۰
گزارش تفتان ما از اردو به سرزمين مجاهدت هاي خاموش؛

اردوهاي راهيان نور؛ گامي موثر جهت حفظ بركات و ارزش هاي گنجينه تمام نشدني دفاع مقدس/ اردوی راهیان‌نور خطی بی‌پایان در امتداد ملکوت شهداء

اردوهاي راهيان نور؛ گامي موثر جهت حفظ بركات و ارزش هاي گنجينه تمام نشدني دفاع مقدس و فرصت مغتنمي براي خودسازی و درک رشادت‌های و فداكاري هاي شهیدان هشت سال جنگ تحميلي است و امتيازي كه شهداء به نسل هاي جوان دادند تا هجمه هاي نرم دشمنان عليه نسل جوان انقلاب خنثي شود.
اردوهاي راهيان نور؛ گامي موثر جهت حفظ بركات و ارزش هاي گنجينه تمام نشدني دفاع مقدس/ اردوی راهیان‌نور خطی بی‌پایان در امتداد ملکوت شهداء
به گزارش تفتان ما، اردوهاي راهيان نور چندسالي است كه براي دانش آموزان به همت سپاه و با همكاري وزارت آموزش و پرورش برگزار مي شود و اين حركتي عظيم فرهنگي و مهم بشمار مي رود كه بدون شك مي تواند اغازگر يك تغيير و تحول در دانش آموزان و نسل جوان جامعه باشد. تغييري كه در جنگ نرم امروز بسيار حياتي و ضروري است.
 
في الواقع اردوهاي راهيان نور فرصتي مغتنم براي "شناختن" است و امتياز و فرصت طلايي است كه شهداي هشت سال جنگ تحميلي به عاشقانشان مي دهند تا با خودشناسي به خداشناسي برند و چقدر قشنگ است عظمت پروردگار را در دست ها و بيابان هاي مناطق جنگي هشت سال جنگ تحميلي درك كني.
 
دانش آموزاني كه به اين اردوها عازم مي شوند طالب اين هستند كه يك بار ديگر به اين مناطق مشرف شوند و با شهداء به راز و نياز بپردازند چرا كه در اين اردوهاي معنوي بيش از پيش با مقاومت ها و فداكاري هاي فرزندان دهه هاي 50 و 60 اين مرز و بوم آشنا مي شوند و با الگوگيري از شهيدان در جهت اتلاي نظام و مبارزه با دشمنان قسم خورده اسلام استوارتر و راسخ تر گام بر ميدارند.
 
انتقال و گسترش فرهنگ شجاعت، فداكاري، از خودگذشتگي و رشادت به نسل هاي جوان از مهمترين اهداف برپايي اين اردوها است و اين اردوهاي معنوي از مهمترين مولفه هاي ترويج فرهنگ شهادت در جامعه است و راهيان نور درحقيقت يعني ورود به سرزميني كه عطر بهشت دارد و قداستش به سرزمين كربلاي حسين است و در يك كلام راهيان نور يعني انقلابي بودن و انقلابي ماندن.
 
دنياي امروز دنياي جنگ و نبرد است و در گوشه و كنار اين دنيا ناامني و چنگ بسيار است و با اين حال اما ايران توانسته اقتدار و صلابت خود را حفظ كند و رسيدن به اين مرز از امنيت را مرهون و مديون ايثارگري ها و فداكاري هاي شهداي هشت سال جنگ تحميلي هستيم و پس بايد با پاسداري و قدرداني از اين موهبت ها ياد و نام شهدا را حفظ كنيم كه اين تنها در بستر راهيان نور دست يافتني است.
 
علي اي حال اين اردوهاي كه چندسالي است نقش بسيار زيادي در انتقال فرهنگ شهادت و رشادت داشته است نيازمند عزمي محكم و راسخ جهت پشتيباني از اين ستاد در راستاي تحقق آرمان هاي والاي امام راحل  و انقلاب به نسلي است كه نه رنگ جنگ را ديده اند و نه طعم دفاع از كشور را چشيده اند، ضروري است.
 
اين روزها دانش آموزان، دانشجويان و كارمندان بسياري همچون هرساله به مناطق جنگي جنوب و غرب كشور كه همان مشهدالشهداء و سرزمين نور است، مشرف مي شوند و از فكه و دهلاويه و پادگان دوكوهه گرفته تا شجاعت‌های شلمچه و كناره اروند و كارون و مظلومیت تنگه چزابه و غربت هویزه در حال سير و سلوك معنوي به ياد و نام و رشادت هاي شهيدان هستند كه به راستي بي ادعا در اين سرزمين ها با تمام جان خود براي دفاع از خاك و ناموس اين آب و خاك ايثارگري و فداكاري كردند.
 

 
* سالها آرزوي تشرف به سرزمين نور خرمشهر را داشتم
يكي از دانش آموزان اعزامي در گفت و گو با خبرنگار ما در خصوص حضورش در مناطق جنگي هشت سال جنگ تحميلي، گفت: براي نخستين بار است كه به اين مناطق عملياتي مشرف شده ام و سالها بود آرزوي تشرف به اين سرزمين نور را داشتم.
 
محسن حسين زهي بيان كرد: ما دانش آموزان و نسل جوان بايد راه شهداء را ادامه دهيم و بايد با وجود سختي و دشمني ها در عصركنوني مقابل جنگ نرم دشمنان ايستادگي و مقاومت كنيم.
 
وي خاطرنشان كرد: به راستي شهداء آنچنان در ايمان و اعتقادات خود قوي و محكم بودند كه حتي در شرايط سخت و طاقت فرسا نتوانستند كوتاه بياييند و تا خون در رگ ها داشتند مقابل دشمنان ايستادگي و مقاومت كردند كه بايد ما نسل جوان نيز اين جانفشاني ها را سرلوحه و سرمشق زندگي خود قرار دهيم.
 

 
* اردوي راهيان نور يك فرصت طلايي و ويژه است
يكي ديگر از دانش آموزان خاشي با بيان اينكه اين اردو يك فرصت طلايي و ويژه است، گفت: براي دومين بار است كه به اين اردوي معنوي مي روم و اگر هزار بار ديگر هم مشرف بشوم در اين اردوها شركت مي كنم.
 
سهيل كردي تصريح كرد: شهداء و رزمندگان جنگ تحميلي براي دفاع و حفاظت از خاك و ناموس جان خود را نثار كردند و امروز وظيفه ما اين است راه آن ها را بشناسيم و به وصيت هاي آنها عمل كنيم و نگذاريم خداي نكرده خون آنها پايمال شود.
 
وي در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبني بر اينكه چه توصيه اي به نسل جوان داريد، گفت: توصيه مي كنم قدر امنيت و رفاه امروز خود را بدانيد چرا كه براي اين امنيت ده ها هزار جوان شهيد شدند و نگذارند دشمن آن ها را از راه اسلام و قران منحرف كند و به اردوهاي راهيان نور بروند تا از نزدك دفاع از اسلام و انقلاب را لمس كنند.
 

 
* برپايي اردوهاي راهيان نور در جنگ نرم دشمن بسيار ضروري است
يكي ديگر از دانش آموزان، به خبرنگار ما گفت: نخستين بار است كه به اين سرزمين بهشتي مشرف مي شوم و در عصركنوني كه دشمن در تهاجم فرهنگي جنگ نرم جوانان را مورد هدف خود قرار داده اين اردوها بسيار تاثيرگذار است و ميتواند اهداف و توطئه هاي پليد دشمنان را خنثي و نقشه هاي آنان را نقش برآب كند.
 
محمدرضا ريگي اذعان كرد: ما با درس خواندن و پيشرفت كشور عزيزمان ايران مي توانيم قدم در راه سربلند كردن كشورمان برداريم و به آرمان‌های هاي شهداء احترام بگذاريم و بايد مراقب اعمال و رفتارمان باشيم تا مديون خون شهداء و ايثارگري هاي رزمندگان نشويم و مراقب حلال و حرام باشيم.
 

 
* اهل سنت هم در كنار اهل تشيع در اردوهاي راهيان نور نقش پررنگي دارند
يكي از علماي اهل سنت اعزامي به اين اردوها بعنوان كارشناس مذهبي، با بيان اينكه اين اردوهاي راهيان نور براي تمامي اقشار است، گفت: برادران و خواهران شيعه و سني در كنار هم در اين اردوها نقش بسيار پررنگي دارند و به زيارت يادمان هاي شهداء مي پردازند و يك سفر معنوي بسيار خوبي را تجربه مي كنند.
 
مولوي قدرت الله حسين زهي بيان كرد: در اين سفر معنوي علاوه بر پاسخگويي به سوالات شرعي و ديني دانش آموزان، نماز جماعت را نيز براي آنان اقامه ميكنيم.
 

 
* اعزام 148 دانش آموز بسيجي برادر  شهرستان خاش به اردوي راهيان نور
فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه شهرستان خاش در حاشيه مراسمی که به مناسبت اعزام دانش آموزان به مناطق جنگی جنوب کشور برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما از اعزام 148 دانش آموز بسيجي برادر  شهرستان خاش به اردوي راهيان نور خبر داد و اظهار كرد: اين اردوها با هدف آشنائي هرچه بيشتر دانش آموزان با واژه فداكاري، ايثار، شهادت، شجاعت، رشادت و دفاع مقدس است.
 
سرهنگ پاسدار حسن فضلي تصريح كرد: تعداد 148 دانش آموز بسيجي برادر شهرستان خاش در قالب كاروان راهيان نور  توسط 3 دستگاه اتوبوس از شهرستان خاش و يك دستگاه از بخش نوك آباد به مناطق جنگي 8سال دفاع مقدس اعزام شدند.
 
وي بيان كرد: دانش آموزان در طول اين سفر معنوي علاوه بر شركت در اردوي عملي از يادمان هاي شهداي هشت سال جنگ تحميلي در سوسنگرد، شلمچ، اروند رود و هويزه بازديد مي كنند و با آرمان هاي والاي شهدا و امام راحل تجديد بيعت و ميثاق خواهند كرد.
 
* اردوهاي راهيان نور خاش نسبت به سال گذشته۱۰۰% افزایش داشته است
سرهنگ فضلي با بيان اينكه امسال اردوهاي راهيان نور نسبت به سال گذشته 100 درصد افزايش داشته است، گفت:  در اين اردوها دانش آموزان با شهداء انس مي گيرند تا از راه آنها غافل نشوند چرا كه شهداء جان گران بهاي خويش را جهت حفظ نظام و انقلاب نثار كردند.
 
فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه شهرستان خاش افزود: دانش آموزان بايد در اين اردوها با بصيرت و آگاهي شركت كنند و هر دانش آموز لازم است خاطرات خود را از اين برنامه به ساير هم كلاسي هاي خويش منتقل كند و از اين طريق فرهنگ جهاد و فداكاري و ايثار را گسترش دهد.
 
وي تصريح كرد: در جهت غناي معنوي اين اردو از 16 روحاني كاروان، كارشناس فرهنگي و همچنین یادگاران دفاع مقدس بعنوان راوی استفاده شده است.
 

 
* اردوهای راهیان نور، دانش آموزان را با واژه های شهادت، ایثار و دفاع مقدس آشنا می كند
وي با بيان اينكه دانش آموزان بايد از اين اردوهاي راهيان نور استفاده حداكثري را بكنند، گفت: كاروان هاي راهيان نور جوانان و نسلهاي بعد از جنگ را با رشادت هاي رزمندگان، ايثارگران و شهداي 8 سال جنگ تحميلي آشنا مي كنند و برنامه ريزي صحيح در اين اردوها سبب تاثيرگذاري هرچه بيشتر بر زائران مناطق جنگي خواهد شد و خاطرات ماندگاري برجاي ميگذارد.
 
سرهنگ فضلي اذعان كرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامي مي فرمايند:" امروز زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهدا كمتر از شهادت نيست" و لذا اين اعزام ها با حضور قشر دانش آموز، فرصت مغتنمي است تا با رشادت ها و جانفشاني هاي رزمندگان دفاع مقدس هرچه بيشتر آشنا شوند.
 
* اردوهاي راهيان نور به عاملي مهم در تحول بُعد معنوي و فرهنگي در كشور تبديل شده است
وي با بيان اينكه اردوهاي راهيان نور به عاملي تاثيرگذار و مهم در تحول بُعد معنوي و فرهنگي در كشور تبديل شده است، گفت: اردوهاي راهيان نور مانند كلاسي جهت خودسازي معنوي است و بهترين جايگاه و مكان جهت كسب معرفت دروني جوانان است.
 
سرهنگ فضلي اظهار كرد: دانش آموزان سال دوم متوسطه در اين اعزام  برای گذراندن 10 نمره عملی درس آمادگی دفاعی به اردوي راهيان نور اعزام مي شوند.
 
* شهداء حقانيت جمهوري اسلامي را به جهانيان به اثبات رساندند
به گزارش خبرنگار تفتان ما، به راستي شهداء و رزمندگان هشت سال جنگ تحميلي با ايثارگري ها و رشادت هاي بي بديل خود حقانيت جمهوري اسلامي ايران را به تمامي جهان نشان دادند و اثبات كردند و امروز وظيفه ما اين است كه جهت ترويج و زنده نگه داشتن اين ايثارگري ها كوشش كنيم و اين سند را جاودانه ماندگار كنيم و در حقيقت "تکریم شهدا کمتر از یاد شهدا نیست" از يك جهت و كسب علم و معرفت در محضر شهداء از سوي ديگر درس هاي بسياري را به جوانان خواهد داد كه در هيچ كلاس درسي تدريس نخواهد شد و اين اردوها دارای تأثیرات پایداری در ذهن و روان حاضران در کربلای ایران است.
 

 
سخن آخر اين است كه با توجه به هجمه ها و توطئه ها و نيرنگ ها و ترفند هاي شوم دشمنان در جنگ نرم امروز اين اعزام كاروان هاي راهيان نور و انتقال مفاهيم و ارزش هاي انقلاب و نظام جمهوري اسلامي به نسل هاي اتي بسيار تاثيرگذار است و در راه مبارزه با دشمنان حائز اهميت است اما اين مهم نيازمند حمايت تمامي دستگاه ها و نهادهاست و بايد در راستاي ترويج و تببين فرهنگ شهداء و برگزاری هر چه بهتر و حضور بیشتر دانش‌آموزان در اردوهای راهیان نور بکوشند.
 
گفتني است مراسم بدرقه اين دانش آموزان عازم به مشهدالشهداء با حضور علماء و روحانيون، جمعي از مسئولين و فرماندهان نظامي و انتظامي در محل هنرستان فني شهيد رمضاني شهرستان خاش برگزار شد.
 
انتهاي پيام/
يکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب: 435041
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *