسیار خوبی نسبت به سال گذشته داشت که از بین ۲۶۰ مقاله ارائه شده به این همایش بخش قابل‌توجه آن بیش از ۱۱۰ مقاله از محققین جوان در حوزه‌های علمیه استان و در سایز مراکز علمی استان ارائه شده است.
 
 وی با اشاره به اینکه بیشترین مقالات ارائه شده از بین جوانان بوده است، افزود: مقالات ارائه شده مقالات ارزشمند و وزینی است.
 
 رئیس حوزه‌های علمیه استان تصریح کرد: یک تورق اجمالی به منابع روایی و تفسیری داشته باشیم، به اهمیت مهدویت و اشتراکات فراوانی از جهات عدیده در کتب روایی و تفسیری ما نسبت به این مسئله وجود دارد که جای هیچ‌گونه شک و تردیدی را به همراه نخواهد داشت.
 
 رمضانی اظهار کرد: با تحمل در مسئله مهدویت به این نکته می‌رسیم که در این مسئله این‌طور نیست که ما فقط منتظر بمانیم دست روی دست بزاریم و هیچ قدمی بر نداریم، بلکه تأمل و تعقل در مسئله مهدویت ما را مسئولیت‌پذیر بار می‌آورد که هم در منابع شیعیان و هم در منابع اهل‌سنت این مطلب واضح و روشن است.
 
 وی با اشاره به آیه «هُوَ الَّذی أَرسَلَ رَسولَهُ بِالهُدیٰ وَدینِ الحَقِّ لِیُظهِرَهُ عَلَی الدّینِ کُلِّهِ وَلَو کَرِهَ المُشرِکونَ» خاطرنشان کرد: اگر در این آیه تأمل کنیم هم از نگاه برخی از مفسرین شیعه و از نگاه برخی از مفسرین اهل‌سنت که بعضاً اشاره دارند، این آیه شریفه دررابطه‌با حضرت مهدی (عج) است، هم در منابع شیعی و هم در منابع اهل‌سنت به این مسئله پرداخته شده است.
 
 رئیس حوزه‌های علمیه استان اظهار کرد: این نظام فقط یک نظام شیعی نیست یک نظام اسلامی است و این نظام اصل تأسیس آن برای حمایت از مستضعفان عالم و برای تحقق آرمان‌های نبی مکرم اسلام و تحقق عملی آیه‌های قرآن کریم بود، به هر مقداری که در وسع و توان کارگزاران این نظام است.
 
 رمضانی با اشاره به اینکه در زمان غیبت امام عصر طبق آیات قرآن کریم دو وظیفه ملی و بین‌المللی برای ما محول شده است بیان کرد: وظیفه ملی ما که امروز با آن مواجه هستیم بحث انتخابات است که باعث تقویت حضور حداکثری مردم باعث تقویت این نظام و باعث تقویت این نظام نسبت به مستضعفان عالم در اقصی‌نقاط این جهان خواهد بود و وظیفه بین‌المللی ما امروز مسئله فلسطین و غزه است، مسئله شرارت‌های اسرائیل و حامیان اسرائیل است، آمدند پاره تن اسلام را این همه جراحت وارد کردند.
 
 وی ادامه داد: این جنایات اسرائیل نیست، این جنایات آمریکا هم نیست، اسرائیل و آمریکا چنین غلطی نمی‌توانند بکنند اگر ما ید واحد باشیم اگر ما فلسطین را پاره تن خود بدانیم اگر کشورهای اسلامی اگر سران کشورهای اسلامی ولو اینکه هیچ قدمی برندارند؛ اما فقط در میدان سیاست محکم بایستند، جوانان شیعه و سنی چنین اجازه‌ای نخواهند داد که اسرائیل و آمریکا چنین غلط‌های را بکنند.

 رمضانی همچنین ادامه داد: این اجازه‌ای است که برخی از سران کشورهای اسلامی به اسرائیل این جرئت را می‌دهند که این پاره تن اسلام را این‌طور مجروح کند، نزدیک به ۳۰ هزار نفر کودک و زن، مرد، جوان، پیر را به خاک و خون بکشند و تأسیسات و امکانات، خانه، بیمارستان‌ها و مدارس را بر سر آن‌ها خراب کند، برخی از کشورهای اسلامی به‌جای اینکه به فریاد این مظلومین عالم برسند زمینه تقویت زمینه تقویت امور اقتصادی اسرائیل را که در مسیر دریایی امکان ندارد از مسیر خشکی و از درون کشورهای اسلامی فراهم می‌کنند.
 
رضا شریفی، معاون سیاسی‌اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان نیز بیان کرد: ویژگی مهم جامعه مهدوی ایجاد امید، حال خوب، مهربانی و امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است؛ و برای قوی‌شدن در زمینه فضای مجازی باید پایگاه اطلاع‌رسانی قوی داشت که شیعه و سنی در آن با همکاری هم به شبهات پاسخ بدهند.
 
 شریفی گفت: نظام‌سازی و جامعه‌سازی با محوریت مهدویت نیازمند حضور فعال نسل جدید به‌خصوص جوانان در دانشگاه و آموزش‌وپرورش و متناسب با جامعه است.
 
 وی افزود: مردمان سیستان و بلوچستان جزو سه استان برتر کشور در عرصه انتخابات و مشارکت هستند که این بلوغ و فهم سیاسی مردمان شیعه و سنی را می‌رساند و نشان می‌دهد در کنار اختلافات و دلخوری‌ها، علی‌رغم اینکه باز هم بزرگان، ریش‌سفیدان و سرمایه‌های اجتماعی راه‌حل این اختلافات را بلد هستند، از انسجام خوبی برخوردار هستند.
 
 شریفی تصریح کرد: حجم بالای حرف‌شنوی در نسل جدید از بزرگان در این استان نشان‌دهنده ظرفیت بالای مردمان شیعه و سنی است.
 
 وی اظهار کرد: هر طائفه ستاد انتخابات دارد و این یک مسئولیت راهبردی است. اصناف و همایش‌های مختلف رأی اولی در استان همه مبین این معنا است که مردم سیستان و بلوچستان مصمم دخالت در سرنوشت خودشان هستند.
 
 معاون سیاسی استاندار اظهار کرد: مردم خواستار تشکیل مجلسی هستند تا نمایندگان با راهیابی به آن کمک‌کار دولت مردمی و شاهد یک جامعه معنوی باشند و یک مجلس مهدوی و انقلابی را رقم بزنند.
انتهای خبر/
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب: 453798
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *