۰
یادداشت؛

وجود بصیرت در یک جامعه ضروریست

مردم در آن بزنگاه حساس با بصیرت انقلابی فضای فتنه را شناختند و موجب خلق حماسه ۹ دی شدند.
وجود بصیرت در یک جامعه ضروریست
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، احمدعلی احمدی در یادداشتی نوشت: از ابتدای انقلاب اسلامی ۵۷ تا کنون، جمهوری اسلامی ایران همواره مورد هجوم و حملات علیه مردم و منافع خودش قرار گرفته به‌طوری‌که می‌توان گفت تاریخی‌ترین اتحاد عالم از شرقی‌ترین تا غربی‌ترین کشورها برای اولین‌بار شکل گرفت آن هم علیه انقلاب اسلامی و این پایداری و پیشرفت امروز انقلاب بدون پشتوانه مردمی و یک نظام مردم‌سالار دینی شکل نمی‌گرفت.
 این پشتوانه مردمی دارای صفات و شاخصه‌هایی است، یکی از این صفات بصیرت و آگاهی است و خود بصیرت نیز دارای مؤلفه‌هایی نیز می‌باشد.
 
 جبهه‌شناسی و جریان‌شناسی. گاهی در جامعه جریان‌هایی شکل می‌گیرد که دارای ظاهر آراسته و زیباست، اما در باطن فتنه است. افراد با بصیرت باید جریان‌شناسی باشند
 دشمن‌شناسی و شناخت خط امام (ره) و تفکر اسلام ناب از دیگر مؤلفه‌های بصیرت است که این‌ها موردنیاز جامعه اسلامی بابصیرت است.
 مصداق این موارد جریان فتنه انتخابات سال ۸۸ بود که مردم در آن بزنگاه حساس بابصیرت انقلابی فضای فتنه را شناختند و موجب خلق حماسه ۹ دی شدند
 حال برای افزایش این بصیرت در نسل جوان جامعه و به طور کل آحاد جامعه باید بیش از گذشته پیگیری و برنامه‌ریزی کرد.
 در این جا، جهاد تبیین از مهم‌ترین راهکارها جهت افزایش این بصیرت است. باتوجه‌به حملات رسانه‌ای و این جنگ ترکیبی و شناختی امروز که ذهن و فکر جوان ما را هدف گرفته که ضعف‌ها و کاستی‌های کشور را طوری جلوه می‌دهند که موجب گسترش ناامیدی در جامعه و نسل جوان شود؛ لذا با اهتمام به جهاد تبیین و بیان دستاوردها و پیشرفت‌های گوناگون کشور در عرصه‌های مختلف می‌توان موجب بصیرت‌افزایی در جامعه امروز شد.
 
 آگاهی از عبرت‌های تاریخ و شناخت و آگاهی از مسائل زمان خود نیز از جمله راهکارهای افزایش بینش و بصیرت است که با دغدغه‌مند سازی این نسل و برنامه داشتن هدفمند متولیان امور فرهنگی جامعه می‌توان این مهم را در سطح جامعه افزایش داد.
 
 ائمه جمعه، بزرگان و معتمدین عزیز نیز همچون گذشته پای‌کار و پیشرو نظام اسلامی بوده‌اند نیز یادآور می‌شود که نفوذ در خواص همواره یکی از حربه‌های دشمنان قسم‌خورده نظام بوده و هست، چرا که هنگامی که حق در عرصه‌های حکومت گرفتار آشوب‌ها، فتنه‌ها و بحران‌های داخلی و منطقه‌ای می‌شود، نیروهای مدافع انقلاب نقش بسیار تعیین کنننده دارند. نیرویی که می‌خواهد در برخورد با فتنه‌گران، خوارج و... موفق باشد، نیازمند به درک سیاسی قوی است. نمونه این نیروها را می‌توان در برخورد با جریان نفاق در سال‌های اول انقلاب، کردستان، غرب، بلوچستان، ۱۸ تیر و فتنۀ ۸۸ دید که عمل آن‌ها با درایت و بصیرت‌افزایی همراه بوده است و همین درایت مستوجب گسترش بصیرت‌افزایی در آحاد جامعه نیز خواهد شد.
 در پایان باید گفت انقلاب اسلامی ایران به‌عنوان یک قدرت نوظهور در منطقه و جهان با مبنای اسلامی و حکومتی
 مبتنی بر ولایت‌مداری و خار چشم استکبار، اینک به مرحله حساس و درعین‌حال بسیار ارزشمند رسیده و با ارائۀ الگوی جدید حکومت‌داری و بیداری اسلامی درطی این ۴۴ سال، همواره موردتوجه دشمنان بوده است.
 دشمنان از هر فرصت و اقدامی اعم از جنگ سخت چون تهاجم نظامی به ایران، جنگ نیمه‌سخت چون ترور و انفجارها و جنگ نرم و رؤیای انقلاب مخملی، نفوذ و براندازی در جهت ضربه‌زدن به انقلاب استفاده کرده‌اند و این همان وحدت بیش‌ازپیش و امید داشتن جوانان و مردم و نگاه جهادی مسئولان به مسائل مملکت را می‌طلبد که علاوه بر حفظ دستاوردهای موجود، موجب پیشرفت روزبه‌روز و نزدیک‌تر شدن به آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی بشویم.
 
 احمدعلی احمدی
 مسئول دفتر بسیج دانشجویی شهرستان خاش

انتهای خبر/
يکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۶
کد مطلب: 453652
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *