۰
یادداشت؛

حماسه نهم دی؛ بی بدیل و فتنه سوز

حماسه نهم دی ماه به عنوان باطل السحر توطئه های رنگارنگ معاندان و همپالگی های آنان در کشور شناخته می شود که در پرتو آموزه های ناب ولی فقیه و بصیرت مردم شکل گرفت.
حماسه نهم دی؛ بی بدیل و فتنه سوز
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، جواد جمشیدزهی کارشناس مسائل سیاسی در یادداشتی نوشت: دشمنان این مرزوبوم از اولین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی با یک تهاجم چندوجهی در تلاشند تا با فتنه‌های کوچک و بزرگی در مسیر حرکت این ملت سنگ‌اندازی‌ کنند. دشمنی که در میادین اصلی همه‌چیز را ازدست‌رفته دید، به ترور شخصیت‌های سیاسی، دانشمندان و سرداران و سربازان، ایران عزیز روی آورد تا از پیشرفت و اقتدار این ملت جلوگیری کند. همانند آنچه رژیم صهیونیستی در روزهای گذشته با شهادت سردار سیدرضی موسوی فرمانده گمنام جبهه مقاومت به دنبال آن است.

روی دیگر این تهاجم و جنگ ترکیبی را می‌توان در فتنه سال ۱۳۸۸ و آنچه سال گذشته بر ملت ایران گذشت مشاهده کرد. آنها تمام ابزارهای رسانه‌ای و تبلیغی خود را به کار بستند تا با تحریک احساسات و ایجاد تفرقه، اذهان مردم را از مسیر آگاهی و حقیقت منحرف کنند، همانندکاری که این روزها با در پیش بودن انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در جنگ تبلیغاتی دشمن برای ناامید کردن مردم از دخالت در سرنوشت خود مشاهده می‌شود، اما مردم فهیم کشورمان با حضور پُرشور در پای صندوق‌های رای نشان خواهند داد که دشمنان خود و انقلاب را به‌خوبی شناخته و همواره آنان را مایوس می‌کنند.

حماسه نهم دی؛ بی بدیل و فتنه سوز ،حماسه نهم دی ماه به عنوان باطل السحر توطئه های رنگارنگ معاندان و همپالگی های آنان در کشور شناخته می شود که در پرتو آموزه های ناب ولی فقیه و بصیرت مردم شکل گرفت.

حماسه نهم دی ماه سال ۱۳۸۸ که با بصیرت و بیداری عمومی مردم کشورمان، انقلاب اسلامی را از گزند واقعه هولناک تجزیه، انشقاق و گرفتارشدن در چنگال طمع ورزی بیگانگان رهانید، زوایای پنهان و پیدایی دارد که بعد از گذشت ۱۴سال همچنان واجد واکاوی و تحلیل بایسته است.

وقایع تلخ آشوب های خیابانی سال ۸۸ و بعداز انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری که به علت عدم تمکین یک حزب سیاسی لجباز و بازی خورده به نتایج این انتخابات آغاز شد، با وجود خویشتنداری و دعوت مسوولان نظام به رعایت قواعد قانونی و تمدید مهلت مقرر شورای نگهبان برای ارائه‌ ادله واسناد معتبر در مورد ادعای خودساخته تقلب در فرآیند برگزاری انتخابات، سر از اردوکشی خیابانی در آورده و کشور را به مدت ۸ ماه با آشوب و التهاب و پیامدهای ناگوار سیاسی، امنیتی و اقتصادی دچار کرد.

صرفنطر از نادرستی طرح ادعای تقلب در انتخابات توسط سردمداران حزب آشوب طلب سیاسی که در محفل دوستانه و نه علنی به دروغ بودن آن اذعان کردند، طرح شعار "انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است" در اردوکشی خیابانی حامیان دو نامزد جرزن میدان رقابت های انتخاباتی آن سال، خیلی زود نقاب از چهره ریاکار آنان برداشت و با ورود اعتراضات به فاز خشونت و هرج و مرج و به آتش کشیدن مساجد و قرآن کریم و آسیب رسانی به اموال عمومی و مردم و نیز حمله به پایگاه‌های بسیج و مراکز دولتی توسط آشوب طلبان، شعله فتنه آمریکایی - انگلیسی در تهران وشهرهای مهم کشور گسترش یافت.

از سوی دیگر با بی نتیجه بودن تمهیدات و راهکارهای عملی برای پذیرش قواعد قانونی سلامت برگزاری انتخابات از سوی دو نامزد ساده لوح و کم هوش اصلاح طلب که در دام طراحان اصلی آن در آنسوی مرزها گرفتار شده و با لجاجت کودکانه و بی منطق خود بر حجم آتش‌ این فتنه افزودند، خروش یکباره و اعجاز آمیز مردم وفادارو انقلابی تهران و در ادامه سایر شهرهای کشور برای برچیدن بساط آشوب طلبان و شرارت پیشگان از خیابان ها همانند آب سردی بود که بر شعله های آتش فروریخت و سناریوی براندازی یا انقلاب مخملین غربی ها در ایران اسلامی را ناکام گذاشت.

با بررسی اجمالی حوادث آن دوران روشن می شود که فتنه انتخاباتی و حوادث ناگوار سال ۸۸ در خیابان‌های کشور با وجود وسعت و دامنه گسترده آن با الطاف الهی و هدایت ها و روشنگری های حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در عرصه بصیرت افزایی و تاکید بر قانونگرایی خاموش شد و نیروهای جان برکف و متعهد بسیجی‌ نیز در کنار خیل انبوه مردم وظیفه‌شناس با شهادت عناصر مخلص و خدمتگزار خود و نیز خلق رشادت و مجاهدت خاموش، در راه عزت و امنیت ایران اسلامی افتخار آفرینی و فداکاری کردند.

اکنون با گذشت سال های طولانی از آن وقایع عبرت آموز، ساده لوحی محض است که برخی از حامیان آشوب های خیابانی و حزب فاقد اعتنا به مولفه حضور حداکثری مردم در عرصه انتخابات که با رفتار های غیر قانونی خود مشارکت ۸۵ در صدی در انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم را به چالش و صحنه نزاع بی منطق کشید، از آن ماجرا فقط به عنوان اختلاف سلیقه سیاسی یاد می کنند و با قلب واقعیت درصدد انحراف افکار عمومی از نقش آفرینی خود در بروز خسارت های سنگین مادی و معنوی به کشور هستند.

از دیگر سو با توجه به نقش آفرینی گسترده کشورهای غربی در فتنه سال ۸۸ که بی واهمه عناصر اجاره ای ودیپلمات خود را برای حمایت از آشوبگران در هنگامه غائله و بلواهای خشونت بار راهی خیابان‌های تهران می کردندو حتی تجهیزات پیشرفته ارتباطی در اختیار ستاد انتخاباتی یکی از نامزدهای آشوب طلب قرار دادند، نمی توان ذره ای در اصل پروژه براندازی به بهانه واهی اعتراض به نتایج انتخابات تردید کرد چه که هم بازشماری آرای نامزدها و بررسی شکایات به ثبت رسیده در شورای نگهبان به عنوان مرجع صلاحیت دار بررسی آنها، دروغ بودن ادعای مخالفان نامزد پیروز رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری سال ۸۸ را آشکار کرد.

ناگفته پیداست که حماسه نهم دی به عنوان باطل السحر توطئه‌های رنگارنگ معاندان و همپالگی های آنان در کشورمان شناخته می شود و این ظرفیت عظیم و مانا همچنان می تواند از اجرای طرح ها و نقشه های شوم بدخواهان انقلاب اسلامی ممانعت و در پرتو آموزه های ناب ولایت فقیه و رهبری هوشیار و بابصیرت کشورمان از دستاوردهای درخشان این نظام اسلامی حراست کند.

انتهای خبر/

جمعه ۸ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب: 453635
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *