۰
مدیرکل راهداری و حمل و نقل و جاده‌ای سیستان و بلوچستان:

سهم جاده‌های روستایی در تصادفات و تلفات رو به افزایش است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل و جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: آمارها نشان می‌دهد سهم جاده‌های روستایی در تصادفات و تلفات رو به افزایش است.
سهم جاده‌های روستایی در تصادفات و تلفات رو به افزایش است
به گزارش سرویس سیستان و بلوچستانتفتان ما،علی خانقایی اظهار کرد: با توجه به اینکه 51 درصد جمعیت استان سیستان و بلوچستان روستایی است، از این لحاظ دارای شرایط خاص در کشور هستیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل و جاده‌ای سیستان و بلوچستان ادامه داد: پراکندگی روستاه‌ها باعث شده حجم تردد در این جاده‌ها که دارای مشخصات خاصی نیز هستند بالا باشد، از همین رو آمارها نشان می‌دهد سهم جاده‌های روستایی در تصادفات و تلفات رو به افزایش است.
این مسؤول با اشاره به لزوم فرهنگ سازی و آموزش در روستاه‌ها گفت: ارتقای ایمنی در محورها مواصلاتی به ویژه روستایی از اولویت‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌های استان است.
وی ادامه داد: ایجاد ایمنی در جاده‌ها باعث توسعه شده و توسعه باید در تمامی بخش‌های آموزشی، احداث، بهسازی و نگهداری جاده‌ها حتی محورهای روستایی باشد.
خانقایی گفت: باید با همکاری پلیس راه و دفتر امور روستایی استانداری شرایطی فراهم کنیم تا با محوریت دهیاران روستاها با توجه به توان، ظرفیت و اشرافیتی که به منطقه و روستا دارند، در کنار خدماتی که این اداره‌کل در اختیار آنها می‌گذارد در طرح‌ها مشارکت تا ساکنین در روستاها از امکانات فراهم شده که به منظور ایمنی هرچه بیشتر ترددها صورت گرفته است، مراقبت کنند.
انتهای پیام/
 
سه شنبه ۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب: 434879
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *