۰
ثبت لحظه اي ماندگار براي مردمان شهيدپرور شهرستان خاش؛

شمیم خوش شهادت در بخش نوك آباد خاش پیچید/ شهيدان گمنام؛ مظلوميت خاصي از شهادت را به منصه ظهور رساندند

در ميان سردي هواي پاييزي، محفل استقبال از شهيدان گمنام در بخش نوك آباد خاش گرم گرم بود و شهرستان خاش بار ديگر بوي شهادت به خود گرفت و عطر خوش شهادت را در كوچه هاي بخش نوك آباد پيچاند و فضاي اين بخش معطر به عطر شهادت شد.
شمیم خوش شهادت در بخش نوك آباد خاش پیچید/ شهيدان گمنام؛ مظلوميت خاصي از شهادت را به منصه ظهور رساندند
به گزارش تفتان ما، سرهنگ محمد ناظري جانشین فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در آيين تشيع و خاكسپاري 2 شهيد گمنام در بخش نوك آباد خاش، با بيان اينكه تشيع شهداي هشت سال جنگ تحميلي عطر و بوي ايثار و فداكاري را در جامعه و استان ما زنده كرده است، اظهار كرد: اين ايثارگري و رشادت ها نبايد هرگز فراموش شود چرا كه اين شهداء براي امنيت و سرافرازي انقلاب جان خود را نثار كردند و ما بايد همواره قدردان اين عزيزان باشيم.
 
وي بيان كرد: مقام بسيار بالاي شهداي دفاع مقدس بسيار بالا و با اهميت است و هرآنچه كه انجام دهيم بازهم كم است و بايد با ادامه دادن راه اين شهداء بتوانيم به توصيه ها و سفارشات آنان عمل كنيم.
 
سرهنگ ناظري تصريح كرد: تا هرزماني كه فرهنگ از خودگذشتگي و فداكاري در جامعه حكم فرما باشد بدون شك دشمنان و معاندين نمي توانند به اين كشور صدمه و آسيبي وارد و برنامه نفوذ خود را عملي كنند.
 
وي با اشاره به تشيع و خاكسپاري دو شهيد گمنام در بخش نوك آباد، گفت: مسئولان و مردم اين شهر بدانند كه امروز شهداي هشت سال جنگ تحميلي آمدند تا يادآور اين مسئله مهم باشند كه بايد همواره خدامحور باشيم و براي رسيدن به تقوا و رستگاري تلاش كنيم و هرگز از اين مسير منحرف نشويم.
 
جانشين سپاه سلمان استان سيستان و بلوچستان گفت: شهداء براي استحكام ارزش هاي ديني و اسلامي به شهادت رسيدند و حضور مردم در تشيع و خاكسپاري شهيدان گمنام در بخش نوك آباد به جزء ايجاد آرامش و عواطف و همدلي، انسان را به سوي ارزش هاي ديني و اهداف والاي شهداء و امام شهداء سوق مي دهد.
 

 
وي با بيان اينكه شهيدان نقش بسيار مهم و تاثيرگذاري در ترويج فرهنگ ظلم ستيزي و احساس مسئوليت در جامعه دارند، ادامه داد: شهيدان امروز آمدند و به نداي وحدت لبيك گفتند و اين سربازان امام راحل در زمينه دفاع از ارزش هاي ناب نظام نقشي بي بديل آفريدند و با تقديم جان خود خود انقلاب را بيمه و با پيكرهاي تكه تكه بازگشتند تا دوباره ما را متوجه ارزش هاي اسلامي بكنند.
 
* شهداء آمدند تا بگويند نبايد اجازه نفوذ را به دشمن بدهيد
امام جمعه شهرستان خاش نيز در ادامه اظهار كرد: امروز شهداء به اين مرز و بوم آمدند تا فرياد بزنند كه بايد قرآن، دين و ولايتمداري را به رخ دشمنان بكشيد و اجازه ندهيد تا دشمنان به توطئه ها و اهداف پليد و شوم خود كه همان قرآن و دين است دست پيدا كنند.
 
حجت الاسلام محمدحسين ميري با اشاره به حضور بي نظير و بي بديل جهت استقبال  از اين دوشهيد گمنام در بخش نوك آباد خاش، تصريح كرد: پيام روشن و واضح اين حضور گسترده و عظيم اين است كه آرمان هاي والاي نظام، انقلاب و رهبري همواره زنده و پايدار است و همگان با شور و انرژي مشتاقانه بر آن پايبند و استوار هستند.
 

 
وي با بيان اينكه شهداي هشت سال جنگ تحميلي در دفاع از آرمان هاي امام و نظام گام عملي برداشتند، گفت: شهداء طبق فرمايش پروردگار و قران كريم زنده هستند و در نزد پروردگارشان روزي مي خورند و اين بزرگترين سعادت و رستگاري براي يك بنده " شهادت "است.
 
* ورود شهداي گمنام به بخش نوك آباد بركتي براي همه مردم استان است
امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش نيز در ادامه بيان كرد: ورود شهداي گمنام به بخش نوك آباد بدون شك بركتي براي همه مردم استان است و امروز با تشيع و خاكسپاري اين شهداي والامقام در واقع از انقلاب و نظام حمايت شد  و راه شهادت، شهامت و شجاعت همچنان در كشور ادامه دارد.
 
مولوي محمدعلي شهنوازي گفت: فرهنگ شهيد و شهادت در كشور جايگاه و ارزش بسيار بالايي دارد و شهيدان گمنام در اين زمينه از درخشش و ارزش بيشتري برخوردار هستند و ما بايد هميشه به مزار اين شهيدان جهت فاتحه مراجعه كنيم تا احساس غربت نكنند.
 

 
وي با بيان اينكه استقلال و امنيت نظام مرهون خون پاك شهيدان است، اذعان كرد: همه مسئولان نظام وظيفه دارند از مقام والاي شهيدان تجليل و تكريم كنند.
 
* يكي از ماموريت هاي بسيج و سپاه در دوران جنگ تحميلي حضور داوطلبانه در ميدان نبرد بود
فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه شهرستان خاش نيز در ادامه با بيان اينكه يكي از ماموريت هاي بسيج و سپاه در دوران هشت سال جنگ تحميلي حضور داوطلبانه در ميدان هاي نبرد بود، گفت: اين بسيجيان در ميدان هاي حق عليه باطل به صورت خودجوش و داوطلبانه حاضر شدند و هم اهل سنت و هم اهل تشيع جانانه جان خود را نثار و نهال انقلاب را آبياري كردند.
 
سرهنگ حسن فضلي با بيان اينكه هنوز پيكر بسياري از شهداء در دست تفحص است، تصريح كرد: شهداء با شهادت خود به مقام و ارزشي مي رسند كه اين مقام را به ائمه اطهار(ع) نسبت مي دهند چرا كه شهيدان با خداي خود معامله كردند و اين داراي مقامي بسيار بالاست.
 
وي خاطرنشان كرد: جايگاه شهداء در بهشت بسيار بالاست و آنها به مقام حضور مي رسند و بين پروردگار متعال و شهداء فاصله اي نيست و اين شهيدان با شهادت و از خودگذشتگي خود بركات معنوي بسياري را براي جامعه دارند كه بايد درسي براي زندگي همگان شود.
 

 
وي اظهار كرد: امروز در كشور معنويت و نورانيت را شهداء زنده كردند و طبق فرمايش گوهربار امام راحل:"شهدا شمع محفل بشریت هستند" و لذا شهداء راهنماي راه سعادت و خوشبختي انسان ها هستند كه بايد با عمل به وصيتنامه هاي اين عزيزان راه آنان را ادامه بدهيم تا به رستگاري برسيم.
 
* شهداء درس استكبار ستيزي، امر به معروف و نهي از منكر و غيرت ديني به ما دادند
بخشدار نوك آباد نيز در ادامه بيان كرد: شهداء درس استكبار ستيزي، ايثار، فداكاري، امر به معروف و نهي از منكر و غيرت ديني به ما دادند و مادران و همسران شهيدان اسوه هاي صبر و استقامت هستند.
 
مهدي جمشيدزهي گفت: شهيدان شربت شهادت را نوشيدند و در حقيقت اين حضور بي نظير مردم در مراسم خاكسپاري و تشيع شهداي گمنام در بخش نوك آباد "حيات" شهيدان است كه اين جمعيت را براي تشيع اش به دنبال كشيده است.
 
وي تصريح كرد: رساندن پيام شهدا به مردم از مهمترين وظايف بشر است و پيام اين عزيزان هميشه نجات بخش بوده و شهيد مختص هيچ مرز و جناحي نيست و هيچ مرز جغرافيايي نمي شناسد.
 

 
جمشيدزهي اظهار كرد: در حقيقت حضور شهيدان در بخش نوك آباد سبب پالايش روحي و فكري مردم و اهالي اين منطقه شده است و هرگونه آلودگي فكري و اعتقادي را از اذهان افراد خارج كرد. 
 
به گزارش خبرنگار تفتان ما، پس از اتمام مراسم تشییع از ورودي شهر نوك آباد و اقامه نماز توسط حجت الاسلام عبدالواحد سپاهي مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه خاش، پیکر پاک و مطهر دو شهید گمنام در پارک شهداي گمنام بخش نوك آباد (پارك گلسنگ سابق) به خاک سپرده شد.
 

 
انتهاي پيام/
دوشنبه ۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۴
کد مطلب: 435517
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *