۰
معاون آب و خاک وزارت جهادکشاورزی خبر داد:

مطالعه جامع برای هدررفت منابع آبی سیستان و بلوچستان

معاون آب وخاک وزارت جهادکشاورزی گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های دراز مدت وزارت جهاد کشاورزی مطالعه جامع برای جلوگیری از هدر رفت منابع آبی ناشی از بارندگی‌های رگباری در سیستان و بلوچستان است.
مطالعه جامع برای هدررفت منابع آبی سیستان و بلوچستان
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «تفتان ما»، صفدر نیازی شهرکی در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان در چابهار بیان کرد: به دستوروزیر جهاد کشاورزی از روز چهارشنبه در این استان حضور یافتیم و با بررسی وضعیت نقاط سیل زده در شهرستان‌های مختلف نظیر دشتیاری، چابهار، نیکشهر و قصرقند برای جبران خسارت سیل به بخش کشاورزی این خطه که بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است برنامه‌هایی در سه قالب کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در نظر گرفته شد.
 
وی ادامه داد: در این راستا در گام نخست در قالب برنامه کوتاه مدت ترمیم سریع بیش از ۱۵۰ رشته قنات و تعدادی کانال‌ها و چاه و چاهک‌ها‌یی که در این سیلاب دچار خسارت شده‌اند  به عنوان مهمترین منبع آبی بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان در دستور کار قرار دارد.
 
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه یکی از مهمترین منابع تامین آب در سیستان و بلوچستان هوتک است، افزود: باتوجه‌به اینکه هوتک‌ها سازه‌های بسیار ارزان قیمت و یکی از بهترین منابع آب  هستند این وزارتخانه درنظر دارد حدود ۲۰۰ هوتک را با کار کارشناسی و مشاوره‌ای که در حال انجام است را  در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز احداث کند.
 
نیازی شهرکی تصریح کرد: همچنین با‌توجه‌به اینکه در جنوب سیستان و بلوچستان بین هر دو تا چهار سال یکبار شاهد بارش‌های سنگینی هستیم و از سوی دیگر به دلیل تغییر اقلیم از این پس بارش‌های شدید و سیل آسا در این خطه رخ خواهد داد باید برای این گونه بارش‌ها آماده بود و بتوان آن را مهار کرد.
 
معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: در راستای استفاده بهینه از منابع آبی، به دنبال مطالعه طرح جامع برای استان هستیم  و با همکاری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری و همچنین سایر وزارتخانه نظیر نیرو  یک طرح کاملی مطالعه و به مرور به مرحله اجرا درآید .

انتهای خبر/
يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۴۶
کد مطلب: 453878
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *