۰
گزارش تفتان ما از غنی سازی و تغيير رنگ اوقات فراغت با طرح جوانه های صالحین؛

تابستانی متفاوت با جوانه های صالحین در خاش/ غنی سازی اوقات فراغت ۲ هزار نوجوان خاشي در ۴۴ پایگاه بسیج

طرح جوانه های صالحین امسال تابستاني متفاوت و غني تر براي جوانان رقم ميزند و اين طرح در دوبازه زماني مختلف امسال برگزار مي شود.
تابستانی متفاوت با جوانه های صالحین در خاش/ غنی سازی اوقات فراغت ۲ هزار نوجوان خاشي در ۴۴ پایگاه بسیج
به گزارش تفتان ما، در ساختار سازمان بسیج مستضعفین برای اینکه بسیجیان بتوانند به جایگاه یک مربی صالحین بصیر و آگاه برسند باید سه مرحله جذب، تثبیت و رشد را با شرایط ویژه و در طی مدت زمان طولانی به پایان برسانند.
 
مرحله جذب بسیجیان به منظور ایجاد تعامل میان بسیجیان و حلقه‌های صالحین است که معمولا بسیجیان در دوران نوجوانی این مرحله را با برنامه‌های مختلف پشت سرخواهند گذاشت.
 
یکی از مهم‏ترین این برنامه‏ ها، طرح «صالحین» است که امسال گسترده‏ ترین حوزه فعالیت نیروی مقاومت را تا سطح پایگاه‏های بسیج شامل می‏شود.
 

 
آشنایی با علوم قرآنی و اهل بیت (ع)، محور قرار دادن مسجد، حضور با شور و نشاط جوانان در مساجد، رفتارسازی اسلامی، تقویت ایمان و معرفت بسیجی، دوست‏یابی سالم، تعلیم و تربییت مدیران و انسان‏های کارآمد، متعهد و دین‏دار، ایجاد انس، الفت و مهربانی بین اعضای حلقه‏های صالحین، پاسخگویی به شبهات و سئوالات ذهنی جوانان و غيره تنها بخشی از اهداف این پروژه مهم است.
 
* اجرای طرح جوانه های صالحین در 44 پایگاه بسیج در خاش
سرهنگ پاسدار محمد مهرجان در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار كرد: امسال محور فعالیت‌ها، کیفی‌سازی طرح‌های صالحین بسیج در این شهرستان است.
 
فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه شهرستان خاش تصريح كرد: طرح جوانه هاي صالحين در اين شهرستان با حضور 2 هزار نفر از بسيجيان خواهر و برادر آغاز شده است.
 
وي با بيان اينكه اين طرح در 4 پايگاه بسيج خواهران و 40 پايگاه برادران اجرا مي شود، گفت: اين طرح تا 26 تيرماه ادامه خواهد داشت.
 
سرهنگ مهرجان با بیان اینکه بسیجیان عادی و فعال عضو حلقه‌های تربیتی جامعه هدف طرح مذکور هستند، تصریح کرد: طرح جوانه‌های صالحین در دو بازه زمانی برگزار می‌شود.
 
وي اذعان كرد: مهم‌ترین هدف از شجره طیبه صالحین مقابله با جنگ نرم دشمن است و اگر ما بتوانیم در حلقه‌های شجره طیبه صالحین بسیجیانی تربیت کنیم که دارای سه شاخصه مؤمن، بصیر و توانمند باشند در واقع مملکت اسلامی ایران را در مقابله با جنگ نرم دشمن بیمه کرده‌ایم.
 
فرمانده ناحیه مقاومت سپاه شهرستان خاش با اشاره به اینکه سپاه یکی از این مجموعه هاست و تلاش می کند از ظرفیت شهرستانهای دیگر نیز استفاده مطلوب داشته باشد، بیان كرد: اين طرح با هدف تقويت اوقات فراغت بسيجيان و خانواده هايشان، تقويت تعالي حلقات صالحين و فراهم ساختن زمينه هاي جذب افراد به بسيج برگزار مي شود.
 

 
سرهنگ مهرجان با اشاره به اهداف طرح جوانه‌های صالحین، گفت: این طرح با هدف ارتقا، جذب و تشکیل حلقه‌های جدید صالحین در راستای تبدیل اوقات فراغت تابستان به عرصه‌ای برای رشد و تعالی بسیجیان و عموم مردم اجرا می‌شود.
 
وي با بیان اینکه مقام معظم رهبری هندسه نظام اسلامی را بر چهار پایه نماز، روزه، امر به معروف و نهی از منکر استوار دانسته اند، افزود: شعار محوری که امسال برای جوانان صالحین پیش بینی شده نشاط و تعالی در پرتو قرآن و نماز است.
 
وي گفت: برنامه هاي ابلاغي امسال آموزش قرآن و نماز، برنامه هاي ورزشي، اردوهاي سياحتي و زيارتي، كلاس هاي آموزشي كامپيوتر، نقاشي، آموزش سلاح، اموزش تاكتيك هاي نظامي و ورزشهاي رزمي است.
 

 
سرهنگ مهرجان با اشاره به کلاسهای متنوع برنامه ریزی شده در این طرح،  اظهار كرد: روخوانی و روان خوانی قرآن کریم، آموزش نماز و احکام، محفل انس با قران کریم، اجرای برنامه های ورزشی ، علمی ، سبک زندگی اسلامی و کلاسهای فرهنگی هنری از جمله این طرح می باشد.
 
* آمادگي 2 كانون پرورش فكري و 6 مدرسه براي اوقات فراغت دانش آموزان خاشي
مدير آموزش و پرورش شهرستان خاش نيز در ادامه به خبرنگار تفتان ما گفت: 2 كانون پرورش فكري و 6 مدرسه براي اوقات فراغت دانش آموزان خاش آماده شده است.
 
قاسم كوچكزايي تصريح كرد: بيش از يكهزار نفر از دانش آموزان خاشي در زمينه هاي فرهنگي، ورزشي، قرآني و تفريحي از پايگاه هاي اوقات فراغت آموزش و پرورش بهره مند مي شوند.
 

 
وي اذعان كرد: تدوين برنامه هاي مناسب و جامع براي غني سازي اوقات فراغت دانش آموزان از مهمترين شيوه هاي مقابله با آسيب هاي اجتماعي و فرهنگي است.
 
كوچكزايي اظهار كرد: با توجه به منويات مقام معظم رهبري و نيز در راستاي تحقق اهداف آموزش و پرورش بايد از تمامي توانمندي ها، پتانسيل ها، امكانات و فضاهاي فرهنگي و ورزشي در جهت بهينه سازي اوقات فراغت دانش آموزان بايد استفاده شود.
 
انتهاي پيام/
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب: 433446
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *